• Snuttegris

Felicia säger hon blev våldtagen 25 gånger - har polisanmält 9 personer för våldtäkt på 2 år

www.expressen.se/nyheter/sverige/felicia-anmaler-kollega--efter-kollega-for-valdtakt/

På bara två år har Felicia polisanmält nio personer för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Tidigare har hon anmält ännu fler. 
    Det mesta leder aldrig vidare till en fällande dom, eller ens ett åtal. 
    Men varje anklagelse utreds och sätter spår i de anklagades liv.  
    ? Helst hade man ju velat ha på papper att man är oskyldig. Nu när de bara lagt ner förundersökningen så hänger frågan liksom fortfarande i luften. Ingen rök utan eld, du vet, säger en av de anmälda männen.
    [...]
    Felicia, som egentligen heter något annat, är i 35-årsåldern och genom åren har hon enligt egen utsago blivit våldtagen av 25 personer och utsatt för andra former av sexuella övergrepp av närmare hundra. I en polisutredning framgår det att hon under loppet av två år polisanmält nio personer för våldtäkt.
    Oftast är det kolleger på jobbet. På olika arbetsplatser, i olika branscher. I utredningarna figurerar män, men också kvinnor. Ibland yngre men oftast äldre. En kollega dömdes för våldtäkt. En annan åtalades men frikändes. I ett tidigare fall dömdes en man för sexuellt ofredande efter att ha skickat en dickpic. Resten av alla polisutredningar om våldtäkt, våldtäktsförsök och sexuella trakasserier mot Felicia har förr eller senare lagts ner.
  • Svar på tråden Felicia säger hon blev våldtagen 25 gånger - har polisanmält 9 personer för våldtäkt på 2 år
  • EpicF
    Finländsk skrev 2025-09-18 17:06:17 följande:
    Jag är påläst och har npf i familjen. Vill du förklara?
    Om du är påläst som du påstår ska jag inte ens behöva förklara varat Felicia kan ha någon typ av npf-diagnos. 
  • Finländsk
    EpicF skrev 2025-09-18 17:47:25 följande:
    Om du är påläst som du påstår ska jag inte ens behöva förklara varat Felicia kan ha någon typ av npf-diagnos. 
    Tja, aldrig är man fullärd. Kanske du som vet mera vill berätta?
  • EpicF
    Finländsk skrev 2025-09-18 18:25:40 följande:
    Tja, aldrig är man fullärd. Kanske du som vet mera vill berätta?
    Varför skulle jag när du påstår att du är påläst?
  • Finländsk
    EpicF skrev 2025-09-18 18:32:39 följande:
    Varför skulle jag när du påstår att du är påläst?
    För att du påstod att Felicia troligen har npf, vilket enligt min kunskap i ämnet inte överhuvudtaget syns i artikeln. Då är det väl rimligt att förvänta sig en förklaring? Eftersom du vägrar lägga fram belägg för ditt påstående, börjar jag tro att det inte grundar sig på annat än fördomar.
  • EpicF
    Finländsk skrev 2025-09-18 18:42:44 följande:
    För att du påstod att Felicia troligen har npf, vilket enligt min kunskap i ämnet inte överhuvudtaget syns i artikeln. Då är det väl rimligt att förvänta sig en förklaring? Eftersom du vägrar lägga fram belägg för ditt påstående, börjar jag tro att det inte grundar sig på annat än fördomar.
    Jag skrev att hon förmodligen kan ha en typ av npf-diagnos utifrån hennes agerande. Att du, som påstår dig ha kunskap om npf, inte förstår varför är lite skrämmande faktiskt. 

Och nej, jag har inga fördomar mot npf. Har många med npf både i nära familj och i vännsk/bekantskapskretsen.
  • EpicF
    Varför skulle ämnet synas artikeln? 
  • Finländsk
    EpicF skrev 2025-09-18 19:22:08 följande:
    Varför skulle ämnet synas artikeln? 
    Språkförbistring på grund av min finlandssvenska? Uttryckte jag mig otydligt? Jag ser ingen annan källa till bedömning om vad Felicia lider av än artikeln ifråga.
  • Finländsk
    EpicF skrev 2025-09-18 19:20:57 följande:
    Jag skrev att hon förmodligen kan ha en typ av npf-diagnos utifrån hennes agerande. Att du, som påstår dig ha kunskap om npf, inte förstår varför är lite skrämmande faktiskt. 

Och nej, jag har inga fördomar mot npf. Har många med npf både i nära familj och i vännsk/bekantskapskretsen.
    Så du vill alltså inte förklara vilka tecken på npf du ser, utan ämnar fortsätta denna meningslösa dialog som inte leder någonvart?
  • EpicF
    Finländsk skrev 2025-09-18 19:42:54 följande:
    Så du vill alltså inte förklara vilka tecken på npf du ser, utan ämnar fortsätta denna meningslösa dialog som inte leder någonvart?
    Var i "utifrån hennes agerande" var det du inte förstod?
  • EpicF
    Finländsk skrev 2025-09-18 19:41:01 följande:
    Språkförbistring på grund av min finlandssvenska? Uttryckte jag mig otydligt? Jag ser ingen annan källa till bedömning om vad Felicia lider av än artikeln ifråga.
    Varför skulle ämnet synes i artikeln? 
  • Finländsk
    EpicF skrev 2025-09-18 19:54:34 följande:
    Var i "utifrån hennes agerande" var det du inte förstod?
    Jag förstod givetvis den meningen, men du vill av någon outgrundlig anledning inte berätta vad i hennes agerande som tyder på npf. Och nu har du tydligen bestämt dig för att artikeln inte är en relevant källa till din bedömning. Eller kanske läser du lika illa som du argumenterar? Om mina formuleringar var oklara ber jag om ursäkt.
    EpicF skrev 2025-09-18 19:55:22 följande:
    Varför skulle ämnet synes i artikeln? 

• Anonym (?)
    Finländsk skrev 2025-09-18 19:42:54 följande:
    Låt dig inte luras att dras med. Det här kommer att ta LÅÅÅÅÅÅNG tid.
  • EpicF
    Finländsk skrev 2025-09-18 20:45:23 följande:
    Jag förstod givetvis den meningen, men du vill av någon outgrundlig anledning inte berätta vad i hennes agerande som tyder på npf. Och nu har du tydligen bestämt dig för att artikeln inte är en relevant källa till din bedömning. Eller kanske läser du lika illa som du argumenterar? Om mina formuleringar var oklara ber jag om ursäkt.

Du får nog läsa på lite mer om npf, för så påläst var du visst inte. 
Svar på tråden Felicia säger hon blev våldtagen 25 gånger - har polisanmält 9 personer för våldtäkt på 2 år