fornminne skrev 2025-09-16 13:38:26 följande:
Du skriver att du nyligen har blivit frigiven. Hur länge har du suttit inne? Vad har du fått för hjälp? Har det funnits någon form av utslussning?
Jag hoppas det. Personer som du behöver stöd och hjälp att återanpassas till samhället och leva ett normalt liv. Inte konstigt att du känner dig ensam! Någon som du borde ha en kontaktperson när de slussas ut, som man kanske träffar en gång i veckan och hittar på saker med. Det kan också handla om olika typer av gruppträffar. Samt någon form av studie- eller yrkesvägledning.
Har du familj som du har kontakt med? Eller någon annan från ditt gamla liv som INTE är kriminell eller skulle ha ett dåligt inflytande?
Jag har bara suttit inne i 1 år jag har fått hjälp via socialen med pengar det är väl typ det, nej ingen utsluss Jag ville ha det för att jag skulle få en chans att lösa allt runtomkring !
jag får ju gå till frivården en gång i veckan för ett 30minuter långt möte dom ska väl försöka att hitta en övervakare som ska göra allt det men det är tydligen stor brist på just övervakare!
jo tack och lov så har jag ju familjen men dom har ju sina liv! och vi är så extremt olika, jag har sagt Upp kontakten med alla gamla vänner För att jag inte vill dras In i någonting dumt igen! men ibland kan jag verkligen känna att jag lika gärna hade kunnat sitta kvar i fängelset ett tag till för det var så enkelt och man hade ju vänner där inne!