• Anonym (Tråden är startad)

Vem är det i ert förhållande som anstränger sig mest för att förgylla ert sexliv?

Ja, hur ser det ut hos er? Vem i förhållandet är det som anstränger sig mest för att utveckla ert sexliv? Är det kvinnan eller mannen? Kan du ge exempel på hur och även dela med dig av dina tankar om varför (eventuellt) den ena partnern jobbar lite hårdare?

• Svar på tråden Vem är det i ert förhållande som anstränger sig mest för att förgylla ert sexliv?
  • Anonym (Tråden är startad)

Ingen?

• Anonym (Inte samma)

Undrar också vad du menar med utveckla. Utveckla och förgylla är inte samma sak. 

• Jimmy75

Alltså har du förväntningar på ert sexliv som du önskar blev uppfyllda och nu vill du se vad pöbeln tycker om vems felet/ansvaret är och vad som är rimligt att "kräva"???

• Anonym (Två)

Har två längre förhållanden bakom mig och det är jag som fått ta de flesta initiativen (är kvinna). Mannen jag senast var ihop med ansträngde sig inte ens för att penetrera mig, utan begärde att jag skulle rida honom och suga av honom jämt. Själv skulle han bara ligga passivt och njuta med händerna under huvudet. Det gjorde att jag såg honom mer och mer som oattraktiv och t.o.m. äcklig. Han hade ett rött, fint skägg som jag i början tände på. I slutet tyckte jag det fick honom att se ut som en luffare.

• Allan 1

Jag har i alla mina förhållanden varit den som fått ta initiativ till sex. 
    Det är inte nå vidare när man tänker efter.  Tjejerna har inte visat dess mer intresse. 
    Har lämnat 2 förhållande som jag inte orkade fortsätta med,  mycke pga sexlivet. 
    Funderar starkt på att lämna nuvarande me . Mycket pga saknaden av att visa  engagemang till närhet ömhet beröring och sex. 

• New  Dawn

Sexlivet är en spegel av relationen  i övrigt. Inte en isolerad del. Hur sexlivet är, beror på hur relationen är, och det beror på oss båda. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Smecker

Båda, men på olika sätt. Jag gillar att köpa och använda sexleksaker på min fru. Hon har inte lika mycket fantasi, men gillar mina påhitt, så den lotten faller på mig. Hon gillar att ha sex med kvinnor och att se mig ha sex med andra kvinnor, så den lotten faller på henne. Tycker vi har fått till en bra fördelning som båda är oerhört nöjda med.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Vem är det i ert förhållande som anstränger sig mest för att förgylla ert sexliv?