• fornminne

Hur gammal var du när du kysste någon första gången?

En kompis son har lite dåligt självförtroende och undrar om det är vanligt att vara 18 år och okysst. Jag tror inte alls att det är ovanligt, särskilt inte för killar. Kanske inte för tjejer heller.

Hur gammal var du när du kysste någon / blev kysst? 

Själv var jag 16, men det ledde inte till något mer. Hade inte sex förrän jag var 19, med min första seriösa pojkvän.

• Svar på tråden Hur gammal var du när du kysste någon första gången?
  • onelifetolive

11 år. Hon också. 
    Det var hon som var drivande. Jag tyckte nog att det räckte med vanliga pussar men hon ville mer och det var ok. 

• KimLinnefeldt

Det var i sexan. Vi körde Ryska Posten och Sanning och konsekvens. Båda gick ut på att man skulle kyssa varandra. Om man höll på länge kallades det långtradare, och om det var jättelänge hette det långtradare med släp.

Men allvarligt talat - den erotiska debuten varierar nog mycket. En del mister oskulden på högstadiet, andra efter 20, ett fåtal aldrig.

• Anonym (Bio)

16, första pojkvännen i gymnasiet.

Vi gick på bio och sen bara hände det.

• nordas

Har inte heller gjort det, inte ens varit i närheten. Är 53. Tror inte att det blir heller. Det känns inte aktuellt.

• Mayjel

Räknas de pussar man ev. fick som barn? Isåfall är jag inte helt okysst ändå.

Vi lekte ryska posten i lågstadiet under uppsikt av vår klassföreståndarinna. Jag fick tyvärr en puss på kinden av en kille som jag inte alls gillade, han var alltid så uppkäftig mot mig. Men vad skulle man göra, fröken höll ju i det hela och då fick man vara tyst och medgörlig ändå, för att inte skämma ut sig. Men det var en rätt pinsam upplevelse, så mycket minns jag. 

Nån munkyss har jag dock aldrig fått någon. Inget man direkt längtar efter heller, ärligt talat. 

• Anonym (Första gången)

Kyssar är intimt och jag och min särbo har konstaterat att vi kysser varandra för sällan. Pussas för sällan och även vardagshånglar för sällan.
    Allt detta och dessutom "hormonrally" med klimakterium hjälper ju inte upp situationen. 
    Hon söker mer kontakt och jag vill inte vara för på.

• Anonym (Anonym)

Tjej, 28 år. Aldrig kysst någon än.

• Anonym (Hej)

Vad är det för bitter människa som tummar ner på alla inlägg?

• fornminne
    Anonym (Hej) skrev 2025-09-13 01:08:59 följande:

Vad är det för bitter människa som tummar ner på alla inlägg?

Ignorera bara. Vissa har tydligen inget bättre för sig.
  • Anonym (Gubbe)

Kysstes "på riktigt" första gången i femman (tack Tessan, det var grymt!). Men det är lite beroende på vad man menar med "på riktigt"? Den upplevelsen hade absolut en sexuell dimension, men det fanns inte på kartan att det skulle hända nåt mer (vilket också hade varit olagligt och förskräckligt).

Annars var första kyssen nog i gymnasiet, shoutout till Ninni, tack för det! Högstadiet var en ökenvandring.

• Anonym (Mx)

Puss på munnen med en tjej som jag hade chans på = När jag gick i 2:an
    Kyss med tunga = När jag gick i 5:an

Svar på tråden Hur gammal var du när du kysste någon första gången?