• Anonym (Anonym)

Bråk med dejt/flört

Hej! Är så fruktansvärt ledsen idag jag och killen som jag dejtar hade ett stort bråk igår... 😭 Vi har dejtat i några månader han säger att han bara pratar med mig och att han vill dejta mig seriöst men igår kväll så hittade jag att han hade en dejtingprofil på fb dejting.. 💔 jag skulle bara skaffa konto på fb dejting för att kolla om han fanns med där för jag har tyckt att han knappt svarat och för att jag har varit lite osäker på hans intresse. Jag skickade såklart och frågade när han tänkte berätta att han dejtar andra tjejer?! För jag trodde att han bara pratade med mig och att han var intresserad av mig men jag hade tydligen fel.. han svarade : va ?? Vad pratar du om ?? Jag svarade ja du har ju profil på fb dejting.. han sa : ja det har ju du också ? Jag svarade nej jag tog bort den när vi började dejta men kul att veta att du ligger med andra tjejer när vi dejtar... 💔 Han svarade : då hade jag inte svarat dig . Sen skrev han det kanske är lika bra att du tar bort mig och hittar en ny kille som du kan ligga med. Det sårade mig väldigt mycket när han sa så och jag blir ledsen att han har kvar sin dejting profil när vi dejtar . Jag sa att jag bara vill ha honom och att jag tycker om honom jättemycket och jag sa förlåt och ville att vi skulle sluta bråka han svarade Ingenting på det nu har vi inte pratat den igår kväll.. vet inte om jag ska låta honom vara ifred om han är arg eller om jag bara ska skriva hej förlåt för igår saknar dig 🥺 ❤️

• Svar på tråden Bråk med dejt/flört
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anonym)
    ResanTillMelonia skrev 2025-08-20 23:25:40 följande:
    Nej jag tror inte på människan alls. Inget av det här har hänt och människan finns inte på riktigt
    Tro vad fan du vill den enda som vet vad som har hänt och vad som är sant är jag . Nu lägger jag ner den här skitdiskussionen på detta forum.
  • felicityporter

TS, till sist vill jag bara be dig att tänka ett varv extra, till nästa gång?

Om en kille skrev om dig öppet med namn och profilbilder eller liknande inne Facebookgrupp kallad för ?Varning för psycho brudar? där han beskriver i detalj det du gjort mot honom, dvs där du anklagar honom för att knulla runt, prata med andra tjejer och dessutom stalkar hans föräldrar och ex på Facebook för att hålla koll. Han beskriver att du går så långt trots att ni endast efter har chattat med honom(!) i två månader i syfte att varna andra killar för en crazy att hålla sig borta ifrån.
    Hur hade du känt då?

• Anonym (Hmm..,,)
    felicityporter skrev 2025-08-21 06:21:47 följande:

TS, till sist vill jag bara be dig att tänka ett varv extra, till nästa gång?

Om en kille skrev om dig öppet med namn och profilbilder eller liknande inne Facebookgrupp kallad för ?Varning för psycho brudar? där han beskriver i detalj det du gjort mot honom, dvs där du anklagar honom för att knulla runt, prata med andra tjejer och dessutom stalkar hans föräldrar och ex på Facebook för att hålla koll. Han beskriver att du går så långt trots att ni endast efter har chattat med honom(!) i två månader i syfte att varna andra killar för en crazy att hålla sig borta ifrån.
    Hur hade du känt då?

Ja usch vad hemskt. Stackars kille Rynkar på näsan
  • felicityporter
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2025-08-21 06:32:15 följande:
    Ja usch vad hemskt. Stackars kille Rynkar på näsan
    Ja, det är fanimig killen i den här situationen det är synd om. Jag tycker väldigt synd om honom och hoppas att han polisanmäler TS för sina övertramp där hon hänger ut och förtalar honom. Det är verkligen inte okej att göra så mot någon bara för att de råkat chatta med varandra i ett par månader. Usch? 😢
  • Goneril
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-20 22:36:48 följande:
    Ja har du problem med det eller?! Jag är äckligt jävla trött på den där narcissisten som jag slösade två månader av mitt liv på träffade en skithög innan honom också är jävligt less på män förtillfället 🤮😑
    Vi som hör till den äldre generationen  kan inte förstå hur man kan ta skriftväxling liknande denna på allvar  eller som inledningen på en relation!  Lite ordkrig, ja det kunde man ha förr I världen också, jag skrev långa elaka brev. Nånstans visste vi att det här är inte på allvar, vet ni inte det, ungdomar? Varför svartmålar ni och skämmer ut varann på media? Det konstigaste av allt är att ni slåss med fantombilder, ni har ju inte träffats IRL!                                                                                                  Att begära nån sorts trohet av fantombilden, obegripligt!  TS skriver att hon "slösat" två månader på den här snubben! Satt TS hemma och analyserade texten fram och tillbaka, i så fall kallar jag DET slöseri med tid! TS kunde läst en kvällskurs i franska i stället eller skaffat sig allmänbildning! Lite vibbar av romansbedrägeri får jag även om pengar inte är inblandat här, men lika korkat.                                                                                                                                     Antagligen vågar ni inte visa att ni inte alls stämmer med den bild ni presenterat, mycket fulare! De snygga och åtråvärda och som ratar mediala kontaktforum får napp på krogen, kan tala med varann och snart bilda sig en uppfattning.                                                                                                                                                                                  
  • Anonym (fia)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-20 22:36:48 följande:
    Ja har du problem med det eller?! Jag är äckligt jävla trött på den där narcissisten som jag slösade två månader av mitt liv på träffade en skithög innan honom också är jävligt less på män förtillfället 🤮😑

Jag förstår verkligen din frustration 💔 två månader kan kännas som en evighet när man lagt ner känslor och energi, och så visar det sig att personen inte alls var värd det. Det är helt normalt att känna sig less och arg efter att ha blivit besviken flera gånger i rad 😤✨

Men tänk så här: det säger inget om ditt värde, bara om deras brist på respekt och mognad. Du har lärt dig något om vad du inte vill ha ? och det tar dig faktiskt ett steg närmare att hitta någon som är på riktigt 🤍🌸

Just nu kan det vara skönt att bara ta en paus från dejting och män överlag. Låt dig själv landa, umgås med vänner, gör saker för dig själv. Det finns fina män där ute, men det är också helt okej att känna ?nej tack? ett tag 🕊️💖

• Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (fia) skrev 2025-08-21 08:49:02 följande:

Jag förstår verkligen din frustration 💔 två månader kan kännas som en evighet när man lagt ner känslor och energi, och så visar det sig att personen inte alls var värd det. Det är helt normalt att känna sig less och arg efter att ha blivit besviken flera gånger i rad 😤✨

Men tänk så här: det säger inget om ditt värde, bara om deras brist på respekt och mognad. Du har lärt dig något om vad du inte vill ha ? och det tar dig faktiskt ett steg närmare att hitta någon som är på riktigt 🤍🌸

Just nu kan det vara skönt att bara ta en paus från dejting och män överlag. Låt dig själv landa, umgås med vänner, gör saker för dig själv. Det finns fina män där ute, men det är också helt okej att känna ?nej tack? ett tag 🕊️💖

Du skriver som en chattgpt. 

Sen verkar du helt och hållet missat hur otroligt illa ts betett sig mot denna människa under 2 månaders tid.

Förstår verkligen att människan tröttnade (skriver inte kille/man eftersom inte ens ts vet om det är det eller ej) så den som ska tacka sin lyckliga stjärna att ha blivit av med detta är den ts chattade med.
  • Anonym (fia)
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2025-08-21 10:31:39 följande:
    Du skriver som en chattgpt. 

Sen verkar du helt och hållet missat hur otroligt illa ts betett sig mot denna människa under 2 månaders tid.

Förstår verkligen att människan tröttnade (skriver inte kille/man eftersom inte ens ts vet om det är det eller ej) så den som ska tacka sin lyckliga stjärna att ha blivit av med detta är den ts chattade med.
    Fast det ena utesluter ju inte det andra. Ja, TS har absolut betett sig illa och det är bra att vara tydlig med. Men man kan fortfarande uttrycka det på ett sätt som inte är helt rått, särskilt när man vet att hon redan mår dåligt. Att såga hennes beteende är okej, att trycka ner henne personligen hjälper däremot ingen.
  • Anonym (Lösning)
    Goneril skrev 2025-08-21 08:38:39 följande:
    Vi som hör till den äldre generationen  kan inte förstå hur man kan ta skriftväxling liknande denna på allvar  eller som inledningen på en relation!  Lite ordkrig, ja det kunde man ha förr I världen också, jag skrev långa elaka brev. Nånstans visste vi att det här är inte på allvar, vet ni inte det, ungdomar? Varför svartmålar ni och skämmer ut varann på media? Det konstigaste av allt är att ni slåss med fantombilder, ni har ju inte träffats IRL!                                                                                                  Att begära nån sorts trohet av fantombilden, obegripligt!  TS skriver att hon "slösat" två månader på den här snubben! Satt TS hemma och analyserade texten fram och tillbaka, i så fall kallar jag DET slöseri med tid! TS kunde läst en kvällskurs i franska i stället eller skaffat sig allmänbildning! Lite vibbar av romansbedrägeri får jag även om pengar inte är inblandat här, men lika korkat.                                                                                                                                     Antagligen vågar ni inte visa att ni inte alls stämmer med den bild ni presenterat, mycket fulare! De snygga och åtråvärda och som ratar mediala kontaktforum får napp på krogen, kan tala med varann och snart bilda sig en uppfattning.                                                                                                                                                                                  
    Världen har förändrats. Nästan häften av alla par träffas numera på nätet, så det är inte ett dugg ovanligt att "skriftväxling" leder till ett förhållande (även om det inte gjorde det i detta fall).
  • EpicF
    Anonym (fia) skrev 2025-08-21 08:49:02 följande:

Ta är inte heller värd den energi och känslor som han har lagt ner. 
  • Ezmeraldah
    Goneril skrev 2025-08-21 08:38:39 följande:
    Men TS har en funktionsnedsättning och bor på gruppboende och behöver hjälp i vardagen. Det kanske inte är lika enkelt för henne som för andra vuxna och hon kanske inte har samma möjligheter att komma ut och träffa folk. Hon kanske heit enkelt inte har koll på allt det där du skriver om - hur man gör i olika situationer, vad som är på allvar eller inte, när man han kräva trohet osv. 
Svar på tråden Bråk med dejt/flört