• Anonym (SD, nej tack)

Alla ni som ska rösta Tidö nästa val

Är ni fullt medvetna att ni automatiskt kommer rösta/lägga en röst på SD. Oavsett om ni röstar på Moderaterna, Liberalerna etc. 

Eftersom SD nu är största parti, och inte kommer acceptera något annat än Åkesson som Statsminister om dom vinner nästa val?  Om dom inte får igenom det ( tror det till och med lr inskrivet i avtalet) eftersom SD tillät Moderaterna och Kristersson som statsminister nu.

Annars faller det och dom kommer inte lyckas bilda regering. Ett annat problem som nu uppstått är att Mohamsson (L)  sagt att dom INTE kommer vilja sitta med SD i en nästa regering. Även om jag tror att det kommer bli ett icke problem, då dom förmodligen åker ur riksdagen vid nästa val.

• Svar på tråden Alla ni som ska rösta Tidö nästa val
  • Anonym (Alternativet är sämre!)
    Anonym (SD, nej tack) skrev 2026-02-27 17:17:51 följande:
    Fast nu är du ju HELT ute och cyklar. Varför skulle kvinnor rösta på SD, som är öppet kvinnofientlig politik? 

Dessutom finns det redan underlag som visar att majoriteten av kvinnor röstar rött. Eftersom den politiken också gynnar kvinnors dominerande yrken.

Det är dessutom allmänt känt att SD har stora problem med att locka kvinnliga väljare.  Kvinnor tar betydligt större avstånd ifrån den politik som SD sysslar med.

Om du inbillar dig att SCB är helt ute och cyklar,
    och om du känner att du måste tro på något helt annat än sanningen så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Om du inte gillar fakta och sanningen som SCB och SVT VALU presenterar så får du väl vända dig till dem och berätta att du inte gillar sanningen.

Fakta och sanningen är alltså att det faktiskt är fler kvinnor som gillar SD än V eller MP, detta gäller hur man än räknar och vilka källor man än använder.

Källa på det är alltså: Statistiska centralbyrån (SCB) och SVT:s vallokalsundersökning (VALU).

Vilket borde vara accepterade källor även av den som ständigt försöker dölja och förneka sanningen...

Att du känner något märkligt behov visa din taskiga kvinnosyn mot en halv miljon kvinnor, det får stå för dig.

• Alexanderlukas

Generation villebråd har blivit fyra år äldre och kommer att rösta i årets riksdagsval. Nu vet jag redan att Socialdemokraterna kommer att smeta ner tråden med fjorton ointressanta undersökningar om hur de kommer att rösta i höst.
    Men som sagt, så här såg det ut för fyra år sedan!

https://www.mucf.se/kunskap-och-utbildningar/unga/ungas-delaktighet/skolval/resultat-i-skolval-2022

Håll stånd mot kulturvänstern!
  • KillBill
    Alexanderlukas skrev 2026-03-01 18:47:30 följande:

Generation villebråd har blivit fyra år äldre och kommer att rösta i årets riksdagsval. Nu vet jag redan att Socialdemokraterna kommer att smeta ner tråden med fjorton ointressanta undersökningar om hur de kommer att rösta i höst.
    Men som sagt, så här såg det ut för fyra år sedan!

https://www.mucf.se/kunskap-och-utbildningar/unga/ungas-delaktighet/skolval/resultat-i-skolval-2022

Intressant. Men det finns ju en anledning till att grundskoleelever inte får rösta i allmänna val. Ser man hur det såg ut tre år senare i gruppen 18-24-.åringar i SCB:s stora partisympatiundersökning är resultatet radikalt annorlunda: oppositionen skulle samla nästan 60 procent, medan SD och de övriga Tidöpartierna inte ens når 40 procent. Andelen som kan tänka sig att rösta på KD i denna grupp är inte ens mätbart..

www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati05/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Mentat
    KillBill skrev 2026-03-01 21:00:51 följande:
    Intressant. Men det finns ju en anledning till att grundskoleelever inte får rösta i allmänna val. Ser man hur det såg ut tre år senare i gruppen 18-24-.åringar i SCB:s stora partisympatiundersökning är resultatet radikalt annorlunda: oppositionen skulle samla nästan 60 procent, medan SD och de övriga Tidöpartierna inte ens når 40 procent. Andelen som kan tänka sig att rösta på KD i denna grupp är inte ens mätbart..

www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati05/
    Då är det ju en välsignelse att (mp) inte har fått igenom sitt krav på rösträtt vid 16, eller hur?
  • KillBill
    Mentat skrev 2026-03-02 07:11:08 följande:
    Då är det ju en välsignelse att (mp) inte har fått igenom sitt krav på rösträtt vid 16, eller hur?
    Absolut. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

Jag kommer aldrig att förstå mig på folk som utan att tänka papegojar allt som politbyrån säger till dem att göra utan att reflektera över vad politrukerna själva (inte) gjort.

Bild
    Bild
    Att Ulf Kristersson äter glass i Partille lär inte påverka stängda luftrum.

Ibland vore det bättre att Aftonlatrinens skribenter ägnade sig åt skvaller om kungafamiljer och kändisar istället.

The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2026-03-05 06:43:38 följande:

Jag kommer aldrig att förstå mig på folk som utan att tänka papegojar allt som politbyrån säger till dem att göra utan att reflektera över vad politrukerna själva (inte) gjort.

Bild
    Bild
    Att Ulf Kristersson äter glass i Partille lär inte påverka stängda luftrum.

Ibland vore det bättre att Aftonlatrinens skribenter ägnade sig åt skvaller om kungafamiljer och kändisar istället.

Att Ulf Kristersson äter glass i Partille lär inte påverka stängda luftrum

Det trodde jag att alla begrep, men jag hade tydligen fel!

Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Rataxes
    Alexanderlukas skrev 2026-03-05 08:10:28 följande:

Att Ulf Kristersson äter glass i Partille lär inte påverka stängda luftrum

Det trodde jag att alla begrep, men jag hade tydligen fel!

Om Kristersson inte äter glass i Partille öppnas luftrummet över mellanöstern.

#såsselogik
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • FuckGoggleAskMe
    Rataxes skrev 2026-03-05 08:15:25 följande:
    Om Kristersson inte äter glass i Partille öppnas luftrummet över mellanöstern.

#såsselogik
    Dessutom har vi ju problemet med radioskuggan i Partille, Kristersson är ju helt separerad från övriga världen där! 
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-04 12:07:46 följande:

Jag förstår mig inte på folk som röstar för att få fyra nya år med den här pajasen.. 

Så vad mer än glass får en statsminister inte äta för att 
  • Anonym (Antiextremist)
    KillBill skrev 2026-03-04 12:07:46 följande:

Jag förstår mig inte på folk som röstar för att få fyra nya år med den här pajasen.. 

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ln3jXo/ulf-kristersson-ater-glass-medan-mellanostern-brinner

När någon säger att de röstar på Moderaterna, Liberalerna eller Kristdemokraterna, bör man inse att det ytterst handlar om att rösta fram ett SD-lett regeringsalternativ. Den högerallians som tidigare byggde på kompromisser och nyanser är i praktiken ersatt av en rörelse där SD (ett parti med nazistiska rötter) sitter vid rodret, och där andra partier tvingas följa med om de vill ha makten.
Svar på tråden Alla ni som ska rösta Tidö nästa val