Anonym (Man 49) skrev 2025-08-17 14:26:57 följande:
Hålla länge
Ni män som kan ?hålla på? länge innan det går för er, hur gör ni? Har ni övat upp detta och i så fall hur?
Jag är egentligen rätt nöjd med min uthållighet och jag får alltid min fru att komma, men oftast på andra sätt än genom penetrerande sex. Det finns dock alltid utrymme för förbättring, därav frågan 😀
När jag googlar får jag en massa reklam för olika appar med kegel-träning osv. Har testat detta och tycker att jag blir bättre i apparna, men i praktiken är det fortfarande svårt att hålla emot när det väl gäller.. Det jag brukar göra är att ta små pauser osv för att hålla längre, men det hade varit härligt ibland att kunna köra på, särskilt när man märker att hon njuter av det. Nån som har nåt tips eller strategi att dela med sig av?
Det är inte den kvinnliga orgasmen som ska vara i fokus, utan eran gemensamma njutning. Jagar du hennes orgasm så kommer hon oftast bara känna sig stressad och resultatet blir att hon inte njuter alls. Kvinnor fungerar inte på samma sätt som oss män, där orgasmen är målet, utan en kvinna bygger upp sin njutning. Men detta kanske du redan vet?
När det kommer till mig själv så har jag alltid varit väldigt uthållig och kan oftast kontrollera min orgasm, så jag kommer när jag vill komma. Detta är förmodligen för att jag känner min kropp bra och genom att regelbundet onanerat sedan jag var 12. Men alla är väl olika. Men ett tips är att kanske onanera en stund före sex, så kommer du inte vara så överladdad.