• Anonym (armoss)

Varför är svenska politiker så krigsgalna?

Tycker det varit väldigt mycket kringflygningar med typ JAS-plan i mitt område till och från. Så här har det inte varit tidigare år, men är uppenbarligen ett sätt att rusta upp för ett påstått angrepp från Ryzzen....

Förstår inte varför svenska politiker är så jävla krigsgalna, de ska med i NATO, de ska skicka militärer till Ukraina, de ska göra det, bygga NATO-baser i Sverige.

Vad är det de försöker uppnå? Död och lidande? Varför ta hit en konflikt och ett krig som inte angår oss? Eller har Kristersson släkt i Ukraina som han måste hämnas?

Hur många i Sverige har fått ens en chans att säga till ett skit om hur vi ska ställa oss militärt?

• Svar på tråden Varför är svenska politiker så krigsgalna?
  • longwalkhome

Därför att situationen kräver det. Kriget angår oss i högsta grad och om du tror det stannar vid Ukraina så får du nog slå upp böckerna och läsa på.

Ingen i det här landet VILL ha krig. Ingen i det här landet är intresserad av att skapa konflikter. Men när konflikterna plötsligt landar nära vår garageuppfart så får man vidta de åtgärder man kan. NATO är en av dom.

Att några JAS lallar runt och övar är inget att höja på ögonbrynen för. Det var vardagsmat på 80-talet under kalla kriget.

• Häegertz

Ojdå! Rysk propaganda på Familjeliv? De ja!

Det är precis såhär det ser ut, man gör sitt yttersta för att så tvivel bland befolkningen. Svara inte mer och låt skiten dö.

• Anonym (L)

Om du på allvar inte fattar hur Rysslands fega angrepp på Ukraina  angår oss så kan jag bara beklaga samtidigt som jag tycker det är skrämmande att folk har så lite koll. Såvida inte TS är ett rysstroll.

• Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (armoss) skrev 2025-08-27 13:02:43 följande:
    Varför är svenska politiker så krigsgalna?

Tycker det varit väldigt mycket kringflygningar med typ JAS-plan i mitt område till och från. Så här har det inte varit tidigare år, men är uppenbarligen ett sätt att rusta upp för ett påstått angrepp från Ryzzen....

Förstår inte varför svenska politiker är så jävla krigsgalna, de ska med i NATO, de ska skicka militärer till Ukraina, de ska göra det, bygga NATO-baser i Sverige.

Vad är det de försöker uppnå? Död och lidande? Varför ta hit en konflikt och ett krig som inte angår oss? Eller har Kristersson släkt i Ukraina som han måste hämnas?

Hur många i Sverige har fått ens en chans att säga till ett skit om hur vi ska ställa oss militärt?

DU har helt missat frågan inser man, men det är vi vill inte ha några vatniks här och vad allt det innebär.

Men du kanske missat att nazisten har startat storkrig mot en suverän stat?
    Och att dessa steg leder till Europa sen.

Och har då så mycket JAS-plan, så bor du nära en bas.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (H)
    Anonym (L) skrev 2025-08-27 14:52:38 följande:

Om du på allvar inte fattar hur Rysslands fega angrepp på Ukraina  angår oss så kan jag bara beklaga samtidigt som jag tycker det är skrämmande att folk har så lite koll. Såvida inte TS är ett rysstroll.

Kan inte annat än hålla med.
Svar på tråden Varför är svenska politiker så krigsgalna?