• Anonym (Vill komma)

Vibrator på klitoris med killen i sig?

För att förstärka känslan och orgasmen så skulle jag vilja ha en vibrator över klittan samtidigt som jag har killen i mig. Men han är ju i vägen och det känns väldigt bökigt att få till det. Är det någon här som gör så och i såfall hur får ni till det utan att det kläms åt och blir för trångt? Någon annan ställning än missionären eller? Vad funkar och vad känns bäst för dig - tips?

• Svar på tråden Vibrator på klitoris med killen i sig?
  • Anonym (denna)

Alltså tänker på nr 2, 3, 5, 6

• Anonym (Malin)

Finns små butterflyvibratorer som borde funka även i missionären. De tar inte stor plats, dock är vibrationerna lite svagare.

• Anonym (Vill komma)
    Motherinlaw skrev 2025-09-26 17:13:19 följande:

Finns penis ringar med vibratorer 

Jag har faktiskt funderat på en sån. Men jag har främst sett dom som något för att förstärka ståndet för mannen. Men med en liten vibrator kanske det kan ha en dubbeleffekt? Men funkar dom verkligen? Ngn som har erfarenhet?
  • Anonym
    Anonym (Q45+) skrev 2025-09-26 18:28:44 följande:
    Jag tror att vi alla behöver öva oss på och bli vana vid att göra det på lite fler olika sätt.
    Om vi bara lär hjärnan och muskelminnet att alltid göra på exakt samma sätt, att detta är det enda sättet, så hindrar vi oss själva att njuta på fler än ett sätt.
    Det blir till ett hinder för oss om vi alltid måste göra på exakt samma sätt, om vi övar in det sättet, om vi med upprepning lär vår hjärna och muskelminnet att det bara är möjligt att göra på ett enda sätt så kommer detta att hindra oss från att njuta på något annat sätt.

Omväxling är roligt och njutbart. Att kunna njuta på fler än ett enda sätt är berikande.
    Om du har låtit det gå så långt, om ditt muskelminne och din hjärna är helt inställda på att allt måste vara exakt rätt på millimetern, ja då är det nog en risk att du har låtit ditt sätt skapa stora hinder för dig själv och för ert gemensamma samliv.
    Jag tror inte du är skapt så, utan jag tror mera att det är du själv som genom ditt eget sätt har skapat detta.
    Vilket är positivt, för då har du alla chanser att ändra på det.
    Nu har personen svarat men snacka om "mansplaining" om det vore något. De som har svårt att få orgasm har provat MYCKET men när de faktiskt hittar något som fungerar är det självklart att de håller fast vid detta även om de fortfarande är öppna för njutning på andra sätt. Du låter väldigt dömande.
  • Anonym (Q)

Om man rider är det bara att lätta lite och föra in en vibrator till klitoris så kläms den fast mellan kropparna när man sjunker ner igen

• Anonym (Mys)

Vi löser det med att älska på sidan m mig bakom. Nu kommer både jag in och hon kan stimulera klittan som hon vill, vibrationerna känns även i mig 😋

• Anonym (Q45+)
    Anonym skrev 2025-09-27 15:30:50 följande:
    Nu har personen svarat men snacka om "mansplaining" om det vore något. De som har svårt att få orgasm har provat MYCKET men när de faktiskt hittar något som fungerar är det självklart att de håller fast vid detta även om de fortfarande är öppna för njutning på andra sätt. Du låter väldigt dömande.
    Ok. Du tycker alltså att jag har fel och att enligt dig leder inte övning till färdighet.
    Jag nöjer mig med att konstatera att du och jag tycker olika och att du är den första som motsäger att övning faktiskt ger färdighet.

Jag har absolut inte dömt någon utan försökte bara svara direkt på TS frågeställningar i trådstarten.
    Jag uppfattade aldrig att frågan var om man fick eller inte fick hålla fast vid samma sätt, utan jag fokuserade mer på det som du också skriver "njutning på andra sätt".

Jag menar alltså att om man vill vara öppen för njutning på andra sätt så kan det vara bra att öva sig på andra sätt.
    Om man vill hitta andra sätt så tror jag inte det hjälper att fortsätta att alltid göra på exakt samma sätt utan i så fall tror jag det är bättre att öva sig och vara öppen för att prova på andra sätt.
    Hur du kan få detta till att jag skulle låta dömande, det förstår jag inte.

Jag vidhåller att övning faktiskt ger färdighet.
    Utan att testa och att öva sig på andra sätt så tror jag det blir jättesvårt att få uppleva andra sätt att njuta på. Jag förstår inte hur det skulle kunna gå till.
  • Anonym (O)
    Anonym (Q45+) skrev 2025-09-28 17:06:11 följande:
    Ok. Du tycker alltså att jag har fel och att enligt dig leder inte övning till färdighet.
    Jag nöjer mig med att konstatera att du och jag tycker olika och att du är den första som motsäger att övning faktiskt ger färdighet.

Jag har absolut inte dömt någon utan försökte bara svara direkt på TS frågeställningar i trådstarten.
    Jag uppfattade aldrig att frågan var om man fick eller inte fick hålla fast vid samma sätt, utan jag fokuserade mer på det som du också skriver "njutning på andra sätt".

Jag menar alltså att om man vill vara öppen för njutning på andra sätt så kan det vara bra att öva sig på andra sätt.
    Om man vill hitta andra sätt så tror jag inte det hjälper att fortsätta att alltid göra på exakt samma sätt utan i så fall tror jag det är bättre att öva sig och vara öppen för att prova på andra sätt.
    Hur du kan få detta till att jag skulle låta dömande, det förstår jag inte.

Jag vidhåller att övning faktiskt ger färdighet.
    Utan att testa och att öva sig på andra sätt så tror jag det blir jättesvårt att få uppleva andra sätt att njuta på. Jag förstår inte hur det skulle kunna gå till.
    Jag var den som skrev inlägget du svarade på först. Jag undrar bara varför du tar för givet att man inte testat en massa olika sätt redan, eller att man använder sig av omväxling, bara för att jag skrev att jag har svårt att njuta. Det låter på dig som att du tror att jag hittat något som fungerar och sedan krampaktigt håller fast vid det, men så är det inte. Jag önskar verkligen att du hade rätt, eftersom att sexuella sammanhang generellt verkar ge mig mindre njutning än många andra är och har varit en sorg för mig. Har du konkreta förslag på saker att testa är jag väldigt öppen för dem.

Och jo, generellt leder givetvis övning till färdighet, men vi har också mer eller mindre fallenhet för olika saker.
  • New  Dawn

Måste du komma under penetrationen? I så fall varför? 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Man38)

Jag brukar lägga en kudde under min frus rumpa när hon ligger på rygg, så får jag luta mig bakåt när jag penetrerar henne så det finns gott om utrymme för henne att använda en vibrator. Det skapar en bra vinkel för mig att penetrera henne också.

• Anonym (Q45+)
    Anonym (O) skrev 2025-09-28 18:26:49 följande:
    Jag var den som skrev inlägget du svarade på först. Jag undrar bara varför du tar för givet att man inte testat en massa olika sätt redan, eller att man använder sig av omväxling, bara för att jag skrev att jag har svårt att njuta. Det låter på dig som att du tror att jag hittat något som fungerar och sedan krampaktigt håller fast vid det, men så är det inte. Jag önskar verkligen att du hade rätt, eftersom att sexuella sammanhang generellt verkar ge mig mindre njutning än många andra är och har varit en sorg för mig. Har du konkreta förslag på saker att testa är jag väldigt öppen för dem.

Och jo, generellt leder givetvis övning till färdighet, men vi har också mer eller mindre fallenhet för olika saker.
    Tack för ditt svar.
    Då uppfattar jag att vi egentligen är överens.
    Det enda jag möjligen har tagit för givet är att övning ger färdighet. Du behöver inte önska att jag har rätt i det, utan läs på och studera själv, så kommer du få tillgång till massor av positivt input som kan hjälpa dig och andra.
    Men jag har absolut inte tagit något annat för givet och jag kan inte förstå var du har fått det ifrån?

Kan det vara så att du finner det negativt för dig att jag och andra har möjlighet njuta på andra sätt? I så fall blir jag lite ledsen för din skull, men jag förstår inte varför du väljer att se negativt på det?
  • Anonym (Q45+)

Jag skrev läs på och studera i mitt förra inlägg. 
    Jag kollade själv och hittade på mindre än en minut följande nyttiga och intressanta information gällande trådens ämne:

Vanor och muskelminne:
    Vanor är automatiska beteenden som hjärnan utför utan aktivt tänkande, medan muskelminne är den hjärnans lagring av sensoriska minnen som möjliggör repetition av motoriska färdigheter, som en typ av procedurellt minne.

Automatiska beteenden: En vana är ett beteende som upprepas till den grad att det blir nästan omöjligt att sluta med det. Utförs utan att tänka.
    Vanor som man följt under en lång tid är svåra att ändra.

Muskelminne är inte ett minne i själva musklerna, utan en förmåga hos hjärnan som memorerar hur en motorisk färdighet utförs.
    Det är en form av procedurellt minne som lagrar sensoriska och motoriska uppgifter i lillhjärnan, hjärnstammen och ryggmärgen.

Övning ger färdighet:
    Men inte att bara öva slentrianmässigt eller på ett upprepat sätt som inte fok
    userar på förbättring, för det leder inte till ökade färdigheter.
    För att övning ska ge resultat krävs det att man reflekterar över sitt sätt att utföra en aktivitet och vad som kan förbättras 
    (min anmärkning: att fortsätta smeka sig själv på exakt samma sätt, på det sätt som har blivit en vana, ger givetvis inte ökad förmåga att njuta på andra sätt).
    Den som övar bör öva i en kontext som är så nära verkligheten som möjligt, och vara beredd att misslyckas för att lära sig.
    Man behöver veta vad man själv vill uppnå med sin övning och fokusera på de specifika områden som behöver förbättras.

Att analysera sina misstag och framgångar hjälper till att öka förståelsen och förbättra tekniken.

• Anonym (Q45+)

Jag lägger märke till att någon eller några i tråden kan ha missförstått den stora skillnaden mellan att ?testa? och att ?öva sig??

Hur förklara denna viktiga och stora skillnad på ett bra sätt, utan att någon behöver ta åt sig eller känna att jag är dömande?
    Då sökte jag och hittade snabbt och enkelt följande info:  

Att testa ett sätt en gång eller flera gånger innebär att mäta sin nuvarande förmåga.
    Att öva sig innebär däremot att upprepa en rörelse eller ett sätt att göra många gånger med målet att bli bättre på den, att utveckla sin  teknik och bygga upp sin förmåga.

Att testa är att mäta sin aktuella förmåga eller prestation.

Att öva har till syfte att förbättra sin förmåga, prestation och förbättra sin skicklighet.
    Att öva upprepat med jämna mellanrum för att bygga upp och förbättra färdigheter genom upprepning.
    För att bli riktigt bra på en färdighet behöver man öva den många gånger för att träna de neuromuskulära anpassningarna i kroppen.

Svar på tråden Vibrator på klitoris med killen i sig?