• Anonymmiss

Sthlm billigt hotell

Hej behöver tips om billigt hotell/vandrahem i stockholm dstum 19/9-21/9 
    Antingen 1 rum för 3 vuxna 2barn 2år 6år

Eller 2 separata rum för 2vuxna 1 vuxen 2 barn 2år 6år

Vad dom blir billigast försökte fråga chat gpr men inga bra svar.

Jag är van stt boka 1 natt Men tycker det blev svårt att boka 2.
    Absolut max budget 3850 för 2 nätter.
    Vill helst komma under såklart. 
    Då aktiviter mat tåg kommer kosta.
     Tackar ödmjukas för all hjälp
    Stockholm är en okänd stad för mig
    I närheten av centrum eller skansen

• Svar på tråden Sthlm billigt hotell
  • Anonymmiss

Ändra max budget 3000-3500

Vi kan max betala 1000-1500 var. Vi är 2 som delar.

• Anonym (F)

Scandic Viktoria Tower i Kista har familjerum för 1500kr/natten. Det tar 4 minuter att gå till pendeltågsstationen Helenelund. Därifrån 13 min till Sthlm C och sen tar ni spårvagnen till Skansen. Eller Sure Best western i Älvsjö. Fyra minuter till pendeltåget och det går tåg var 8:e minut till Stockhilm C. Tar 9 minuter. Också 1500kr/natt.
    Det finns också ett vandrarhem i närheten av Zinkensdam på Söder. När jag sökte fick jag priset 2700kr för två nätter men utan sängkläder så jag gissar man får hyra på plats. Ca 10 min gångväg till tunnelbana.

Kombinationen billigt och centralt är en utmaning men kanske någon annan har fler tips till denna budget?

Enkelbiljett i kollektivtrafiken kostar 43 kr/vuxen och 23kr/pensionär och gäller 75 minuter. Ska ni till Skansen räcker en sådan biljett. Barn under 7 år reser gratis med vuxen. Det finns också periodbiljetter, titta på SL?s hemsida.

• Anonym (Hm)

Kista skulle vara mitt personliga sista alternativ i den här frågan. Hotellet är bra men det är en jäkla väg in till stan för någon som vill ocj förväntar sig centralt läge. Älvsjö har dock betydligt bättre alternativ och samma med Liljeholmens Stadshotell. Kan ni tänka er egen lägenhet finns apart direct Älvsjö som är helt utmärkt. ligger 5 min från pendeltåg som tar er direkt till stan på några minuter. Även Skärholmen har Scandic som har bra pris och pool där ni kan bada och hänga, men det ligger lite knepigt till och kräver både buss och t bana för att komma in till stan. Det är ingen lång väg per se, mest knepig. 

Budgeten gör dessvärre att ni måste tänka utanför ramarna, antingen vad gäller område eller standard 😌

• Anonym (?)

Jag kollade en bokningsite

Svårt i närheten av Djurgården. Det som dök upp var Stf Zinkensdamm samt Scandic i förorter

• Mentat

Min definition av "centralt" i Stockholm är "nära till tunnelbanan". Det finns ett hotell som heter Hotell Bromma, 450 m från spårvagnsstationen, som vill ha 1500 kr för två nätter med er kombination, åtminstone enligt Booking.com för 2 nätter nu i augusti.

Känns som ett alternativ för er del.

• Anonymmiss
    Anonym (?) skrev 2025-08-18 07:26:43 följande:

Airbnb?

Hur hittar man sånt? Detta är en djungel för mig
  • Anonymmiss
    Mentat skrev 2025-08-18 08:09:17 följande:

Min definition av "centralt" i Stockholm är "nära till tunnelbanan". Det finns ett hotell som heter Hotell Bromma, 450 m från spårvagnsstationen, som vill ha 1500 kr för två nätter med er kombination, åtminstone enligt Booking.com för 2 nätter nu i augusti.

Känns som ett alternativ för er del.

Tack!
  • Anonymmiss
    Anonym (?) skrev 2025-08-18 07:25:14 följande:

Jag kollade en bokningsite

Svårt i närheten av Djurgården. Det som dök upp var Stf Zinkensdamm samt Scandic i förorter

Tack!
  • Anonymmiss
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-18 06:20:21 följande:

Kista skulle vara mitt personliga sista alternativ i den här frågan. Hotellet är bra men det är en jäkla väg in till stan för någon som vill ocj förväntar sig centralt läge. Älvsjö har dock betydligt bättre alternativ och samma med Liljeholmens Stadshotell. Kan ni tänka er egen lägenhet finns apart direct Älvsjö som är helt utmärkt. ligger 5 min från pendeltåg som tar er direkt till stan på några minuter. Även Skärholmen har Scandic som har bra pris och pool där ni kan bada och hänga, men det ligger lite knepigt till och kräver både buss och t bana för att komma in till stan. Det är ingen lång väg per se, mest knepig. 

Budgeten gör dessvärre att ni måste tänka utanför ramarna, antingen vad gäller område eller standard 😌

Vandrahem osv är Helt ok inte kräsna Bara inte sovsal
  • Mentat
    Anonymmiss skrev 2025-08-18 20:56:07 följande:
    Tack!
    Nota bene: Jag har inte kollat hur man växlar från spårvagn till tunnelbana, jag bor inte själv i Stockholmstrakten men det kan du säkert hitta på nätet. Det var rätt långt till tunnelbanan från det där hotellet, men priset lät ju lovande.
  • Anonym (Hotell)

Älvsjö är rel. billigt. Connect hotellet i Älvsjö t.ex.

• Anonymmiss

Vad tror ni om hotell scandic Kungens kurva har pool väldigt billigt 
    Ligger dock ej så centralt

Scandic Kungens Kurva

Ekgårdsvägen 2, Kungens Kurva (20 km till centrum)

Hiss/diss?
  • Anonym (Hm)
    Anonymmiss skrev 2025-08-19 19:18:19 följande:

Vad tror ni om hotell scandic Kungens kurva har pool väldigt billigt 
    Ligger dock ej så centralt

Scandic Kungens Kurva

Ekgårdsvägen 2, Kungens Kurva (20 km till centrum)

Hiss/diss?
    Jag vet varit där med barnen , fast jag bor 15 min ifrån 😅 det är supermysigt! Fina rum och jättebra service. poolen är lagom stor (tänk dock inte simhall) och ni kan promenera till heron city med butiker och aktivitets-hall Med bowling, bio och spel. Det negativa är att det inte går att komma till hotellet utan att springa över en trafikerad väg. Det finns alltså ingen ordentlig trottoar. Utan den ligger som i en avfart från vägen. Det är dock fullt möjligt och ett bra hotell. Ska ni därifrån till stan får ni dock gå över vägen och promenera till skärholmens centrum (15 min) eller ta bussen en station, sen tunnelbana cirka 20 min. :) 
  • Anonymmiss
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-19 21:48:01 följande:
    Jag vet varit där med barnen , fast jag bor 15 min ifrån 😅 det är supermysigt! Fina rum och jättebra service. poolen är lagom stor (tänk dock inte simhall) och ni kan promenera till heron city med butiker och aktivitets-hall Med bowling, bio och spel. Det negativa är att det inte går att komma till hotellet utan att springa över en trafikerad väg. Det finns alltså ingen ordentlig trottoar. Utan den ligger som i en avfart från vägen. Det är dock fullt möjligt och ett bra hotell. Ska ni därifrån till stan får ni dock gå över vägen och promenera till skärholmens centrum (15 min) eller ta bussen en station, sen tunnelbana cirka 20 min. :) 
    Tack! Vi ska till Skansen, De verkade först vara en bit ifrån sthlm city central station och skansen. Men va bra pris.
    Får lära oss buss & tunnel bana . Finns ju även bolt m.m nu för tiden som inte är så dyrt. Vi har ingen bil åker tåg tunnelbana buss Önska mig lycka till haha :) tur jag har 2 vuxna till med mig Hade inte klarat det själv med barnen.
    Vi är "äkta lantisar Haha.
    Kul att få visa och komma till "stor stan 😃
  • Tukt

Scandic har ett nytt koncept som heter Scandic Go rätt centralt. Kolla det, eller vandrarhemmen, de är ju otaliga, men kan vara svårt med att matcha antalet boende. 

• beli
    Anonymmiss skrev 2025-08-18 20:55:46 följande:
    Hur hittar man sånt? Detta är en djungel för mig
    På Airbnb:s sida :)
  • Anonym (Hm)
    Anonymmiss skrev 2025-08-19 23:37:25 följande:
    Tack! Vi ska till Skansen, De verkade först vara en bit ifrån sthlm city central station och skansen. Men va bra pris.
    Får lära oss buss & tunnel bana . Finns ju även bolt m.m nu för tiden som inte är så dyrt. Vi har ingen bil åker tåg tunnelbana buss Önska mig lycka till haha :) tur jag har 2 vuxna till med mig Hade inte klarat det själv med barnen.
    Vi är "äkta lantisar Haha.
    Kul att få visa och komma till "stor stan 😃
    Ni kommer ha det toppen! Det är verkligen mysigt där. Det är ganska lätt att ta sig till Skansen ändå skulle jag säga. Bussen går som sagt vid en station som ligger precis mitt emot mc Donalds. Som i sin tur ligger till vänster om hotellet. Den bussen (ni kan ta vilken som nästan) tar et en station till skärholmens centrum. Där hoppar ni på tåget till Ropsten och går av i T-Centralen. Massa folk, håll i ungarna :) och går upp mot ?sergelstorg?. Där uppe kan ni sen ta buss eller spårvagn ut till Djurgården där Skansen ligger. Vill ni göra det mysigare åker ni hela vägen med tunnelbanan till Slussen (två stationer till), promenerar ner mot båtarna och tar djurgårdsfärjan. Ni åker på samma tåg-biljett på båten och går av när ni ser ett tivoli (Gröna Lund) och promenerar sedan åt vänster när ni kommer av så kommer ni snart till Skansen. ☺️
Svar på tråden Sthlm billigt hotell