Öppet förhållande?
Ni som vill ha eller har ett öppet förhållande (dvs tillåtelse att ha sex med andra) hur tog ni upp det med er partner och hur togs det emot?
Om det inte togs emot väl, blev det slutet på förhållande?
Ni som vill ha eller har ett öppet förhållande (dvs tillåtelse att ha sex med andra) hur tog ni upp det med er partner och hur togs det emot?
Om det inte togs emot väl, blev det slutet på förhållande?
Om det handlar om en ständig brist på sex så är det väl bättre att ställa ultimatum eller, i värsta fall, lämna sin partner?
Har svårt att tro att kärleken för ens partner kan räcka eller hålla i sig under nån längre tid om man inte ens tar i varann längre. Då dör ju allt ut ändå, i sinom tid.
Jag sa helt enkelt att jag vill att vi har öppet förhållande (eftersom vi inte har ett sexliv, har inte haft på länge och det bara är hon som verkar nöjd med det).
Hon frågade hur jag hade tänkt mig det.
Skulle jag ut och ragga? Tinder?
Skulle det ske på mina jobbresor? Hur skulle hon kunna vara med andra rent praktiskt?
Här blev jag rätt irriterad. Jaha?! Så nu har hon lust helt plötsligt - bara inte med mig?
Hon undrade om det inte är överhängande risk att jag skulle få känslor för "den andra tjejen" eftersom jag vill ha en djupare connection till den jag ska ligga med än att bara ha varann för sex sas.
Och där har hon rätt.
Det här är en konversation som ägde rum via mail, eftersom hon har svårt för känsliga samtal. Vi skulle fortsätta prata om det live men det rann ut i sanden.
Hon borde oroa sig för att jag snart sätter punkt för vårt förhållande, eftersom det var mitt sista halmstrå för att se en framtid tillsammans med henne, men hon fortsätter att låtsas som att allt är bra.
Ett sådant förslag lär knäcka de flesta förhållanden.
Älskar du inte längre din partner?
Jag sa helt enkelt att jag vill att vi har öppet förhållande (eftersom vi inte har ett sexliv, har inte haft på länge och det bara är hon som verkar nöjd med det).
Skulle det ske på mina jobbresor? Hur skulle hon kunna vara med andra rent praktiskt?
Här blev jag rätt irriterad. Jaha?! Så nu har hon lust helt plötsligt - bara inte med mig?
Hon undrade om det inte är överhängande risk att jag skulle få känslor för "den andra tjejen" eftersom jag vill ha en djupare connection till den jag ska ligga med än att bara ha varann för sex sas.
Och där har hon rätt.
Det här är en konversation som ägde rum via mail, eftersom hon har svårt för känsliga samtal. Vi skulle fortsätta prata om det live men det rann ut i sanden.
Hon borde oroa sig för att jag snart sätter punkt för vårt förhållande, eftersom det var mitt sista halmstrå för att se en framtid tillsammans med henne, men hon fortsätter att låtsas som att allt är bra.
Ska man äppna upp ett förhållande måste båda vara beredd på att ta konsekvenserna av det som förr eller senare kommer att dyka upp. I form av känslor av olika slag som tex svartsjuka , missunsamhet, förälskelse, tjafs eller rent av raka vägen till separation. För hur det än är vet du aldrig i förväg vad du öppnar för dörr med att börja ligga med andra.
Så det är den första frågan att ta ställning till innan du kommer med den öppna frågan till din partner.
Att öppna upp förhållandet är i många fall i såna här lägen bara en konstgjord andning och ett sätt att skjuta upp det oundvikliga. Det kan hålla nåt år eller två sen kommer kraschen.. och i efterdyningarna kan det öppna förhållandet plötsligt vändas emot en och bli fråga om otrohet och svek....
Min erfarenhet av folk som öppnar förhållandet i sexlösa lägen slutar alltid i tårar och separation.
Ställ gärna frågan men var inte naiv .
Min dåvarande man och jag diskuterade öppet förhållande när vårt äktenskap knakade eftersom jag också var otrogen samtidigt.. absurt nog tog vi den diskussionen då han ändå ville rädda äktenskapet på nåt sätt.
Men det vi kom fram till och då utifrån min erfarenhet av otrohet var att sex med någon annan verkligen satte fingret på vad som fattades i vårt äktenskap och det var plågsam insikt. Att se en annan man ha precis dom egenskaper som min man tappat bort med tidens gång och jag visste där och då att det aldrig skulle komma tillbaka. . Det var så uppenbart vad jag längtar efter och det skulle aldrig sex med nån annan kunna lösa.
Det var ju min man jag ville ha sex med och längtade efter och sex med en annan löste inte den längtan. Den förvärrade den...
Så vi skildes istället....
Ett sådant förslag lär knäcka de flesta förhållanden.
Älskar du inte längre din partner?
Och där har hon rätt.
Förstår problematiken? De förstår nog alla, att det kan bli problem. Frågan är hur du ställer dig till det, dvs risken att du blir lämnad, att du blir kär i någon annan.