• Anonym (:))

Är min kollega intresserad eller har jag inbillat mig allting?

Ber om ursäkt i förväg för lång text, haha.

Så, jag gillar en kille som även råkar vara min kollega. Vi träffades på arbetsplatsen för typ ett halvår sedan, när han började där. Sedan dess tycker jag att vårt band har blivit starkare allteftersom. Vi båda är singlar och vi är ungefär i samma ålder. Tidigare i år hade jag ihop det med en annan kille, som det blev strul med, vilket min kollega vet om eftersom vi har pratat mycket om det och han har lyssnat. Han vet nu att det är över. 

Vi kan typ prata om allt möjligt, vilket vi också har gjort. Han har berättat att han tidigare hade en sambo och att han träffade henne på sin förra arbetsplats.

Vi har inte alltid samma arbetstider, men när vi har det så pratar vi oftast ganska mycket. Vi hittar tillfällen att prata. Vi brukar sitta ner någonstans och prata lite för länge ibland (alltså, längre än vad pausen kanske tillåter). Ibland har vi suttit upp mot en timma bara vi två, och pratat. Igår satte jag mig i lunchrummet när ingen annan var där, då jag tog en liten paus, och han kom dit två gånger och pratade med mig. Han och jag brukar i alla fall sitta bara vi två och prata, så fort vi får chansen. Ibland känns det som att vi båda går till ett speciellt ställe och sätter oss där, för att vi typ vet att den andra förmodligen också kommer att komma dit.

Vi ler mycket mot varandra (han är dock en person som ler mycket i allmänhet), och vi har mycket ögonkontakt. Våra blickar möts ofta, även när det finns andra runt i kring, och så ler vi mot varandra då.

I somras så la jag till honom på Snapchat, efter att ha frågat honom. Då var jag dock inte intresserad på samma sätt som nu, då den struliga killen fortfarande fanns med i bilden under den tidpunkten. 

Tiden gick och vi började komma varandra allt närmare under förra månaden. Vi började prata under längre och längre stunder, och han skulle vara på semester i tre veckor så när vi kom hem efter jobbet (hans sista arbetsdag innan semestern) så snapade han mig. Vi hade då kontakt på Snapchat i tre veckor under hans semester. Mycket kontakt. Han frågade till exempel om jag hade någon på gång och jag sa nej. Vi fortsatte ha kontakt på Snapchat i tre veckor, men sedan blev han plötsligt lite seg på att svara (dagen innan han var tillbaka på jobbet) så då slutade jag svara helt, eftersom han tog lång tid på sig. Jag tänkte då att han hade backat, så då gjorde jag också det. Sedan dess har vi inte haft någon mer kontakt utanför jobbet. Detta på snapchat var för typ tre veckor sedan.

De första dagarna efter hans semester så pratade vi inget på jobbet. Vet inte varför. Sedan började han plötsligt prata med mig, och då blev det att vi började ha längre och längre samtal och sedan dess har det fortsatt så. Någon dag under förra veckan så satt vi i en timma och bara pratade, och han frågade om jag kunde knäcka hans rygg, vilket jag försökte göra. Sedan bad jag honom knäcka min rygg och han lyfte upp mig. Det var bara vi två där. Jag vet inte, men det kändes typ så intimt? Kan också tillägga att vi småretas mycket med varandra.

En annan manlig kollega (som är
    vän med han jag gillar) hade sagt att jag absolut inte bör träffa någon yngre kille, vilket jag sa till han jag gillar (i något sammanhang, när vi pratade om sånt), och han jag gillar sa då -Vad vet han om det? Borde du träffa någon äldre, vadå, som han eller?- det kändes nästan som att han försökte försvara sig för att han själv är yngre än mig. 

Samma dag som ryggknäckningarna så tog jag en liten risk och gav honom en slängkyss, när vi skiljdes åt för dagen. Han log tillbaka. Han är alltid väldigt snabb med att titta på mina stories på Snapchat, alltså det jag lägger ut.

Om ett tag så blir det aw med jobbet och bowling, och jag antar att han kommer vara med då, då han har pratat en del om det. 

Men, är han intresserad? Eller har jag lyckats få allt om bakfoten? Jag vet att ingen här kan veta säkert, men vad tror ni? Min magkänsla har alltid varit att han är intresserad, men försiktig. 

Jag vill inte att allt ska stanna på den här nivån mellan oss, men samtidigt som jag vill att något ska hända så vill jag inte heller trycka på för mycket. Vill också se vad han gör. 

Har aldrig varit i den här situationen med en kollega förut, så jag vet inte riktigt hur man ska göra.

• Svar på tråden Är min kollega intresserad eller har jag inbillat mig allting?
    Anonym (?) skrev 2025-09-24 15:18:46 följande:
    Och??? 

Sluta älta, gör något!
    Tror ändå att jag ligger lite lågt just nu, vill se om han själv har tillräcklig vilja för att kliva fram. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (?) skrev 2025-09-24 15:18:46 följande:
    Och??? 

Sluta älta, gör något!
    Tycker inte att ts bör gå så hårt fram. Risk att det blir jobbigt när de är kollegor. Om han är intresserad och gillar henne på något sätt så kommer han förr eller senare att göra något. 
  • Anonym (?)
    Anonym (:)) skrev 2025-09-24 15:22:02 följande:
    Tror ändå att jag ligger lite lågt just nu, vill se om han själv har tillräcklig vilja för att kliva fram. 
    Tycker inte att killen  bör gå så hårt fram. Risk att det blir jobbigt när de är kollegor. Om hon är intresserad och gillar honom på något sätt så kommer hon förr eller senare att göra något. 

= INGET HÄNDER!
  • Anonym (Stefan)

Jag tänker att intresse kan finnas men att han är försiktig just för att han själv har ett ex som är gammal kollega och kanske är försiktig pga det och att du nyss haft någon och därför är han  försiktig även där... 

Så vill du att det ska hända något så bör ni prata om det , annars är risken att absolut ingenting händer överhuvudtaget....För att ni båda avvaktar. ....

• Anonym (Donna)

Hur mycket yngre är han, i vilken ålder är ni?

• Ascendere

Den där bowlingen kommer att sluta med att käglan glider ner i den välpolerade rännan 

• KimLinnefeldt

Jag förstår att du tvekar, eftersom ni är arbetskamrater. Om det skär sig, om den ena visar mer intresse än den andra, så kan det bli lite tryckt stämning på jobbet.

Å andra sidan ska man inte missa chansen om det nu är ni som faktiskt är rätt för varandra. Ta myrsteg, känn dig fram, föreslå bio eller en aw bara ni.

• Klartsomvatten
    Anonym (?) skrev 2025-09-24 15:44:49 följande:
    Tycker inte att killen  bör gå så hårt fram. Risk att det blir jobbigt när de är kollegor. Om hon är intresserad och gillar honom på något sätt så kommer hon förr eller senare att göra något. 

= INGET HÄNDER!
    Det är upp till mannen att ta initiativ i slutändan. Brukar aldrig bli något långvarigt annars. I alla fall enligt min erfarenhet. Vill han så kommer han. Tycker redan att ts har gett tillräckliga signaler. 
    Anonym (Stefan) skrev 2025-09-24 16:13:32 följande:

Jag tänker att intresse kan finnas men att han är försiktig just för att han själv har ett ex som är gammal kollega och kanske är försiktig pga det och att du nyss haft någon och därför är han  försiktig även där... 

Så vill du att det ska hända något så bör ni prata om det , annars är risken att absolut ingenting händer överhuvudtaget....För att ni båda avvaktar. ....

Jag tänker att jag får ta myrsteg och se nu tiden an. Vill inte bara gå rakt in på ämnet heller utan fler tydliga signaler från honom. 
    Anonym (Donna) skrev 2025-09-24 16:24:20 följande:

Hur mycket yngre är han, i vilken ålder är ni?

Inte mycket yngre, bara något år, och vi är unga. Under 30. 
  • Anonym (kör)
    Anonym (:)) skrev 2025-09-24 15:14:07 följande:
    Men undra varför han velar då? Inte tillräckligt intresserad/jag är hans kollega/jag har nyligen varit väldigt förtjust i en annan kille -  det är de anledningarna jag kan komma på. 
    skit i det. det kan vara vadsomhelst.
    vad spelar det för roll. fråga om en fika efter jobbet.
    Anonym (kör) skrev 2025-09-25 09:21:41 följande:
    skit i det. det kan vara vadsomhelst.
    vad spelar det för roll. fråga om en fika efter jobbet.
    Alltså, i det läge som vi är i nu så känner jag inte för att föreslå något, det känns som att jag gör alldeles för mycket då. Har ju redan gjort det här med slängkyssen, till exempel. Vill inte vara för framfusig. Risk att det får motsatt effekt då.. plus att jag måste ju få en chans att se hur intresserad han själv är. Annars blir det ju bara jag som gör allt.

Men jag får väl se hur det utvecklar sig mellan oss
  • Anonym (Mys)
    Anonym (:)) skrev 2025-09-25 10:05:16 följande:
    Alltså, i det läge som vi är i nu så känner jag inte för att föreslå något, det känns som att jag gör alldeles för mycket då. Har ju redan gjort det här med slängkyssen, till exempel. Vill inte vara för framfusig. Risk att det får motsatt effekt då.. plus att jag måste ju få en chans att se hur intresserad han själv är. Annars blir det ju bara jag som gör allt.

Men jag får väl se hur det utvecklar sig mellan oss
    Vad är det för jobb ni har? Tänker att om nintar det längre så kanske arbetsplatsen är så pass stor att ni slipper träffas hela tiden? 
Svar på tråden Är min kollega intresserad eller har jag inbillat mig allting?