• Be Ja

Ingen skillnad på hur många man har haft sex med...

Enligt sjukvården så sägs det att man inte kan se nån skillnad på ett kvinnligt / manligt kön hur många sexpartners man har utövat sex med, varken inuti eller utanpå. Dvs man kan inte bestämma hur många som man har haft sex med utgående från detta...

Men garanterat så känns och märks det skillnad i "hur rutinerad" man är när det kommer till kritan. Träning ger ju färdighet brukar man ju säga.

Nån som håller med i detta?

• Svar på tråden Ingen skillnad på hur många man har haft sex med...
  • Grässtrå77

Du blandar ju äpplen och päron här. Sjukvården kan ju endast uttala sig om hur könsorganen ser ut, de kan inte göra en bedömning av dina sexuella erfarenheter eller skicklighet.

Hur många gånger man haft sex och med hur många olika är en sak. Men det säger väldigt lite om hur man är som sexpartner. Sex är ju något man gör tillsammans och påverkas av massor av saker, bland annat parets tidigare erfarenheter.

• Anonym (Wtf)

Vem har haft bäst förutsättningar att bli en bra älskare? Han med 50 ONS med 50 olika kvinnor som enda erfarenheter eller han som varit i en längre relation och bara har haft sex med henne?

• Anonym (Olikheter)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-09-23 22:43:58 följande:

Vem har haft bäst förutsättningar att bli en bra älskare? Han med 50 ONS med 50 olika kvinnor som enda erfarenheter eller han som varit i en längre relation och bara har haft sex med henne?

Det är nog helt olika från fall till fall.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-09-23 22:43:58 följande:

Jag skulle må fysiskt dåligt i månader av vetskapen att jag haft sex med en bock som knullat 50 kvinnor. 51 med mig då... 

Har sannolikt inte hänt mig då jag är väldigt sparsam med att gå så långt, har inte haft sex med fler än man kan räkna på ena handens fingrar. Och jag är ingen ungjänta.
  • Anonym (Nej)

Man kan ju ha haft få sexpartners men ändå fått mycket träning i sex om man levt i långa förhållanden, kanske till och med ännu mer träning än om man mest haft engångsligg.

• Anonym (B)
    KimLinnefeldt skrev 2025-09-23 16:20:46 följande:

Viktigast i sammanhanget: Det finns ingen mödomshinna. Man kan inte se i en kvinnas kön om hon haft sex förut.

På mig kunde man det definitivt. Läs på om microperforate hymen. Jag hade en hinna med ett minihål i som jag inte ens fick in lillfingertoppen i.
  • Anonym (Michaela)

Jag och min man har helt magiskt bra sex.
    Jag med ca 300 på kontot och han 5.

Så antalet tidigare partners spelar ingen större roll

• Anonym (Q)
    Anonym (Michaela) skrev 2025-09-24 14:42:41 följande:

Jag och min man har helt magiskt bra sex.
    Jag med ca 300 på kontot och han 5.

Så antalet tidigare partners spelar ingen större roll

300... vet han om det?
  • Anonym (Huldra)
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-24 08:20:42 följande:

Man kan ju ha haft få sexpartners men ändå fått mycket träning i sex om man levt i långa förhållanden, kanske till och med ännu mer träning än om man mest haft engångsligg.

Håller verkligen med dig där.  Dessutom är det inte enbart tekniken som gör det utan så mycket mera. Känslan och kommunikationen är minst lika viktig.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (B) skrev 2025-09-24 08:30:11 följande:
    På mig kunde man det definitivt. Läs på om microperforate hymen. Jag hade en hinna med ett minihål i som jag inte ens fick in lillfingertoppen i.
    OK, jag backar lite. Det är visserligen väldigt ovanligt men förekommer tydligen. Problemet är att man i vissa misogyna kulturer kontrollerar kvinnors underliv för att ta reda på om de haft sex före äktenskapet. Vilket är omöjligt i de allra flesta fall.
  • Goneril

Varför går du runt i sjukvården och ställer den frågan? Finns det någon särskild avdelning som utfärdar intyg efter okulär besiktning, typ, "Förmodat antal sexpartners är  X  men med säkerhet kan inte antalet anges."? Sjukvården har annat att göra så besvära inte dem med detta. Du får väl göra ett excel-ark och notera dem alla, i bokstavsordning, och visa upp i lämpliga sammanhang. 

• Anonym (H)
    Anonym (Huldra) skrev 2025-09-24 16:39:29 följande:
    Håller verkligen med dig där.  Dessutom är det inte enbart tekniken som gör det utan så mycket mera. Känslan och kommunikationen är minst lika viktig.
    Håller med
  • Anonym (R)
    I så fall har samtliga män jag legat med varit oskulder.
    Drömmer
  • Anonym (Michaela)
    Anonym (Q) skrev 2025-09-24 15:42:18 följande:
    300... vet han om det?
    Ja han vet om det
Svar på tråden Ingen skillnad på hur många man har haft sex med...