Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Luktar gammalt hos min dejt

Hej och hjälp! 

Jag har träffat en helt otrolig kille. Bästa sexet på många år, charmig, rolig, väldigt generös, samma mål i livet som mig med mycket. En toppenkille på alla sätt och vis. Vi har bara sets en handfull gånger, i huvudsak hemma hos mig eller på hotell. 

Jag har varit hemma hos honom en gång, var onykter då så minns liksom inte detaljerna. Men tydligen har han tagit över väldigt mycket prylar från sin mormor. Och det märkets, inte minst på lukten. Jag är känslig för lukter och kände när jag kom hem därifrån efter bara några timmar hur mina kläder luktade som lägenheten. Känner det även på hans kläder efter det och jag tycker det är så så jobbigt. Det luktar inte mögel, mer åt typ stall/häst-lukthållet, blandat med typ damm. 

Detta är en lägenheten i ett väldigt tjusigt område så inget ruckel. Han äger flera fastigheter så vet inte hur det är i resten. Men alltså jag tycker detta är så jäkla jobbigt. Jag vill ju inte avsluta pga detta men jag blir tyvärr så äcklad. 

Vad hade ni gjort?? Han sa på telefon en gång att han gillar herrparfymer som luktar just.. gammalt. Herregud hjälp :(. 

• Svar på tråden Luktar gammalt hos min dejt
  • Anonym (Hjälp)

Jag förstår såklart att svaret blir att jag måste prata med honom. Vill mest få bekräftat att jag inte är superlöjlig som tycker detta är jobbigt. Samt - HUR tycker ni jag ska ta upp det med honom? Eftersom jag själv är känslig för lukter är det typ det värsta någon skulle kunna säga till mig. Men ja jag gör också allt för att lukta gott, vilket han flera ggr sagt att jag gör. Önskar så att jag kunde säga detsamma :(. Har också märkt att han inte är supernoga med munhygienen ex, så ja han kanske är en slarver. 

• Anonym (Hjälp)

Alltså jag är i regel galet känslig för just mögel. Får som en stöt av obehag genom hela kroppen av den lukten. Och det är inte så det luktar här. Sen om det är mögel också under denna lukt som maskeras av detta vet jag inte, men det är inte den klassiska fukt/ unkna lukten som mögel brukar lukta. Detta är något annat, men nästan lika illa ändå alltså :(. Lukten var inga problem att få bort från lika kläder med en vanlig tvätt efter besök där. Men ja detta är mer typ lukt av damm/ djur. Blöt ull och ja häst. Och nej det finns ingen chans i världen att jag kommer vänja mig vid denna lukt. Tyvärr. Han reser mycket och kan vara borta några veckor i stöten så kan ju tycka att han borde känna lukten sen när han kommer hem igen, men kanske inte då?

• Anonym (Hjälp)

Ingen som har tips på HUR jag lägger fram detta till honom? Samt vad det kan handla om om inte mögel?

• Anonym (Hjälp)

Ja det förstör verkligen upplevelsen detta. Och ja jag är känslig, men tror även mindre känsliga personer hade fattat vad jag menar om de varit där. Önskar att jag hade kunnat skicka dit någon som hade kunnat avgöra vad det är för lukt det handlar om. Hade det inte varit för att jag VERKLIGEN tycker om honom i övrigt hade jag ju bara avslutat med honom. Nu känns det så himla synd. Och i och med att jag själv är så noga med hur jag och mitt hem luktar så blir jag stressad av bara tanken på att ta upp detta med honom. Känns ju väldigt personligt på något vis. Hur kan ingen av hans vänner eller familj ha sagt något :( 

• Anonym (Hjälp)

Nej jag vill verkligen inte gå in och ändra honom som person. Jag tror ju det är lilla mormors prylar som sabbar det för mig. + Att det är en äldre sekelskifteslägenhet. Kanske borde jag besöka något av de andra hemmen han har? Det krävs ju lite resor då, men för att få en uppfattning om detta är HAN eller om det bara är just detta ställe. Tyvärr ett av de ställena han bor regelbundet. Jag har dock uppfattat det som att han ska göra sig av med just denna lägenhet inom x antal år. Men ja det är ju lång tid tills dess och just mina äckelkänslor för det hela är ju skitjobbigt. + om han har något sentimentalt värde i mormors saker ?! Vad gör jag då??

Sen vill jag ju veta vad det är som luktar, så att det inte är något man kan bli sjuk av. Om det är ex fukt och mögel ändå. Jag hade velat hyra in en besiktningsman utan att han fick veta det, men det är ju en omöjlig ekvation.

Samtidigt som jag grubblar mer och mer på detta så blir allt annat med honom bara bättre och bättre. Fan också. Och ja han har uppenbart väldigt god ekonomi. 

• Anonym (Hjälp)

Alltså han i sig luktar inte illa nej. Inte när han har duschat och är naken hahah. Lite slarv med tandtråd skulle jag tro. Men han luktar liksom inte svett eller så. Men hans kläder och hans hem luktar en lukt jag aldrig känt förut. Inte just precis så. Det närmsta jag kan komma i att beskriva den är som ett stall. Ärligt talat finns det dock inget jag hellre INTE säger till honom. Hade haft lättare att ge feedback på något sexuellt än detta. Men detta kommer ju bli en dealbreaker annars så har ju inget val :(. 

• Anonym (Hjälp)

Om jag skämtar?? Åh vad jag önskar det!! Tyvärr gör jag ju inte det. Han kan säkert ta in städhjälp, men jag tror detta är mer än en städfråga. Det luktar verkligen starkt. Jag tror det behövs saneras. Alltså lära känna hans vänner och ta det med dom. Herregud kan inte tänka mig något värre, typ ännu hemskare än att ta det med honom. Hade hellre frågat hans exfru vad hon tycker isf, men det är ju som upplagt för totalt katastrof så det ska jag naturligtvis inte göra. Och nej han rider verkligen inte och har inga djur. Alltså jag är uppvuxen med häst i familjen så ja jag har varit i ett stall. Luktar inte rakt av häst, men åt det hållet liksom. Inte klassiskt mögel, inte stickigt utan mer en mustig lukt. Jag inser ju att detta kommer bli väldans klurigt att lösa. 

• Anonym (Hjälp)

Ja kanske är det så jag får se det. Men jag får verkligen sån stress av detta. Jag sa åt ett ex en gång att hans tvättmaskin luktade illa. Exet tog det bra, vänner och familj tyckte jag var så gränslös. Jag sa det verkligen på ett fint sätt. Jag är inte konflikträdd men brutalt rädd för att såra någon. Men detta är ju liksom heeeela hans hem. Inte ett par skor som stinker. Tom hans kalsonger har denna obehagliga lukt. 

• Anonym (Hjälp)

Nä alltså ingen parfym kan lukta så.. :/

Svar på tråden Luktar gammalt hos min dejt