• Anonym (Singelpappan)

Nybliven singel

Hallå alla singelpappor där ute. Jag är nybliven singel efter ett långt äktenskap, efter att ha levt med en och samma kvinna under väldigt lång tid och dessutom ägnat dessa år till att totalt bränna ut mig i alla ändar för att göra hustrun nöjd (visade sig vara möjligt i korta episoder innan det fanns ett nytt missnöje att jobba på) så är jag fullkomligt säker på att jag ALDRIG mer vill dela mitt liv med en kvinna. Funderat på att bli bög, men det faller på att jag inte attraheras av män, annars tror jag bögarna har dragit vinstlott i relationsspelet... men även om kag inte vill dela mitt liv med en kvinna skulle jag gärna träffa en kvinna som gillar att ha roligt. Äta en god middag hemma, och älska sex. Men inget mer. Inga känslor, inget ska vi flytta ihop, inget jag vill ha barn (har tillräckligt många som det är att ta hand om redan)... Men vart hittar man detta? Finns några bra sidor? Ge mig tips, eller så kan vi bara tjöta i tråden om alla jävla orimliga kompromisser jag aldrig mer ska vara delaktig i 

• Svar på tråden Nybliven singel
  • Ascendere
    Anonym (Fredde) skrev 2025-08-18 19:44:52 följande:

Eskort?

?If it floats, flies or fucks, rent it?, som någon dollarmiljonär så finkänsligt uttryckte sig, syftandes på hur ekonomiskt ofördelaktigt det är att äga flygplan båtar och ja ni fattar. 
  • Anonym (Singelpappan)

Nä eskort är ju olagligt. Det tänker jag inte riskera. Hur man än vänder och vrider på det så slutar det ju alltid med att det kostar pengar, det är ju bara ett faktum. Synd att den renaste formen av transaktion är förbjuden. Men det är en diskussion för en annan tråd.

• Anonym (Kört)

Du har nog större chans att bli bög än att hitta en kvinna på de premisserna.

• Anonym (Kvinna 48 år)

Tips från coachen... dvs kvinna...

Du behöver nog tid för dig själv att landa och bearbeta skilsmässan och det äktenskap du haft...

Med all respekt,  du är förmodligen både trevlig och ser förmodligen bra ut men hela ditt inlägg skriker av att kärringar duger bara att knulla med och sen kommer en spottloska....  inte så attraktivt.... 

Självklart finns det många kvinnor som inte har några som helst problem att bara vara kk och fattar grejen men ... lite hyfs, respekt och skärpning vore på sin plats..  

En skild gubbbgrinig surkuk står inte högt i kurs...

Kamma dig och skärp dig. 

• Tow2Mater
    Anonym (Kvinna 48 år) skrev 2025-08-18 20:47:06 följande:

Du behöver nog tid för dig själv att landa och bearbeta skilsmässan och det äktenskap du haft...

Med all respekt,  du är förmodligen både trevlig och ser förmodligen bra ut men hela ditt inlägg skriker av att kärringar duger bara att knulla med och sen kommer en spottloska....  inte så attraktivt.... 

Självklart finns det många kvinnor som inte har några som helst problem att bara vara kk och fattar grejen men ... lite hyfs, respekt och skärpning vore på sin plats..  

Kamma dig och skärp dig. 

Var läser du in respektloshet och ohyfs i trådstarten? Byt ut honom mot en kvinnlig skribent på detta forum så har du ju typ 80% av likadana trådstarter av alla som startas; skiljda kvinnor som lessnat på kraven om orimliga kompromisser med ex-männen sina och som aldrig vill ha en man igen utom för sex. 
  • Anonym (Råkar vara tjej)

Låter som att både beklagar, och grattis är in order här. 
    Och vad det gäller tjejer, så tror jag att du kommer finna att fler än du tror, framför när man kommer upp i över 40, som absolut kan se fördelarna med både en enbart sexuell relation, men oxå särboskap. 
    Tror det viktigaste är att kommunicera vad det är man är ute efter  

Förstår också att du känner som du gör nu, men du kanske också kan tänka att det kanske inte är så att alla kvinnor är som ditt ex. 
    Jag tänker att om man måste vända knut på sig och böja sig baklänges för att vara den andra till lags så kanske ni inte var den bästa matche  

Kan därtill säga att du nog inte är ensam om att känna så efter en separation att fan oxå att jag inte är gay. Harriers varit min högsta önskan, men tyvärr är det män som gäller för mig 😅

• Anonym (Singelpappan)
    Anonym (Kvinna 48 år) skrev 2025-08-18 20:47:06 följande:

Kamma dig och skärp dig. 

Tack, du fick mig att le här på morgonkvisten. Jag har full respekt för att en kontaktannons enligt formatet "skild flerbarnspappa söker kvinna att knulla med, när jag är sugen" inte skulle få så många svar, även om det säkert skulle generera flertalet svar även det Skrattande
  • Anonym (D)

Om du ägnat så många år åt att försöka få en krävande och missnöjd kvinna nöjd, så kanske du ska ägna dig själv lite omsorg nu?

Alltså gå i terapi för att reda ut och landa. För att inte just bli en bitter person.

Många som skilt sig och haft det hobbigt i relationen tänker precis som du, ingen ny relation, aldrig. Så där är du inte ensam.

Går du i terapi kanske du kommer till precis den slutsatsen, inga mer förhållanden för mig!
    Men du är mindre bitter och får en bearbetad upplevelse av din tididigare relation. En stadigare plattform med större självkännedom.

• KimLinnefeldt

Det är klart att man kan välja att inte gå in i en kärleksrelation, utan bara söka ren sex. TS kommer inte att ha så lätt att finna sådana kvinnor (det måste ju vara flera, annars återkommer han till samma och då är det en relation). De flesta kvinnor söker nog en djupare relation än ett enstaka ligg.

Det kan vara som någon skrev här, att du behöver lite tid för dig själv. Du låter ganska arg och bitter. Alla kvinnor är faktiskt inte så som ditt ex är. Hon påminner lite om mitt ex, utifrån din beskrivning. Min nya kvinna är helt annorlunda.

Det finns någon för dig där ute, när du är beredd.

Svar på tråden Nybliven singel