• Anonym (Risa)

"Hur har din dag varit?"

"Hur har din dag varit?"

Tråden för oss som bor ensamma eller har en partner som inte frågar vad vi gjort under dagen eller hur vi haft det.

Jag har haft lite ont i huvudet men känt mig bra ändå. Jag har rensat ur en garderob och dammsugit ett badrum. Gick en promenad, det regnade lite. Till lunch åt jag fyra fiskpinnar och ris.
    Känner mig lite ledsen över att min partner undrar vad jag gör eller hur jag mår.

Hur mår du och vad har du gjort idag?

• Svar på tråden "Hur har din dag varit?"
  • Anonym (Lj)

happishistoria skrev 2025-08-22 20:53:39 följande:

Jag har inga sådana tjänster, tittar på sånt jag letar upp på nätet och är intresserad av. Kan inte engelska, är det det inte textat på nåt jag förstår blir det inget av det. Annars varit en sådär-dag. Men det börjar bli kyligare nätter och mörkret kommer tidigare. Äntligen skönt med lite höst på intågande.

Finns mycket bra på svt och tv4play också 😊 Om du vill ha tips på lite andra såna  appar så säg till. 

Anonym (ensam i världen) skrev 2025-08-22 21:18:32 följande:
    Jag får lägga till den på listan nästa gång jag har Disney+. Jag brukar altinera mellan tjänsterna, nu har jag netfix igång. Just nu ser jag Alice in Borderland, Arcane och Designated survivor. Jag brukar titta på lite allt möjligt. Sist jag hade Dusney började jag titta på Sleepy Hollow, den var bra, men jag var mitt i när jag bytte tjänst.

Så gör jag oxå. Annars hade man blivit ruinerad 😅
    Samsas lite inom familjen oxå. Dock har jag inte haft Netflix på länge. Är den Alice i borderline bra tycker du? Jag är sugen på det, men eftersom den är Japans ch jag har dyslexi så är det inte helt lätt 😬 Men är den bra nog kan det vara värt ett försök  

Designated survivor var suveränt bra tyckte jag. Gillar du den hade du nog gillat Homeland och  The Americans oxå. 

Sleepy Hollow var ju suverän oxå. Är ett tag den jag såg den nu men gillade den. Känns lite som supernatural och The discovery of Witches

• Anonym (Lj)
    Anonym (Risa) skrev 2025-08-22 21:34:42 följande:

Idag var det en krånglig sak som löste sig för mig

Något du velat prata om?
  • happishistoria
    Anonym (Lj) skrev 2025-08-22 21:35:27 följande:

Finns mycket bra på svt och tv4play också 😊 Om du vill ha tips på lite andra såna  appar så säg till. 

Tack för det, det kanske blir aktuellt någon gång! Tv har jag inte heller, men man kan se mycket intressant via datorn med.Glad I dag är en rätt bra dag, soligt, men inte för varmt. Händer inte så mycket, men i det lilla är det ofta tillräckligt. Hur har du det, hur har ni det? Brukar ni göra några helgaktiviteter?
  • Anonym (Lj)
    happishistoria skrev 2025-08-23 14:16:04 följande:
    Tack för det, det kanske blir aktuellt någon gång! Tv har jag inte heller, men man kan se mycket intressant via datorn med.Glad I dag är en rätt bra dag, soligt, men inte för varmt. Händer inte så mycket, men i det lilla är det ofta tillräckligt. Hur har du det, hur har ni det? Brukar ni göra några helgaktiviteter?

Ahh okej. Själv hade jag inte överlevt utan tv 😆
    Men å andra sina så förr kollade jag nästan aldrig på tv utan läste mest. 

Men för min del är det oxå ett sätt att fördriva tiden. Min hälsosituation gör att jag inte kan göra så himla mycket så tv blir både mitt sällskap och mitt tidsfördriv 😊

Annars är jag väldigt seg idag får jag säga. Som att kroppen inte riktigt velat vakna till liv alls idag ☺️

Hur har ni andra det då?

• Anonym (Risa)

Jag älskar att titta på tv.
    Jag brygger kaffe och tittar på tv.

• happishistoria
    Anonym (Lj) skrev 2025-08-23 16:47:33 följande:

Ahh okej. Själv hade jag inte överlevt utan tv 😆
    Men å andra sina så förr kollade jag nästan aldrig på tv utan läste mest. 

Men för min del är det oxå ett sätt att fördriva tiden. Min hälsosituation gör att jag inte kan göra så himla mycket så tv blir både mitt sällskap och mitt tidsfördriv 😊

Annars är jag väldigt seg idag får jag säga. Som att kroppen inte riktigt velat vakna till liv alls idag ☺️

Hur har ni andra det då?

Jo men det kan jag förstå, det handlar om tillgänglighet och tidsfördriv utan att man behöver satsa så mycket själv så att säga! Det har jag också, fast med datorn istället och emellanåt radio. Emellanåt är det så att det är segt, att det som inte vill sig riktigt. Fast visst kan man slappa vissa dagar. Trevlig kväll!
  • Anonym (ensam i världen)

Usch,jag sov uruselt, så gick upp vid 5-snåret, sen var jag vaken till ca 10, och sen somnade jag om och sov som en stock till kl 17, sen låg jag i ca en timme och lyssnade på regnet. 

Sen har jag suttit vad datorn och pysslat lite med musik, men inte så mycket annat. Jag känner mig faktiskt färdig att gå tillbaka till sängen snart.

Anonym (Lj) skrev 2025-08-22 21:35:27 följande:

Anonym (ensam i världen) skrev 2025-08-22 21:18:32 följande:
    Jag får lägga till den på listan nästa gång jag har Disney+. Jag brukar altinera mellan tjänsterna, nu har jag netfix igång. Just nu ser jag Alice in Borderland, Arcane och Designated survivor. Jag brukar titta på lite allt möjligt. Sist jag hade Dusney började jag titta på Sleepy Hollow, den var bra, men jag var mitt i när jag bytte tjänst.

Så gör jag oxå. Annars hade man blivit ruinerad 😅
    Samsas lite inom familjen oxå. Dock har jag inte haft Netflix på länge. Är den Alice i borderline bra tycker du? Jag är sugen på det, men eftersom den är Japans ch jag har dyslexi så är det inte helt lätt 😬 Men är den bra nog kan det vara värt ett försök  

Designated survivor var suveränt bra tyckte jag. Gillar du den hade du nog gillat Homeland och  The Americans oxå. 

Sleepy Hollow var ju suverän oxå. Är ett tag den jag såg den nu men gillade den. Känns lite som supernatural och The discovery of Witches

Jag gillar Alice in Borderland, men den är ganska våldsam emellanåt. Idén är intressant. Det positiva jag har märkt med japanska är att undertexterna stannar på skärmen ganska länge ofta för att det verkar ta lång tid att säga saker på japanska. 

Homeland och The Americans får jag skriva upp.
  • Givdul
    Anonym (ensam i världen) skrev 2025-08-23 21:11:54 följande:

Usch,jag sov uruselt, så gick upp vid 5-snåret, sen var jag vaken till ca 10, och sen somnade jag om och sov som en stock till kl 17, sen låg jag i ca en timme och lyssnade på regnet. 

Sen har jag suttit vad datorn och pysslat lite med musik, men inte så mycket annat. Jag känner mig faktiskt färdig att gå tillbaka till sängen snart.

Jag gillar Alice in Borderland, men den är ganska våldsam emellanåt. Idén är intressant. Det positiva jag har märkt med japanska är att undertexterna stannar på skärmen ganska länge ofta för att det verkar ta lång tid att säga saker på japanska. 

Homeland och The Americans får jag skriva upp.
    Homeland var ritkigt bra ända tills sista säsongen. Men de första var riktigt bra och värde tiden
  • Anonym (Lj)
    Givdul skrev 2025-08-23 21:14:18 följande:
    Homeland var ritkigt bra ända tills sista säsongen. Men de första var riktigt bra och värde tiden

Håller helt med. 

Men tycker det är vanligt att de inte slutar i tid. Ofta blir det en eller fler säsongen än det borde. 

• Givdul
    Anonym (Lj) skrev 2025-08-23 21:26:49 följande:

Håller helt med. 

Men tycker det är vanligt att de inte slutar i tid. Ofta blir det en eller fler säsongen än det borde. 

Ja exakt, det spårar alltid ut på slutet för det är för många säsonger. 

Bästa serien är dock The Wire, 5 säsonger av ren och skär magi
  • Anonym (Malin)

Herregud vad många ofrivilligt ensamma det finns. Alltså jag lever helt själv och frivilligt singel. Har inget behov av vänner eller att folk frågar mig hur jag mår. Snarare tvärtom. 

Hur ska ni klara er, många år kvar att leva för en del av er kan jag tänka mig. Ni har aldrig funderat på att hitta vänner/partner istället? Det låter inte som ni klarar av att leva ett sådant liv. Rent mentalt.

Svar på tråden "Hur har din dag varit?"