• Anonym (Man 49)

Hålla länge

Ni män som kan ?hålla på? länge innan det går för er, hur gör ni? Har ni övat upp detta och i så fall hur? 
    Jag är egentligen rätt nöjd med min uthållighet och jag får alltid min fru att komma, men oftast på andra sätt än genom penetrerande sex. Det finns dock alltid utrymme för förbättring, därav frågan 😀
    När jag googlar får jag en massa reklam för olika appar med kegel-träning osv. Har testat detta och tycker att jag blir bättre i apparna, men i praktiken är det fortfarande svårt att hålla emot när det väl gäller.. Det jag brukar göra är att ta små pauser osv för att hålla längre, men det hade varit härligt ibland att kunna köra på, särskilt när man märker att hon njuter av det. Nån som har nåt tips eller strategi att dela med sig av?
  • Svar på tråden Hålla länge
  • Anonym (Annat fokus)
    Anonym (Man 49) skrev 2025-08-17 14:26:57 följande:
    Hålla länge
    Ni män som kan ?hålla på? länge innan det går för er, hur gör ni? Har ni övat upp detta och i så fall hur? 
    Jag är egentligen rätt nöjd med min uthållighet och jag får alltid min fru att komma, men oftast på andra sätt än genom penetrerande sex. Det finns dock alltid utrymme för förbättring, därav frågan 😀
    När jag googlar får jag en massa reklam för olika appar med kegel-träning osv. Har testat detta och tycker att jag blir bättre i apparna, men i praktiken är det fortfarande svårt att hålla emot när det väl gäller.. Det jag brukar göra är att ta små pauser osv för att hålla längre, men det hade varit härligt ibland att kunna köra på, särskilt när man märker att hon njuter av det. Nån som har nåt tips eller strategi att dela med sig av?
    Det är väl bättre att satsa på det hon kommer av, alltså inte penetration? De flesta kvinnor kommer inte av penetration och att hålla på för länge kan leda till smärta och obehag. Särskilt om du har en partner i medelåldern, som du själv. Så länge som du inte kommer så fort du stoppar in den är det inget att oroa sig för.
  • Anonym (Nightstride)

Jag tillämpar i huvudsak två metoder, utöver de mer självklara att pausa eller se till att man är lagom "uttömd" I förväg.

Den ena är att tänka intensivt på något helt annat under några sekunder, typ tvättkorgen, månadens ekonomi, vad vi har i kylskåpet eller så, medan jag fortsätter jucka. När jag sen återkommer i tanken är närheten till utlösning borta.

Den andra är att hålla henne mer tillfredsställd än mig, främst genom att fingra hennes klitoris. Då behöver jag inte stöta lika snabbt eller ofta, utan kan hålla det på en nivå som är lugn för mig men ändå överväldigande för henne. 

• Anonym (Be)

Jägarvila är den ultimata lösningen. Kör det regelbundet och du märker snabbt att du håller längre under sex. När du sitter där tvingas kroppen lära sig att hantera trycket och blodflödet, vilket i sin tur tränar nervsystemet att stå emot för tidig utlösning. Alla appar och knep i världen kan inte mäta sig, det är jägarvila som gör skillnaden.

• Anonym (Kontroll)
    Hålla länge

Det är inte den kvinnliga orgasmen som ska vara i fokus, utan eran gemensamma njutning. Jagar du hennes orgasm så kommer hon oftast bara känna sig stressad och resultatet blir att hon inte njuter alls. Kvinnor fungerar inte på samma sätt som oss män, där orgasmen är målet, utan en kvinna bygger upp sin njutning. Men detta kanske du redan vet?

När det kommer till mig själv så har jag alltid varit väldigt uthållig och kan oftast kontrollera min orgasm, så jag kommer när jag vill komma. Detta är förmodligen för att jag känner min kropp bra och genom att regelbundet onanerat sedan jag var 12. Men alla är väl olika. Men ett tips är att kanske onanera en stund före sex, så kommer du inte vara så överladdad.

• Anonym (AnonymG)
    En sak jag märkt är att om jag är lite lullig efter att vi har druckit något glas så kan jag hålla på nästan hur länge som helst. Då blir det faktiskt svårt att komma alls, och ofta slutar det med att hon inte orkar mer innan jag är klar.
    En annan grej är att om jag redan kommit en gång tidigare, så blir det andra gången mycket mer uthålligt. Då kan jag hålla på riktigt länge.
  • Anonym (Man 49)

Tack för alla svar. Jag vill bara förtydliga att jag inte har några problem, är missnöjd, eller fokuserar på orgasm😀

Är mest intresserad av hur andra gör för att få bättre kontroll. Ska testa jägarvila, det är väl en bra övning för annat också 😀

Håller med om det där med medelåldern, inget mål i sig att hålla på länge bara för att. Det gäller att vara lyhörd, så klart!

• Anonym (Härdad)
    Hålla länge
    Jag brukar gå utan kalsonger och med grova byxor eller shorts, när temperaturen tillåter det.
    Då brukar jag ofta dra tillbaka förhuden och tejpa fast den så med en liten bit kirurgtejp.
    Enligt vissa så kan ju omskurna hålla på längre. Värt att prova tycker jag, men får inte så mycket chanser att utvärdera resultatet tyvärr..
  • UngGubbeinorr

Jag lärde mig när jag träffade en kvinna som ville ha sex oftare än mig, som värst fem gånger om dagen (där var min bortre gräns då). Så, mitt råd är enkelt, att helt enkelt att knulla ofta. 

Det räcker med en period av frekvent knullande, så kommer du märka en mer permanent förändring. Kommer det sedan en period av inget sex, så kommer du inte att trilla tillbaks till början igen, även om man kommer fortare efter långa uppehåll. Det funkar inte med onani för att bli uthålligare. 

Hela grejen är lite relaterad till Coolidge effekten (lite kul historia bakom den, googla).

Svar på tråden Hålla länge