• Anonym (Förbannad)

Flytta ihop efter några veckor?

Mitt ex som jag har barn med har blivit tillsammans med en bekant till mig  dom har endast varit tillsammans några veckor och ska redan flytta ihop!
    Hur galet är inte det?

Mitt ex o min bekanta har inte haft nån vidare kontakt tidigare!

När jag ifrågasätter så får jag inget svar alls!

Det säger väl en hel del tänker jag....

Vad har Ni för åsikter om detta?

• Svar på tråden Flytta ihop efter några veckor?
  • Anonym (Linn)

Ditt ex är desperat och en sån man som man själv skulle se som stor red flag. Sådär tidigt flyttar man inte ihop med någon oavsett hur kär man är. Som sagt desperat. Otroligt att det finns tjejer som går med på det. Lättlurade och naiva. 

• Anonym (Linn)

Ditt ex är desperat och en sån man som man själv skulle se som stor red flag. Sådär tidigt flyttar man inte ihop med någon oavsett hur kär man är. Som sagt desperat. Otroligt att det finns tjejer som går med på det. Lättlurade och naiva.

• Anonym (tja)

Har man barn måste man väl ändå tänka i några sekunder? Ju yngre, desto fler. Låter lite dumt gjort av honom. Å andra sidan, stora barn.

Jag flyttade ihop med min flickvän efter 6 veckor. Typisk lesbisk kliché. Men vi var ju unga och hade inga barn att ta hänsyn till.

• Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Förbannad) skrev 2025-09-02 09:22:25 följande:
    Tack för ditt svar!

Jag försöker att inte "bry" mig och lägga fokus på oss, mig och barnen. 
    Men ibland är det svårt då jag är orolig för hur barnen ska må hos dom. Och för att jag har på känn att det kommer bli rörigt och ännu ett uppbrott.
    Men inte mitt problem egentligen 

Han har vid tidigare tillfälle sagt att han tycker denna tjej är knepig när hon var tillsammans med sitt X, som han känner. Så därför tror jag inte riktigt på att det är äkta kärlek...
    Aja..Tack i alla fall för dina ord
    Ojdå... att han sagt så skulle jag tolka att han alltid haft ett intresse av denna tjej. Det förklarar varför han skyndar på att flytta ihop när han äntligen fått chansen.

Tur att era barn är så stora så de nog inte bryr sig så mycket om detta.
  • Anonym (L)
    Anonym (Förbannad) skrev 2025-09-01 20:38:32 följande:

Mitt ex som jag har barn med har blivit tillsammans med en bekant till mig  dom har endast varit tillsammans några veckor och ska redan flytta ihop!
    Hur galet är inte det?

Det kan vara förhastat, men du kan inte bestämma hur de ska göa. Förstår din oro, men det är bara att avvakta.
  • Anonym (Jöran med J)

Hur galet är inte det?

vi känner ju inte er och blir svårt att svara
    har de haft ngt på gång bakom din rygg?
    hur pass god vän är du med ditt ex nya?

hur som helst så kommer din relation till ditt ex nya att påverkas om det nu är så att ni är vänner och har gjort saker tillsammans
  • Anonym (Nina)

Det låter väldigt tidigt, har hon också barn som ska bo där?
    Ska era barn bo ihop med hennes eventuella barn är det ännu värre.
    Känner hon och barnen varandra? 
    Han måste ju först introducera henne så att dom lär känna varandra.
    Det är inte bra för någon om dom inte känner varandra med ska bo ihop varannan vecka eller liknande.

• Anonym (x)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-09-02 09:11:00 följande:

Nu framkommer det inte hur länge ditt ex varit ditt ex... 

men så fortsätter du din historia och då framträder ju bilden av att ditt ex verkar vara "snabb" med att gå vidare, att skaffa någon ny, t o m skaffa fler barn...

Tror det absolut bästa, både för dig, och för dina barn (din relation till barnen), är att du släpper taget om ditt ex. Lägg ingen energi på att tro att du kan få han att ändra sig (i att inte snabbt bli sambo igen!). 

Rent sakligt, så är ni inte längre ett par. Ni har inget ansvar i sak mot varandra, utan ett ansvar mot era gemensamma barn. Ni är medföräldrar. Du kan, får, ta ditt ansvar. Ditt ex får ta sitt ansvar (efter förmåga...).

Rent känslomässigt, absolut, jag förstår, det gör nog "alla". Men fokusera på dig själv och din relation till dina barn. Det kommer vara det bästa för dig och för barnen. Ta inga strider som du ändå inte kommer att vinna... den tiden är förbi...

Klokt inlägg.
  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (Nina) skrev 2025-09-02 17:34:03 följande:

Det låter väldigt tidigt, har hon också barn som ska bo där?
    Ska era barn bo ihop med hennes eventuella barn är det ännu värre.
    Känner hon och barnen varandra? 
    Han måste ju först introducera henne så att dom lär känna varandra.
    Det är inte bra för någon om dom inte känner varandra med ska bo ihop varannan vecka eller liknande.

Det tror jag inte hon har. Ex.et vägrar ju svara mig helt plötsligt 
  • Jimmy75
    Anonym (Linn) skrev 2025-09-02 15:55:22 följande:

For whatever reason är väl även de lika desperata månne???
  • Anonym (Jöran med J)

handlar knappast om känslor att kasta sig in i något nytt på det sättet
    låter desperat och kanske osäkert, kanske inte "klarar" av att vara själv

• baaa

Hur galet är inte det?

det är bara att köra! man tycker om varandra som mest i början. då är det som bäst
Svar på tråden Flytta ihop efter några veckor?