Typ
Min sambo har egentligen en annan typ, rent utseendemässigt än mig. Jag upplever hen, när vi är ute ihop, att ögonen blir väldigt stora när ordinarie preferensen går förbi. Detta stör mig och har stört mig länge.
Det har uttalats att jag är mer attraktiv än gemene person(fått höra det många gånger under livet)så det känns som det är därför sambon ändå valde att börja träffa mig. Inte för jag är det man egentligen föredrar.
Detta låter säkert skitlöjligt, men, jag är orolig att man saknar det man mest egentligen dras till, och att det inte krävs särskilt mycket i attraktionsförmåga så länge dessa kriterierna finns på personen som går förbi tittas det och det stör mkt något enormt. Känns som att jag skulle bli mycket mer uppskattad av en partner där jag var helt dens typ. Inte att den nöjde sig med mig för jag var snygg nog ändå.
För är det inte så att man egentligen främst går igång på sin preferens om man har en sådan?
Beteendet förnekas för övrigt och personen är respektfull i övrigt. Det går i vågor tycker jag.
Det bästa hade varit om jag inte var medveten om detta. Har aldrig känt såhär i en relation.
Kommentarer om att jag är tramsig undanbedes.