• Anonym (OCD)

Tjejer - är hennes sexliv onormalt?

Rättare sagt tidigare sexliv. Är en person som tampats med OCD och depression under lång tid, några anledningar till att jag varit utanför dejtingvärlden på många sätt. 

Träffat en tjej som jag tycker om och undrar om om ni anser statistiken normal. 

Hon har legat med ett 20-tal killar på 4 år som singel i åldern 20-24. thats it. 

Är det vanligt? 

Ovanligt mycket? 

Så mycket att det är en varningsflagg? 

Vad tycker ni? All feedback är välkommen. Tack! 

• Svar på tråden Tjejer - är hennes sexliv onormalt?
  • Anonym (Tänk om)
    Anonym skrev 2025-09-04 20:04:32 följande:
    Exakt så!

Kvinnor med det beteendet gå under epitetet "vandringspokal" och män "häradsbetäckare".

Inget jag vill förknippas med, eller ha en man som gör det. Usch.
    Men om det är en ung kvinna som tror på kärleken och hoppas hitta någon, men bara blir brutaldumpad efter sex 20 gånger då?

Är ett krossat hjärta något man ska bli dömd för nu också?

Det är en grym verklighet därute för många.
  • Mandel

För min del är det mer varningsflagga att någon jag dejtar har mage att fråga hur många jag ev har legat med. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Smecker
    Anonym (Anna) skrev 2025-09-05 06:46:07 följande:

Jag tänker att man dejtar rätt lite om man tycker att detta är mycket. Kanske ett småstadsfenomen? Som singel dejtade jag 1-2 män per vecka i snitt. Denna siffra skulle alltså innebära att av de män jag valt ut för att dejta så låg jag med en av 12 eller så. Det är knappast mycket, snarare tvärtom. 

Bor man i en stad där det bara finns 20 jämnåriga män och hon har legat med alla så visst, då är det annorlunda antar jag. 

Nja. Det är absolut så att frikyrkorna är starkare på landsbygden, och det finns en hel del män och kvinnor som (i teorin i alla fall) tillämpar avhållsamhet utanför en relation. Samtidigt som frikyrkoträffarna (t ex Hönökonferensen) ökar kondomförsäljningen på den lokala orten med några tusen procent. Men de som bor på landsbygden (och inte är frikyrkliga) åker gärna på olika danser och liknande, där hör man en kakafoni av "uh uh uh uh" från i stort sett varje buske i närheten. Såatteh.. 
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (I)

De strängt religösa verkar nu vara på frammarsch i vissa trådar här på FL. Intressant.

• Anonym (Man 50+)

Du har all rätt att ha dina egna preferenser. Tycker DU att det inte är okej så är det inte de. Det är inget fel på någon och vill man knulla runt så är det bara att göra de.

• Anonym (Grabb)

Ytterligare ett problem med den här frågeställningen... som den här tråden (efter ett tag) påvisar... är att det tenderar blir en massa surr om "knulla runt", "vandringspokal", "häradsbetäckare"... dvs en mängd (ned)värderande benämningar...

Som om "antal" vore den enda parametern som styr eller definierar det epitetet...

Mina erfarenheter säger att det finns en mängd andra parametrar, beteenden, personlighetsdrag, man kan fundera kring om man nu funderar kring huruvida ens blivande partner är en "knulla-runt-are"...

• Anonym
    Anonym (Grabb) skrev 2025-09-05 14:59:21 följande:

Ytterligare ett problem med den här frågeställningen... som den här tråden (efter ett tag) påvisar... är att det tenderar blir en massa surr om "knulla runt", "vandringspokal", "häradsbetäckare"... dvs en mängd (ned)värderande benämningar...

Som om "antal" vore den enda parametern som styr eller definierar det epitetet...

Mina erfarenheter säger att det finns en mängd andra parametrar, beteenden, personlighetsdrag, man kan fundera kring om man nu funderar kring huruvida ens blivande partner är en "knulla-runt-are"...

Din erfarenhet styr dig och dina val och prioriteringar.

Själv väljer jag bor "knulla-runtare". Oavsett om du accepterar ett sånt beteende.
    Det visar på dålig moral och är extremt oattraktivt.
  • Anonym (Grabb)
    Anonym skrev 2025-09-05 15:06:29 följande:
    Din erfarenhet styr dig och dina val och prioriteringar.

Själv väljer jag bor "knulla-runtare". Oavsett om du accepterar ett sånt beteende.
    Det visar på dålig moral och är extremt oattraktivt.
    Helt korrekt så. Det fetade.

Har jag i min text påstått att jag accepterar ett sånt beteende? Nä, precis!

Men min erfarenhet, mina val genom livet, har lärt mig att "antal sex partners" inte är en speciellt viktig parameter när/om jag väljer att inleda en seriös relation.

Så pass oviktig att jag inte ställer den, ursäkta (!), hjärndöda frågan. 

Men jag har inga problem med "er" som anser att antal är en viktig parameter, som anser att det finns någon form av "korrekt" siffra - som jag antar att "ni" räknar fram på ett högst vetenskapligt sätt, i förhållande, till alla andra parametrar och prioriteringar "ni" anser vara viktiga.

Säga mig, vilken är siffran???? Eller bättre så, ge oss ekvationen?? Dyin' to know!!! Cool
  • Anonym
    Anonym (Grabb) skrev 2025-09-05 15:16:29 följande:
    Helt korrekt så. Det fetade.

Har jag i min text påstått att jag accepterar ett sånt beteende? Nä, precis!

Men min erfarenhet, mina val genom livet, har lärt mig att "antal sex partners" inte är en speciellt viktig parameter när/om jag väljer att inleda en seriös relation.

Så pass oviktig att jag inte ställer den, ursäkta (!), hjärndöda frågan. 

Men jag har inga problem med "er" som anser att antal är en viktig parameter, som anser att det finns någon form av "korrekt" siffra - som jag antar att "ni" räknar fram på ett högst vetenskapligt sätt, i förhållande, till alla andra parametrar och prioriteringar "ni" anser vara viktiga.

Säga mig, vilken är siffran???? Eller bättre så, ge oss ekvationen?? Dyin' to know!!! Cool
    Hade du bemött mig aningen trevligare så hade du kanske fått svar på din fråga.
  • Anonym (Grabb)
    Anonym skrev 2025-09-05 15:35:06 följande:
    Hade du bemött mig aningen trevligare så hade du kanske fått svar på din fråga.
    Problemet är att även ditt inlägg, där du för övrigt citerar mitt inlägg, är inte speciellt trevligt.

Dels så stryker du över en del av min text. Det är inte vanlig "forum kutym". Bättre är då klippa bort det du finner ointressant markera det med "*text*", eller "highlighta" det du möjligen vill bemöta... 

Vidare så är ditt inlägg fullt av syftningsfel. Då du antar att jag accepterar ett visst beteende, samt att en acceptans av dylikt beteende skulle kunna vara ett mått på avsaknad av moral och att det är oattraktivt.

Vidare så är jag inte så speciellt intresserad av ditt svar skulle tänkas kunna vara, eller din uträkning, för jag är tämligen säker på att det inte skulle kullkasta min världsbild. Helt ärligt. Men kanske kan du hjälpa andra..

Respektfullt,

Trevlig helg!
  • Anonym
    Anonym (Grabb) skrev 2025-09-05 16:01:17 följande:
    Problemet är att även ditt inlägg, där du för övrigt citerar mitt inlägg, är inte speciellt trevligt.

Dels så stryker du över en del av min text. Det är inte vanlig "forum kutym". Bättre är då klippa bort det du finner ointressant markera det med "*text*", eller "highlighta" det du möjligen vill bemöta... 

Vidare så är ditt inlägg fullt av syftningsfel. Då du antar att jag accepterar ett visst beteende, samt att en acceptans av dylikt beteende skulle kunna vara ett mått på avsaknad av moral och att det är oattraktivt.

Vidare så är jag inte så speciellt intresserad av ditt svar skulle tänkas kunna vara, eller din uträkning, för jag är tämligen säker på att det inte skulle kullkasta min världsbild. Helt ärligt. Men kanske kan du hjälpa andra..

Respektfullt,

Trevlig helg!
    Jag ser inget fel i att använda de funktioner som erbjuds.
    Syftningfelen existerar bara i din hjärna för övrigt.

Trevlig helg till dig med!
  • Anonym (H)
    Mandel skrev 2025-09-05 08:05:53 följande:

För min del är det mer varningsflagga att någon jag dejtar har mage att fråga hur många jag ev har legat med. 

Ja, det är det.
Svar på tråden Tjejer - är hennes sexliv onormalt?