Varför sa han så? Äldre manlig kollega till mig.
Hej,Hade en laddning för ca två år sedan med en äldre manlig kollega. Han är 24 år äldre än mig (Jag är 29 och han 53).
Inget hände mellan oss, men ni vet den där tysta, laddade erotiken som ligger i luften och som inte går att misstolka.
Jag var attraherad av honom och jag tror han var det av mig med (min feminitet, röda läppar, vårdade naglar, helt ok och fin kropp för min ålder etc). Han är snygg för sin ålder.
Men åter igen, inget hände, ingen agerade på något.
Han och jag pratade knappt med varandra, om inte jobbet krävde det och ingen kontakt privat eller så. Så inget sådant.
Jag sa upp mig för ett annat jobb. Men började där igen för två månader sedan.
Jag har gått vidare från detta.
Men igår kom han till mitt kontor och sa ?Jag vet inte men jag känner att det är jobbigt för mig när jag är i närheten av dig? och en halv antydan om att jag kanske kände något för honom sist. Dvs som att lägga över det på mig, för det som var för två år sedan, lite så kändes det.
Varför sa han så?
Jag gör ju inget?! Mer än att jobba, existera liksom.
Visst, vi hade en stark laddning sist och den var riktigt erotisk i känslan. Men ingenting hände, vi har aldrig haft privat kontakt. Vi skötte allt professionellt. Ingen utmanade något Men visst det märktes i blickar.
Vad är det med honom?
Vad hade du/ni svarat honom om han skulle säga såhär igen till mig?