Anonym (m) skrev 2025-08-18 18:00:23 följande:
Har märkt att rött lätt fångar många mäns uppmärksamhet.
Sen kan jag tänka mig att det gör skillnad på att gå i en kvinnlig klänning eller mysdräkt. Och hur bra kläderna sitter på kroppen.
Men ska vi prata just färg så är det rött som gäller enligt min erfarenhet.
Det ska stämma om rött i de flesta fall tydligen men som alltid finns det undantag.
Anonym (Joel) skrev 2025-08-18 18:12:46 följande:
Rosa är fint på många men så finns det ju massor av nyanser av rosa också ☺️ min tjej gillar det här med färgteori och har förklarat att vi har olika undertoner i huden, håret och ögonen och därför passar man i vissa färger men inte andra, och det är mer komplicerat än t ex bara att "bleka personer ska ha färgglada kläder och mörka personer ska ha ljusa färger". Jag tycker till exempel att det finns många ljusa personer som är allra finast i pastellfärger och liksom försvinner i starka färger, och det finns mörkhyade som är jättesnygga i riktigt starka färger, och i vissa fall är det tvärtom, mörka personer som är finast i ljusa, dämpade färger, och till exempel bleka rödhåriga som är väldigt snygga i smaragdgrönt och klarblått, för att nämna några.
Hur mycket hud man bör visa är väldigt individuellt det också. Jag tycker det kan vara fint med till exempel en lite urringad blus tillsammans med långbyxor eller knälång kjol, eller en kort kjol med en mer täckande överdel, t ex skjorta, blus, stickad tröja. På sommaren kommer man ju ofta undan med att visa mer hud. Det handlar mest om att göra det på ett smakfullt sätt.
Jag är inget fan av superkorta minikjolar som knappt täcker rumpan eller tubtoppar, speciellt inte tillsammans. Men det betyder inte att jag ser ner på kvinnor som använder dessa plagg, de är bara lite för nakna för min smak. Jag tycker det är mer spännande att få en glimt av vacker hud än att få "allt på en gång", om du förstår.
Kul ändå att du har lyssnat på din tjej och inte bara gäspat och sagt jajawhatever när hon har berättat om färganalyser. Nu måste man börja oroa sig för att männen har koll på om färgen passar en också och inte bara om ni tycker att den är fin.

Har du ändrat färgerna du själv går med efter att din tjej har lärt dig om färganalys?
Dina två sista paragrafer håller jag med om- för hur jag själv klär mig- men alla får ju göra som dom vill och jag dömer ingen vare sig hon är klädd som en eskort eller amish.
Postman skrev 2025-08-18 21:38:27 följande:
Jag kan inte tala för alla män men visst, babyrosa och gammelrosa är kvinnligt och fint. Det varierar stort från kvinna till kvinna och vilka klädesplagg de har i kombo med hud. En del gör sig bättre i det, en del inte alls. Variationen är enorm. Kläderna behöver inte vara tighta men sitta bra. Det behöver inte alltid heller vara feminina kläder utan praktiska/funktionella kläder kan vara både snyggt och sexiga i rätt miljö.
Det bästa vore att skaffa en stylist för att vara på den säkra sidan om vad man passar bäst i.