• Anonym (Genetikschmenetik)

Pappan liknar inte ens barnet?

Fattar inget. Jag har BARA haft sex med min sambo, så inga ironiska inlägg om att jag har varit otrogen. Barnen är extremt planerade så jag vet tom när vi hade sex liksom. Jag är bara fascinerad. Ena sonen är en kopia av pappan, där ser det mer ut som mina gener hoppats över. Precis alla säger att han är en kopia av sin far. De är i det närmaste identiska. Lillebror däremot är inte lika. Samma hårfärg och ögonfärg men dragen är helt andra. Smalare överlag. Mer lika mig än pappan kanske men jag ser inte min sambo i barnet än. 

Trodde ändå att syskon ändå liknade varann. Som sagt kan jag lova på mitt livs v att jag bara varit med sambon. Om man nu inte kan bli gravid av att gå på en delad toa med andra, för det är så nära jag varit nån annan😆. 

Nån fler som har barn som inte liknar varann?

• Svar på tråden Pappan liknar inte ens barnet?
  • AndreaBD

Kanske kommer han efter pappan i personlighet, och det kan du inte se än? Man brukar se mycket mer när barnen blir äldre. Då ser man lättare också detaljerna som ofta finns från båda föräldrar. 

• Lynx123

Hannah Widell och Amanda Schulman! Victoria och Madeleine! Sigge Eklund och hans mäklarbrorsa! 😆

• Anonym (heltnormal)

Dom flest bröder och syskon jag känner är väldigt olika varandra, helt olika både som individer och utseende. Hade man ställt oss bredvid varandra skulle det inte gå att se att vi var släkt. Däremot skulle man direkt se att min pappa är min pappa, jag är tydligen en kopia av honom säger folk.
    Brorsan vete fasiken vem han liknar Tyst
    Inte någon i våran släkt iaf.

• Anonym (Abc)

Om barnet inte är likt pappan så jämför barnet med bilder på pappan när han var barn. 

• Anonym (E)

Min syster ser ut som släkten på mammas sida och jag ser ut som min farmor när hon var i min ålder. 

Min son påminner om sin morfar som han tyvärr aldrig hann träffa eftersom pappa dog tidigt. Det märkliga är att sonen har gester och egenskaper som påminner om pappas utan att ha träffat honom. 

Det är en slump vilket utseende etc. vi ärver så det är inte konstigt att dina söner ser olika ut. Min pappa var blond och blåögd medan min farbror är mörk med gröna ögon. Samma pappa där med. 

• Anonym (Pernilla)

Jag har enäggstvillingar och som små var dom givetvis extremt lika varann.. men i tonåren och puberteten utvecklades dom helt olika.   
    Nu.är dom inte mer lika än andra syskon och ingen kan tro att dom är tvillingar.  Den ena är lite mer rultig/satt i kroppsformen och kämpar med vikten och den andra är naturligt smal.  Jag har typiskt nordiskt hår som är stripigt och hopplöst men deras hår vete 17 varifrån det kommer då dom har massivt burrigt, brunt  lockigt hår. Pappan är lika blond som mig.  Flickorna liknar mer sina kusiner än oss föräldrar.  

• Anonym (Genetikschmenetik)
    Anonym (Abc) skrev 2025-08-15 17:27:14 följande:

Om barnet inte är likt pappan så jämför barnet med bilder på pappan när han var barn. 

Mja nja. Däremot min mamma. Karbonkopior.
  • Postman
    Anonym (Genetikschmenetik) skrev 2025-08-15 16:06:07 följande:
    Pappan liknar inte ens barnet?

Fattar inget. Jag har BARA haft sex med min sambo, så inga ironiska inlägg om att jag har varit otrogen. Barnen är extremt planerade så jag vet tom när vi hade sex liksom. Jag är bara fascinerad. Ena sonen är en kopia av pappan, där ser det mer ut som mina gener hoppats över. Precis alla säger att han är en kopia av sin far. De är i det närmaste identiska. Lillebror däremot är inte lika. Samma hårfärg och ögonfärg men dragen är helt andra. Smalare överlag. Mer lika mig än pappan kanske men jag ser inte min sambo i barnet än. 

Trodde ändå att syskon ändå liknade varann. Som sagt kan jag lova på mitt livs v att jag bara varit med sambon. Om man nu inte kan bli gravid av att gå på en delad toa med andra, för det är så nära jag varit nån annan😆. 

Nån fler som har barn som inte liknar varann?

Inte ovanligt alls. Vet många som har barn som ser ut som de hade olika fäder eller utbytta. 
  • Anonym (katten)

Jag och min man har gjort varsin son kan man säga, den ena är en kopia av honom, den andra en kopia av mig :)

• Anonym (sköldmö)

Jag och min syster är inte ett dugg lika utseendemässigt. Vi är ungefär lika långa, men det är väl allt.

Jag är lik pappa, syrran är inte påfallande lik någon av våra föräldrar. Det är alls inget ovanligt.

Mina barn är inte heller särskilt lika varandra, men var ganska lika när de var små. Båda är mer lika mig än sin pappa.

• Anonym (Hm)
    Postman skrev 2025-08-15 18:13:42 följande:
    Inte ovanligt alls. Vet många som har barn som ser ut som de hade olika fäder eller utbytta. 
    Skrattande
  • Anonym (P)
    Anonym (Pernilla) skrev 2025-08-15 17:29:00 följande:

Jag har enäggstvillingar och som små var dom givetvis extremt lika varann.. men i tonåren och puberteten utvecklades dom helt olika.   
    Nu.är dom inte mer lika än andra syskon och ingen kan tro att dom är tvillingar.  Den ena är lite mer rultig/satt i kroppsformen och kämpar med vikten och den andra är naturligt smal.  Jag har typiskt nordiskt hår som är stripigt och hopplöst men deras hår vete 17 varifrån det kommer då dom har massivt burrigt, brunt  lockigt hår. Pappan är lika blond som mig.  Flickorna liknar mer sina kusiner än oss föräldrar.  

Det där med vikten kan man undra över.

Har flickan som är rundnätt blivit mobbad i skolan eller har hon en hormonobalans? De borde ha samma typ av förbränning eftersom de är enäggstvillingar som är uppväxta i samma miljö.
Svar på tråden Pappan liknar inte ens barnet?