• Anonym (Hjälp)

Luktar gammalt hos min dejt

Hej och hjälp! 

Jag har träffat en helt otrolig kille. Bästa sexet på många år, charmig, rolig, väldigt generös, samma mål i livet som mig med mycket. En toppenkille på alla sätt och vis. Vi har bara sets en handfull gånger, i huvudsak hemma hos mig eller på hotell. 

Jag har varit hemma hos honom en gång, var onykter då så minns liksom inte detaljerna. Men tydligen har han tagit över väldigt mycket prylar från sin mormor. Och det märkets, inte minst på lukten. Jag är känslig för lukter och kände när jag kom hem därifrån efter bara några timmar hur mina kläder luktade som lägenheten. Känner det även på hans kläder efter det och jag tycker det är så så jobbigt. Det luktar inte mögel, mer åt typ stall/häst-lukthållet, blandat med typ damm. 

Detta är en lägenheten i ett väldigt tjusigt område så inget ruckel. Han äger flera fastigheter så vet inte hur det är i resten. Men alltså jag tycker detta är så jäkla jobbigt. Jag vill ju inte avsluta pga detta men jag blir tyvärr så äcklad. 

Vad hade ni gjort?? Han sa på telefon en gång att han gillar herrparfymer som luktar just.. gammalt. Herregud hjälp :(. 

• Svar på tråden Luktar gammalt hos min dejt
  • Anonym (Åh)

Oj ... jag fattar precis ditt dilemma ... själv hade jag pratat med honom och förklarat precis hur jag känner - det hade varit första steget. Sen hade det nog slutat med att vi inte hade kunnat vara tillsammans ändå, för man kan ju liksom inte begära att någon ska göra sig av med alla sina saker bara för att man själv tycker att de är äckliga ? men det hade varit enda lösningen för min del, tyvärr 😔 Tror du att det finns någon möjlighet att du kan vänja dig och vara ok med det?

• Anonym (G)

Prata med honom, även om det känns obekvämt. Han kanske inte känner doften själv då han vant sig vid den. Bättre att han får veta, det kan finnas fler i hans omgivning som reagerat men om ingen säger något kommer det bara fortsätta.

• Anonym (Hjälp)

Jag förstår såklart att svaret blir att jag måste prata med honom. Vill mest få bekräftat att jag inte är superlöjlig som tycker detta är jobbigt. Samt - HUR tycker ni jag ska ta upp det med honom? Eftersom jag själv är känslig för lukter är det typ det värsta någon skulle kunna säga till mig. Men ja jag gör också allt för att lukta gott, vilket han flera ggr sagt att jag gör. Önskar så att jag kunde säga detsamma :(. Har också märkt att han inte är supernoga med munhygienen ex, så ja han kanske är en slarver. 

• Anonym (Old spice)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-09-15 14:02:11 följande:
    Luktar gammalt hos min dejt

Hej och hjälp! 

Jag har träffat en helt otrolig kille. Bästa sexet på många år, charmig, rolig, väldigt generös, samma mål i livet som mig med mycket. En toppenkille på alla sätt och vis. Vi har bara sets en handfull gånger, i huvudsak hemma hos mig eller på hotell. 

Jag har varit hemma hos honom en gång, var onykter då så minns liksom inte detaljerna. Men tydligen har han tagit över väldigt mycket prylar från sin mormor. Och det märkets, inte minst på lukten. Jag är känslig för lukter och kände när jag kom hem därifrån efter bara några timmar hur mina kläder luktade som lägenheten. Känner det även på hans kläder efter det och jag tycker det är så så jobbigt. Det luktar inte mögel, mer åt typ stall/häst-lukthållet, blandat med typ damm. 

Detta är en lägenheten i ett väldigt tjusigt område så inget ruckel. Han äger flera fastigheter så vet inte hur det är i resten. Men alltså jag tycker detta är så jäkla jobbigt. Jag vill ju inte avsluta pga detta men jag blir tyvärr så äcklad. 

Vad hade ni gjort?? Han sa på telefon en gång att han gillar herrparfymer som luktar just.. gammalt. Herregud hjälp :(. 

Jag tror inte att han gillar att det luktar gammalt när det gäller deo & after shave. Jag tror att han gillar klassiska herrparfymer. Och de har ju ofta funnits ett tag. Alltså gamla klassiska herrparfymer. 

Om doften i hemmer smittar av sig på dina kläder på några timmar så kan man fundera på om det är mögeldoft?
  • Anonym (Old spice)

Alltså, ohygienisk person som inte städar ordentliigt eller mögel?

• Anonym (Hjälp)

Alltså jag är i regel galet känslig för just mögel. Får som en stöt av obehag genom hela kroppen av den lukten. Och det är inte så det luktar här. Sen om det är mögel också under denna lukt som maskeras av detta vet jag inte, men det är inte den klassiska fukt/ unkna lukten som mögel brukar lukta. Detta är något annat, men nästan lika illa ändå alltså :(. Lukten var inga problem att få bort från lika kläder med en vanlig tvätt efter besök där. Men ja detta är mer typ lukt av damm/ djur. Blöt ull och ja häst. Och nej det finns ingen chans i världen att jag kommer vänja mig vid denna lukt. Tyvärr. Han reser mycket och kan vara borta några veckor i stöten så kan ju tycka att han borde känna lukten sen när han kommer hem igen, men kanske inte då?

Svar på tråden Luktar gammalt hos min dejt