• Anonym (Sexmedexet)

Sex med min exman

Två veckor sedan vi bestämde oss för att skiljas, eller ja, han bestämde sig. Jag ville/vill egentligen inte men har ändå infunnit mig i det och ser en framtid själv med barnen.

Igår var tydligen båda sexuellt frustrerade och det ena ledde till det andra. Och fytusan vad bra sex det var. 

Jag ser det endast som sex, men vet inte om det är dumt att hålla på såhär? Vi har en bra dialog om allt och vardagen funkar. Men kan detta förstöra något?

Vi är fortfarande ense om att skiljas, och har ingen annan intimitet om dagarna förutom just sexet.

Någon som haft samma och ändå kunnat flytta isär som ?vänner?. Kan iförsig se oss ha sex även när vi bor isär då den connection är något utöver det vanliga? Svårt att hålla oss ifrån varandra på det planet.

• Svar på tråden Sex med min exman
  • Anonym (?)

Kan vara bättre än om någon av er löser sin frustration på annat håll innan ni har flyttat isär.

Bara ni kan hålla isär känslorna.

• Anonym (Sexmedexet)
    Anonym (?) skrev 2025-08-18 15:33:32 följande:

Kan vara bättre än om någon av er löser sin frustration på annat håll innan ni har flyttat isär.

Bara ni kan hålla isär känslorna.

Vi kommer behöva bo tillsammans minst ett par månader till innan huset är sålt osv. För min del ser jag det som något lättillgängligt, och svårt att hålla sig ifrån när det är så bra..

Hade nog tyckt det varit jobbigare om vi träffa andra på vars ett håll och sedan kom hem till samma hus som om inget har hänt.
  • Anonym (E)

Hade en kompis som hade det så, det var också tvungna att bo ihop ett tag, hon köpte ut honom men det går ju inte från en dag till en annan. De fortsatte ha sex och skildes som vänner, hon hade väl velat att de även skulle kunna prata och titta på tv tillsammans men de flesta har sina sexuella behov och även om det inte var jätteofta så var varken han eller hon redo att börja träffa andra så det var en lösning som funkade, när de sen hade flyttat isär ordentligt och båda börjat få sina nya vardagsrutiner att funka så kunde de ens börja fundera på att dejta andra

• Motherinlaw

Har också haft sex med mitt ex men det har alltid varit på dennes villkor, jag mår på topp de gånger vi legat och sen när de går månader i mellan så mår jag piss. 

• KimLinnefeldt

Vi fortsatte att ha sex några månader efter beslutet att separera. Det var okej, byggde väl på sexdrift och en viss ömhet för varandra, trots allt.

Jag tror att det är bra att sätta punkt så småningom, annars risk för att man går kvar och geggar i ett dött förhållande, och så kommer en andra skilsmässa när den ena parten träffar någon ny.

Svar på tråden Sex med min exman