• Anonym (Sårad tjej)

Han slutade svara

Hej

träffade en kille i början på sommaren vi bor 2 timmar ifrån varandra. sågs varannan helg. 

för 2 veckor åkte jag till honom mysigt och längtan efter honom var stor. 

kroppen skrek efter sex men fick inte känslan av att han ville. Lördagskvällen likadant han började knappa på telefonen var hemlighetsfull och pratade om en vän som skrev som mådde dåligt. min magkänsla kändes inte bra och jag vart ledsen. 

åkte hem för att reflektera över vad jag kände och hur jag skulle lägga fram det eftersom det inte fanns intresse för sex och att han skrolla på telefonen. ringde honom på kvällen inget svar pratade om allt jag kände på måndagen och att det kändes konstigt stt han gick och la sig utan att ringa mig.

vi hamnade i en lite dålig stämning och några dagar senare pratade vi ut om allt och skulle lägga allt bakom oss och börja om och jag skulle bli bättre på att säga vad jag känner direkt men av tidigare erfarenheter så vart det tokigt denna gång. Han ville att jag skulle börja höra av mer och bekräfta honom men när jag gjorde det så fick jag inget tillbaka han var inte alls som innan. vi hördes på måndagen jag ringde inget svar han skrev god morgon på tisdagen men när jag ringde honom inget svar skrev till honom inget svar. Försökte kontakta honom dagen efter inget svar. Jag trodde vi var mer seriösa har träffat hans familj men fattade inte vad som hände!? Hur kan man bara avsluta utan att säga något han sårade mig verkligen 😩

• Svar på tråden Han slutade svara
  • Nordinni

Han borde ta sitt eget råd att berätta vad som är fel. Hur länge har ni träffats? 

• Anonym (Sårad tjej)

Sen juni. Så inte jätte länge. 

han sa att han var en rak och ärlig människa men tydligen så var han inte det. Känns som att jag vart straffad för att jag uttryckte mina känslor för sent. Jag har berättat att min rädsla är att bli sårad att bli lurad. Han har ?straffat? mig tidigare när jag inte svarade på en timme hade middag hemma med familj och då valde han att lämna telefonen hemma för att se hur mycket jag skickat men svarade bara på ett meddelande och inväntade svar från honom som aldrig kom så ville inte ringa och vara jobbig och hade ändå inte fått något svar.

• EpicF

Han har nog tyvärr ghostat dig. Bara glöm han och gå vidare. 

• Just Precis

Jag hade nog misstänkt att han höll på och smsade med någon ny tjej han blivit förtjust i, blev sur pga undermedvetna skamkänslor när du konfronterade honom och tog sedan chansen i att skylla på dig.

Oavsett vilket har han bettet sig som en jävla loser, skit i honom och vad glad att du slapp av kroken innan ni flyttat ihop eller nåt. 

• Lynx123

Han vågar inte göra slut så ghostar istället. Glöm och gå vidare

• Anonym (Li)
    Anonym (Sårad tjej) skrev 2025-09-20 14:46:58 följande:
    Han slutade svara

Hej

träffade en kille i början på sommaren vi bor 2 timmar ifrån varandra. sågs varannan helg. 

för 2 veckor åkte jag till honom mysigt och längtan efter honom var stor. 

kroppen skrek efter sex men fick inte känslan av att han ville. Lördagskvällen likadant han började knappa på telefonen var hemlighetsfull och pratade om en vän som skrev som mådde dåligt. min magkänsla kändes inte bra och jag vart ledsen. 

åkte hem för att reflektera över vad jag kände och hur jag skulle lägga fram det eftersom det inte fanns intresse för sex och att han skrolla på telefonen. ringde honom på kvällen inget svar pratade om allt jag kände på måndagen och att det kändes konstigt stt han gick och la sig utan att ringa mig.

vi hamnade i en lite dålig stämning och några dagar senare pratade vi ut om allt och skulle lägga allt bakom oss och börja om och jag skulle bli bättre på att säga vad jag känner direkt men av tidigare erfarenheter så vart det tokigt denna gång. Han ville att jag skulle börja höra av mer och bekräfta honom men när jag gjorde det så fick jag inget tillbaka han var inte alls som innan. vi hördes på måndagen jag ringde inget svar han skrev god morgon på tisdagen men när jag ringde honom inget svar skrev till honom inget svar. Försökte kontakta honom dagen efter inget svar. Jag trodde vi var mer seriösa har träffat hans familj men fattade inte vad som hände!? Hur kan man bara avsluta utan att säga något han sårade mig verkligen 😩

Kanske att förälskelsen tog slut för hans del. Mycket sorgligt, men liksom inget att göra åt. 

Verar som han visar det på olika sätt i handling, men är för feg för att säga det rakt ut. Det blir mycket smärtsammare för dig när han gör så, inte alls hjälpsamt.
  • Anonym (Sårad tjej)

Jag vill bara skriva till honom. Jag tog bort honom överallt för att jag går bara in och kollar om han är online. Det äter upp mig. Bröt ihop har gråtit och bara undrat vad gjorde jag för fel. Fattar att det var drastiskt att ta bort men jag var tvungen men jag vill ändå höra av mig på SMS. jag vill förklara hur jag känner hur han sårade mig men vad tjänar Det till egentligen ? Tror inte han kommer svara men vill så gärna förklara hur jag mår och hur han sårat mig. Han har förstört mig svikit mig och hade han haft några känslor för mig hade han hört av sig men han försvann och det gör så jäkla ont att jag tappar det vill bara försvinna!

• Lynx123
    Anonym (Sårad tjej) skrev 2025-09-21 09:23:09 följande:

Jag vill bara skriva till honom. Jag tog bort honom överallt för att jag går bara in och kollar om han är online. Det äter upp mig. Bröt ihop har gråtit och bara undrat vad gjorde jag för fel. Fattar att det var drastiskt att ta bort men jag var tvungen men jag vill ändå höra av mig på SMS. jag vill förklara hur jag känner hur han sårade mig men vad tjänar Det till egentligen ? Tror inte han kommer svara men vill så gärna förklara hur jag mår och hur han sårat mig. Han har förstört mig svikit mig och hade han haft några känslor för mig hade han hört av sig men han försvann och det gör så jäkla ont att jag tappar det vill bara försvinna!

Han har INTE förstört dig. Du är bara ledsen - och det är så klart jättejobbigt! Det kommer gå över - jag lovar. Det bästa du kan göra nu är att fylla dina dagar med vänner och intressen låta tiden läka såren. Han förtjänar ingen uppmärksamhet alls!
  • Anonym (Sårad tjej)

En del av mig vill bara inse att han förtjänar inte mig jag har visat uppskattning jag har behandlat honom så bra när vi ses. Jag är osäker absolut att inte räcka till att inte bli omtyckt att jag inte är tillräcklig gör honom. Har berättat allt det här han vet om det. 

jag hade önskat att han mött mig förklarat för mig svarat mig när jag ringde. han sa att han inte ville vara en sommarkatt och det är precis vad jag känner mig jag vart avsläppt vid vägkanten utan en förklaring. Jag kan inte sova äter inte vill bara försvinna får ångest när jag somnar när jag vaknar när jag sitter här och bara grubblar. Usch avskyr verkligen att öppna mig för människor och sedan bli sårad speciellt när man trodde att det var mer!

• Lynx123
    Anonym (Sårad tjej) skrev 2025-09-21 10:03:01 följande:

En del av mig vill bara inse att han förtjänar inte mig jag har visat uppskattning jag har behandlat honom så bra när vi ses. Jag är osäker absolut att inte räcka till att inte bli omtyckt att jag inte är tillräcklig gör honom. Har berättat allt det här han vet om det. 

jag hade önskat att han mött mig förklarat för mig svarat mig när jag ringde. han sa att han inte ville vara en sommarkatt och det är precis vad jag känner mig jag vart avsläppt vid vägkanten utan en förklaring. Jag kan inte sova äter inte vill bara försvinna får ångest när jag somnar när jag vaknar när jag sitter här och bara grubblar. Usch avskyr verkligen att öppna mig för människor och sedan bli sårad speciellt när man trodde att det var mer!

Fattar att det är jobbigt men det här är en del av livet. Det är okej. Du kommer att må bra igen. Du kommer en dag se tillbaka på det här och till och med kunna skämta om det. Det viktiga nu är att ta hand om dig själv. Prata med dina vänner. Gör roliga saker - även om du inte känner för det! Det kommer att bli bra. Han är en feg jävel.
  • EpicF

Nej, det tjänar inget till att skriva till honom. Låt isåfall han skriva/ta kontakt med dig. 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Sårad tjej) skrev 2025-09-21 10:03:01 följande:

Ja, det här gör ont! Men alla förälskelser går inte över i vardagskärlek.

Ta hand om dig, tvinga i dig lite mat åtminstone. Gör något, rör kroppen på en promenad och prata med vänner. Det tar lite tid, men det går över. 

Den här osäkerheten i början av ett förhållande, som du hade före det nu tog slut, den upplever de flesta som blir förälskade. Går inte att komma undan.
  • Anonym (Li)

Jag förstår att det är hemskt om du fortfarande är kär i honom! Det blir inget riktigt avslut. 

Däremot kan han inte hjälpa dig med art förälskelsen från hans sida tog slut. Den sorgen får du bära på egen hand. Tyvärr. 
Svar på tråden Han slutade svara