• Allan 1

Tjej som inte tar initiativ

Min tjej är helt eller nästan helt ointresserad av att ta initiativ till kel och mys. Hon säger att hon älskar mig, men oftast bara när jag säger de till henne och då för det mesta, och jag dig. 

Vi bråkar aldrig och allt funkar bra i vardagen. Vi har det väldigt bra tillsammans på alla sätt och vis. Men när de kommer till närhet ömhet och sex så är det alltid på mitt initiativ. Hon tar sällan eller aldrig initiativ, saknar de nå så oerhört mycket. Gör ibland mer och mer mig ledsen och känner mig inte åtrådd. 
    När vi har sex är det bra sex iallafall för henne, hon njuter och mår bra. Hon säger att hon aldrig trodde hon skulle få uppleva något så här underbart i livet. Men som sagt,  det är alltid jag som får ta initiativet och ger henne massor av njutning. Jag saknar så oerhört mycket att få något tillbaka, eller att hon tar initiativ, visar att hon vill ha mig.
    Jag saknar beröring närheten och att få känna mig älskad. Vet inte kanske är det onödigt att tänka känna så här, vi har ju det bra i övrigt. Att få bli bekräftad av den man är tillsammans med. Att hon visar ger något tillbaka av egen vilja och lust.
    Ska man bara acceptera att hon aldrig tar initiativet inte är sådan som person
  • Svar på tråden Tjej som inte tar initiativ
  • Anonym (Bertil)
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-21 14:36:43 följande:
    Det är väl inte gammalmodigt? jag håller med. Det är mannens uppgift
    Varför är det mannens uppgift att ta initiativ till sex?
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Bertil) skrev 2025-10-21 14:57:06 följande:
    Varför är det mannens uppgift att ta initiativ till sex?
    Vi har våra biologiska roller
  • Mayjel
    Tecum skrev 2025-10-20 17:48:05 följande:
    Är inte det en gammalmodig inställning, sex är något som mannen sköter?

Men du har rätt i att det inte ligger i vissa kvinnors natur att ta den typen av initiativ, jämställdhet och modernt tänk övertrumfas av genetisk betingning. Min fru är ungefär som dig och TS` kvinna, inte mycket initiativ i sängen, ligger mest och tar emot. Och det är väl okej, jag kan sköta den biten. Men att inte ta initiativ till kel och gos som inte leder till sex är lite tråkigt, liksom att aldrig använda kärleksord eller ge verbal bekräftelse, som en komplimang eller säga att jag gjort något bra.

Men hon visar kärlek rent praktiskt, är omtänksam, hjälpsam och förstående, ordnar god mat och tar gärna emot både gos och sex. Men varför så svårt att visa verbal bekräftelse också? Ligger i kvinnors natur?
    Fast jag har aldrig pratat om att bara ligga och ta emot och inte ta några egna initiativ. Menade bara att jag helst ser att mannen inleder det hela och tar första steget. Trodde att TS menade likadant men kanske var det en feltolkning. 
  • Anonym (Trötter)
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-21 16:12:21 följande:
    Som att det är kvinnan som ska tvätta/städa och laga mat?
  • Anonym (Bertil)
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-21 16:12:21 följande:
    Nåja, vi är väl inga amöbor från urtiden?

Det som gör människan så unik är att hon kan utvecklas, forma nya mönster och värderingar, utveckla sina handlingar. Hon är inte styrd av biologin, som en fluga.
  • Anonym (Kuckyoung)

Ånej! Det är en typisk kvinna!!!
    De blir alla likadana förr eller senare.
    Tror det ligger i deras gener, att bli lika passiva som en död fisk!

• Anonym (Bertil)
    Anonym (Kuckyoung) skrev 2025-10-22 14:23:51 följande:

Ånej! Det är en typisk kvinna!!!
    De blir alla likadana förr eller senare.
    Tror det ligger i deras gener, att bli lika passiva som en död fisk!

Testa att kåta upp henne lite, och sen vara helt passiv. Då kanske hon blir mer uppfinningsrik.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-10-21 22:58:49 följande:
    Fast vissa kvinnor gillar det inte för att det förväntas
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Trötter) skrev 2025-10-21 22:58:49 följande:
    Nej absolut inte. Man tvättar och städar efter sig själv
  • Tecum
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-22 16:07:55 följande:
    Nej absolut inte. Man tvättar och städar efter sig själv
    Du tycker ju att det ligger i mannens natur att initiera sex, är hans uppgift och tillhör mansrollen. Om vi är så styrda av biologin är det ju lika rimligt att det ligger i kvinnorollen att pyssla och ordna i boet, alltså hemmet.
  • Anonym (Man)
    Tecum skrev 2025-10-22 17:35:51 följande:
    Du tycker ju att det ligger i mannens natur att initiera sex, är hans uppgift och tillhör mansrollen. Om vi är så styrda av biologin är det ju lika rimligt att det ligger i kvinnorollen att pyssla och ordna i boet, alltså hemmet.
    Kvinnor som tycker att mannen ska städa ska inte klaga efteråt om det inte blir lika rent städat som de vill annars kan de lika gärna göra det själva istället för att klaga efter
  • ResanTillMelonia
    Tecum skrev 2025-10-22 17:35:51 följande:
    Ja men jag är inte sambo Eller gift med någon, så jag slipper tänka i de banorna
Svar på tråden Tjej som inte tar initiativ