• Anonym (Svartsjuk)

Vi har nästan gjort slut, han ska på konferens och jag upptäcker att han jobbar med en skitsnygg tjej. Hur överlever jag?

det finns en anledning till att svartsjuka heter just sjuka. Man mår både psykiskt och fysiskt mycert dåligt. 

jag och min partner har en rejäl svacka där framförallt han inte vet om han vill fortsätta, pga rädd att bli sårad. vi har pratat om det mycket och hade en första helg nu på en månad som det kändes ok. Allt kom väldigt plötsligt, från en helt underbar sommar till detta. 

jsg vet inte var jag har honom och började känna hopp efter helgen. Nu ska han på konferens och jag blir svartsjuk. Går in och kikar hans jobbs hemsida och då dyker en bild upp på en anställd som är skitsnygg och precis hans stil. Jag söker lite och ser hon bor ensam, dvs troligen singel. Jag går sönder. Hur ska jag kunna hantera detta? kommer inte sova på två dygn.. 

• Svar på tråden Vi har nästan gjort slut, han ska på konferens och jag upptäcker att han jobbar med en skitsnygg tjej. Hur överlever jag?
  • Jimmy75
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2025-09-23 04:38:45 följande:

Jag känner bara att jag vill ha ett svar så jag kan utgå från det, är så jobbigt att försöka och anstränga sig men ha känslan att han inte vill. Då vill jag hellre veta att det är slut och då försöka gå vidare. 

jag hade bestämt mig för att inte höra av mig men han ringde igår igen. Men tror det är av vänlighet bara. 

Förstår att du vill ha svar. Det är helt naturligt men det finns en god chans att han inte har något svar, eller så har han ett svar och vill inte ge det, utan istället dansar han runt det obehagliga, precis på samma sätt som du antagligen egentligen inte vill att det ska vara slut. Fråga runt här inne hur ofta det är kvinnan som till slut är den som avbryter relationen eftersom det är vanligt att män inte gör det. Sedan kan man fundera över varför det är så tills man blir blå i skallen, men fråga dig själv om du vill vara passagerare i ditt liv eller om du vill hålla i ratten istället. Ja då får man bära ansvaret om man kör i diket men du kan samtidigt då inte hamna där på grund av någon annans usla körning 
  • molly50
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2025-09-23 04:38:45 följande:

Jag känner bara att jag vill ha ett svar så jag kan utgå från det, är så jobbigt att försöka och anstränga sig men ha känslan att han inte vill. Då vill jag hellre veta att det är slut och då försöka gå vidare. 

jag hade bestämt mig för att inte höra av mig men han ringde igår igen. Men tror det är av vänlighet bara. 

Jag förstår att du vill ha ett svar. Och jag tycker att om han hör av sig igen så ber du honom ge dig ett svar på vad han vill istället för att hålla dig på halster.
    Det är det minsta man kan begära.
    Vill han att ni bara ska vara vänner så får du acceptera det. Men klarar du inte att vara bara vän med honom så får han acceptera det.
  • Anonym (Svartsjuk)
    Jimmy75 skrev 2025-09-23 07:49:19 följande:
    Förstår att du vill ha svar. Det är helt naturligt men det finns en god chans att han inte har något svar, eller så har han ett svar och vill inte ge det, utan istället dansar han runt det obehagliga, precis på samma sätt som du antagligen egentligen inte vill att det ska vara slut. Fråga runt här inne hur ofta det är kvinnan som till slut är den som avbryter relationen eftersom det är vanligt att män inte gör det. Sedan kan man fundera över varför det är så tills man blir blå i skallen, men fråga dig själv om du vill vara passagerare i ditt liv eller om du vill hålla i ratten istället. Ja då får man bära ansvaret om man kör i diket men du kan samtidigt då inte hamna där på grund av någon annans usla körning 

Det är faktiskt sant, de vågar inte göra slut. 

han har ringt mig varje dag nu, vill kolla läget bara. Jag kom till honom igår igen. Kramades men ingen puss. jag har bestämt mig för att inte ta initiativ till att pussas då han kändes väldigt obekväm med det förra helgen. vi somnade i sked på hans initiativ. vid ett tillfälle under natten drog han mig till sig, vet inte om han var vaken eller sov. 

Sen nu på morgonen vaknade vi och han kollade på mig som förr och kysste mig. Jag kände att han gjorde det för han ville ha sex, jag hade rätt. 

jag vill försöka vara som vanligt och tänka att vi är i en kris i relationen, men det är väldigt svårt när jag känner att jag inte får någon bekräftelse förutom sex. blev dock medbjuden på en familjegrej i helgen, eller jag var ju bjuden sedan tidigare men visste inte om han ville ha mig med nu. 

• Lynx123
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2025-09-26 06:11:34 följande:

han har ringt mig varje dag nu, vill kolla läget bara. Jag kom till honom igår igen. Kramades men ingen puss. jag har bestämt mig för att inte ta initiativ till att pussas då han kändes väldigt obekväm med det förra helgen. vi somnade i sked på hans initiativ. vid ett tillfälle under natten drog han mig till sig, vet inte om han var vaken eller sov. 

Sen nu på morgonen vaknade vi och han kollade på mig som förr och kysste mig. Jag kände att han gjorde det för han ville ha sex, jag hade rätt. 

jag vill försöka vara som vanligt och tänka att vi är i en kris i relationen, men det är väldigt svårt när jag känner att jag inte får någon bekräftelse förutom sex. blev dock medbjuden på en familjegrej i helgen, eller jag var ju bjuden sedan tidigare men visste inte om han ville ha mig med nu. 

Men snälla, ta lite kommando. Följ inte honom som ett mähä. Det är ju tortyr. Ta ett ordentligt snack.
  • Jimmy75
    Lynx123 skrev 2025-09-26 07:18:01 följande:
    Men snälla, ta lite kommando. Följ inte honom som ett mähä. Det är ju tortyr. Ta ett ordentligt snack.
    Instämmer 
  • Anonym (Erfaren_man)

Men snälla du, du ska ju inte ligga med honom!! Ge honom inte russinen när han inte vill ha kakan. 
  • molly50

Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med honom. Ligg inte med honom innan han har gett dig ett svar på vad han vill ha.
    Vill han bara vara vänner eller kk så ska du bara gå med på det om du själv vill.
    Annars är det lätt att det trasslar till sig ännu mer.
  • Grässtrå77

Att du får följa med på familjegrejen är nog tyvärr inget du ska se som ett tecken på att gan bestämt sig för att satsa. Han tycker nog att det är jobbigt att berätta för familjen hur det ligger till så han kör den enkla lösningen och låter dig hänga med. 

Jag tycker att du ska säga till honom att du hoppar över familjesammankomsten den här gången nu när det är ovisst mellan er. Då får han känna hur det är när du säger stopp.

• Anonym (Emma)

Hur har det gått med konferensen? har han varit iväg?

• Anonym (Svartsjuk)
    Grässtrå77 skrev 2025-09-26 13:55:27 följande:

Att du får följa med på familjegrejen är nog tyvärr inget du ska se som ett tecken på att gan bestämt sig för att satsa. Han tycker nog att det är jobbigt att berätta för familjen hur det ligger till så han kör den enkla lösningen och låter dig hänga med. 

Jag tycker att du ska säga till honom att du hoppar över familjesammankomsten den här gången nu när det är ovisst mellan er. Då får han känna hur det är när du säger stopp.

Det vore det bästa.. men klarar inte det. Har varit iväg på två grejer nu och tror han känner av hur mycket hans barn och övriga familj tycker om mig, vilket gör det svårare för honom, men såklart ska inte det vara avgörande. 
  • Anonym (Svartsjuk)
    Anonym (Emma) skrev 2025-09-27 12:02:58 följande:

Hur har det gått med konferensen? har han varit iväg?

ja han har varit iväg. Han har pratat om henne två gånger, att hon kommit till hans projekt och hälsat på och att det är en tjej på kontoret som.. osv. Hon hade nyss börjat så det känns sådär. Men han har vänt känslomässigt denna helg, känns mer som förr. 

Svar på tråden Vi har nästan gjort slut, han ska på konferens och jag upptäcker att han jobbar med en skitsnygg tjej. Hur överlever jag?