Anonym (m) skrev 2025-08-23 13:38:40 följande:
De svarade ärligt på en öppen fråga på ett diskussionsforum, du ville veta hur andra känner inför det, då är det inget konstigt om folk svarar som de faktiskt känner.
Med att inte bete sig i sociala situationer menade jag att tex svara, oavsett om det är i tal eller skrift, att man äcklas om någon personligen frågar en om dejt. Det är inte jämförbart.
Återigen, det jag var ute efter om frågan läses som den är ställd: svara ja eller nej på frågan genom att välja lämpligt svarsalternativ. Om du svarar ja är jag intresserad av hur du definierar din läggning. Allt annat är ovidkommande för mig personligen (såvida du inte kan berika mig med någon nyanserad tankegång).
Att äcklas av tanken att dejta en person som tillhör en viss grupp är för mig helt jämförbart med att äcklas av tanken att dejta en specifik person, det är bara pluralperspektiv vs singularperspektiv. Men jag tror vi nått vägs ände. Vi kan argumentera fram och tillbaka i oändlighet utan att komma någon vart, så låt oss bara släppa det och konstatera att vi har olika uppfattningar.