Vill åka gocart
Hej! Min tonåring, som är 18 år nu, har blivit intresserad av gocart och vill satsa på det nu och helst gå vidare med typ racerbil efter det. Han tycker själv att det är dyrt men hoppas att han ska få hjälp med kostnader av sina föräldrar (mig och min man) och tids nog sponsorer. Jag och min man är lite trötta på att betala för hans intressen och gocart är en jättedyr sport. Han har hållt på med flera intressen och precis slutat satsa på mountainbike och har en dyr och jättefin cykel hemma. Innan det var det längdskidor och sådan utrustning. Det är utrustning som har behövts för sporten han övat, men inget som han bett om själv utan bara fått från oss. Han är ledsen att han inte fått möjlighet att träna gocart tidigare. Ska man peppa honom eller förklara att det där intresset får han sköta själv? Det känns lite som att han är ute sent att satsa på gocart om han ska bli bra och hitta sponsorer, vilket innebär att om han ska bli bra behöver han sätta igång så snart som möjligt (helst för fem år sedan). Jag tycker det känns väldigt riskabelt. Samtidigt gillar jag att han har ett intresse.