Anonym skrev 2025-09-27 15:30:50 följande:
Nu har personen svarat men snacka om "mansplaining" om det vore något. De som har svårt att få orgasm har provat MYCKET men när de faktiskt hittar något som fungerar är det självklart att de håller fast vid detta även om de fortfarande är öppna för njutning på andra sätt. Du låter väldigt dömande.
Ok. Du tycker alltså att jag har fel och att enligt dig leder inte övning till färdighet.
Jag nöjer mig med att konstatera att du och jag tycker olika och att du är den första som motsäger att övning faktiskt ger färdighet.
Jag har absolut inte dömt någon utan försökte bara svara direkt på TS frågeställningar i trådstarten.
Jag uppfattade aldrig att frågan var om man fick eller inte fick hålla fast vid samma sätt, utan jag fokuserade mer på det som du också skriver "njutning på andra sätt".
Jag menar alltså att om man vill vara öppen för njutning på andra sätt så kan det vara bra att öva sig på andra sätt.
Om man vill hitta andra sätt så tror jag inte det hjälper att fortsätta att alltid göra på exakt samma sätt utan i så fall tror jag det är bättre att öva sig och vara öppen för att prova på andra sätt.
Hur du kan få detta till att jag skulle låta dömande, det förstår jag inte.
Jag vidhåller att övning faktiskt ger färdighet.
Utan att testa och att öva sig på andra sätt så tror jag det blir jättesvårt att få uppleva andra sätt att njuta på. Jag förstår inte hur det skulle kunna gå till.