• Anonym (Varför?!)

Varför sa han så? Äldre manlig kollega till mig.

Hej,

Hade en laddning för ca två år sedan med en äldre manlig kollega. Han är 24 år äldre än mig (Jag är 29 och han 53).
    Inget hände mellan oss, men ni vet den där tysta, laddade erotiken som ligger i luften och som inte går att misstolka.
    Jag var attraherad av honom och jag tror han var det av mig med (min feminitet, röda läppar, vårdade naglar, helt ok och fin kropp för min ålder etc). Han är snygg för sin ålder.
    Men åter igen, inget hände, ingen agerade på något.
    Han och jag pratade knappt med varandra, om inte jobbet krävde det och ingen kontakt privat eller så. Så inget sådant.

Jag sa upp mig för ett annat jobb. Men började där igen för två månader sedan.
    Jag har gått vidare från detta. 
    Men igår kom han till mitt kontor och sa ?Jag vet inte men jag känner att det är jobbigt för mig när jag är i närheten av dig? och en halv antydan om att jag kanske kände något för honom sist. Dvs som att lägga över det på mig, för det som var för två år sedan, lite så kändes det.

Varför sa han så?
    Jag gör ju inget?! Mer än att jobba, existera liksom.
    Visst, vi hade en stark laddning sist och den var riktigt erotisk i känslan. Men ingenting hände, vi har aldrig haft privat kontakt. Vi skötte allt professionellt. Ingen utmanade något Men visst det märktes i blickar.

Vad är det med honom?
    Vad hade du/ni svarat honom om han skulle säga såhär igen till mig?

• Svar på tråden Varför sa han så? Äldre manlig kollega till mig.
  • Anonym (Varför?!)
    Anonym (Markera) skrev 2025-08-21 20:05:50 följande:
    Tycker att det verkar precis tvärtom. 
    Jag fattar varför du skriver så.
    men vill verkligen ge ett svar så han fattar att jag inte är ute efter något eller vill starta upp något.
  • Anonym (Markera)
    Anonym (Varför?!) skrev 2025-08-21 20:09:02 följande:
    men vill verkligen ge ett svar så han fattar att jag inte är ute efter något eller vill starta upp något.
    Säg det då! "Oroa dig inte, jag är inte intresserad av att starta upp något". 
  • Dexter dot com

Jag tolkar det som att han märkte att du var attraherad av honom för två år sen och att han tyckte det var jobbigt och nu är orolig att det händer igen. Säger han något mer är det väl bara säga som det är dvs att du var attraherad då men inte nu.

• Anonym (..)

First of så tänker jag att det beror på din situation nu. Finns det något intresse kvar alls eller skiter du i vilket?

Skulle nog bara ignorera det om jag var som du.
    OM han sen skulle säga något igen så skulle jag nog säga något i stil med att, då är det bättre att vi håller avstånd till varandra då. 

• Anonym (Varför?!)

När han sa så så kände jag för en sekund som om jag inte hade rätt att vara där för att jag hade känt för honom. Som om jag var problemet :( men att han var lika delaktig själv verkar inte bekomma honom.

nu när jag jobbar där igen och sköter mitt, då stör det honom?!
    Jag har inget intresse av honom längre, utan mer känslan av att han inte ska tro att jag vill något med honom. 

• Anonym (..)
    Anonym (Varför?!) skrev 2025-08-21 20:23:56 följande:

När han sa så så kände jag för en sekund som om jag inte hade rätt att vara där för att jag hade känt för honom. Som om jag var problemet :( men att han var lika delaktig själv verkar inte bekomma honom.

nu när jag jobbar där igen och sköter mitt, då stör det honom?!
    Jag har inget intresse av honom längre, utan mer känslan av att han inte ska tro att jag vill något med honom. 

Då tycker jag du ska ignorera honom. Det ju han som är pinsam och gör som han gjorde. 

Fokusera på ditt jobb och låt honom tycka det är jobbigt om han nu tycker det. Då kan han ju sluta om det är så besvärligt för honom. Det behöver inte vara ditt problem 😊💪

• Anonym (H)

Lite pinsamt gjort av honom, tycker att du ska ignorera honom.

• Anonym (Varför?!)
    Anonym (..) skrev 2025-08-21 20:39:16 följande:

Då tycker jag du ska ignorera honom. Det ju han som är pinsam och gör som han gjorde. 

Fokusera på ditt jobb och låt honom tycka det är jobbigt om han nu tycker det. Då kan han ju sluta om det är så besvärligt för honom. Det behöver inte vara ditt problem 😊💪

Eller hur. Och jag blir nästan arg på mig själv att jag tår pt mig eftersom jag tar på mig det inombords/känner mig skyldig som om det var mer ?mitt fel? Fast han var lika delaktig.
    Det stör mig.

Jag har börjar småskämmas i vissa sammanhang på jobbet, för att jag är där ?nu?.
    Jag vill inte känna så. Framförallt eftersom inget hände. Hade mer förstått och tyckt det var rätt åt mig om jag faktiskt hade utmanat situationen eller försökt provocera honom.
  • Anonym (..)
    Anonym (Varför?!) skrev 2025-08-21 20:50:19 följande:
    Eller hur. Och jag blir nästan arg på mig själv att jag tår pt mig eftersom jag tar på mig det inombords/känner mig skyldig som om det var mer ?mitt fel? Fast han var lika delaktig.
    Det stör mig.

Jag har börjar småskämmas i vissa sammanhang på jobbet, för att jag är där ?nu?.
    Jag vill inte känna så. Framförallt eftersom inget hände. Hade mer förstått och tyckt det var rätt åt mig om jag faktiskt hade utmanat situationen eller försökt provocera honom.
    Fast det är ju tyvärr rätt vanligt att man gör det. Att man tar på sig det själv för och lyckas få sig själv till problemet, när det faktiskt är han som både är och har problemet... men nu vet du bättre.
    Så försök skaka av dig det nu och återerövra arbetsplatsen. 
  • Anonym (Machiavelli)
    Anonym (Varför?!) skrev 2025-08-21 20:09:02 följande:
    Jag tycker att det bästa svaret är inget svar. Låt det bara falla till marken, visa ingen reaktion.

Så kan han grubbla över om han inbillat sig alltihop istället.
  • Anonym (GAZA-ERIK)

säg "Ok. Bra att du säger det och jag föreslår vi håller varandra på ett behörigt avstånd så behöver du inte känna så"
    säg att du är här för att utföra aett arbete samt att du inte har några andra än arbetsrelaterade intentioner med andra på jobbet
    el liknade

Svar på tråden Varför sa han så? Äldre manlig kollega till mig.