• Anonym (Undrar)

Kändisar!

Jag har en fråga varför det alltid är kändisar som får vara med i olika TV program och då alltid när det gäller om en stor summa pengar. Är inte kändisarna redan rika så det skriker om detta????

Ta bara programmet "Spelet" på SVT paly ...
    Alla är redan rika kändisar. Och så hör man den ena efter den andra säga usch nä jag kan inte vara en under klassare. Vet dessa människor nåt om fattig folket runtom???

Många av deltagarna i Robinson är rika kändisar..
    Ja jag kan nog räkna en massa olika tv program som bara handlar om rika kändisar som inte vet ett skit om hur folk runtomkring dem bor  eller lever. 

Alla dessa kändisar borde få leva fattigt i ett år för att förstå att livet inte bara är en dans på rosor.

Men som det verkar på alla Tv kanaler så ska man bara köra med rika kändisar. Inte en Tv kanal kan ta vanligt folk som jobbar eller är arbetslös för att göra ett TV program för det skulle väl förstöra Tv kanalen. Fy fan.

• Svar på tråden Kändisar!
  • Jimmy75
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-27 18:27:09 följande:
    Det blir ingen underhållning eftersom vissa kändisar klagar hela tiden på att maten är äcklig, och man kan inte sova flera på samma ställe, det är hemskt att jag som är känd ska sova i förråd....Såna här påpekande gör att man vet att den kändisen lever ett lyxliv.

Jag skulle kunna tänka mig att kändisar skulle vara med i ett program där det är fattigt och att all mat skulle det få skaffa själv ut i naturen och laga maten själva för det skulle vara underhållande.

Det du skriver genom den här tråden handlar ju om att du upplever någon slags orättvisa och missunnsamhet mot de här personerna. Vad du beskriver är vad just DU skulle finna underhållande....vilket i sig verkar vara kopplat till att dessa kändisar ska få kämpa. TV-kanalen styr ju sina val på vad den stora massan förväntas vilja titta på. Det betyder såklart inte att alla kommer gilla det.

Du får nog bara leva med att många idag gärna tittar på den typen av program och helt enkelt själv välja något annat som du gillar bättre. Själv kan jag vara utan programmet eftersom det innehåller en del deltagare jag bara inte orkar se eller höra på, men det är ju enkelt löst och att de är kändisar bryr jag mig lite om. 

• Rataxes
    Anonym (P) skrev 2025-09-27 14:01:34 följande:

Byt ut ?man? mot ?jag?. 

Oavsett vad du tycker är bra och rimligt måste du förstå vad kanalerna får sina intäkter ifrån. De är kommersiella varelser och bedriver inte välgörenhet såvida det inte förbättrar deras image vilket på sikt leder till intäkter.

(S)(V)T är ingen kommersiell kanal, den tvångsfinansieras av alla som betalar skatt. Att tvångs-tv har löjliga lekprogram med kändisar är ett hån mot oss som tvingas betala för skiten.

Vad de kommersiella kanalerna producerar för dynga, och med vilka kändisar, är för mig helt ointressant.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Jimmy75
    Rataxes skrev 2025-09-28 10:16:06 följande:
    (S)(V)T är ingen kommersiell kanal, den tvångsfinansieras av alla som betalar skatt. Att tvångs-tv har löjliga lekprogram med kändisar är ett hån mot oss som tvingas betala för skiten.

Vad de kommersiella kanalerna producerar för dynga, och med vilka kändisar, är för mig helt ointressant.
    Oavsett vilket är tittarsiffror ett centralt mått som påverkar val av vad för program de tar in. Jag gillar inte heller det programmet, men det finns liksom betydlig fler åsikter som räknas än din, min och TS. Om tillräckligt många byter kanal när programmet börjar kommer det plockas bort....tills det händer har ju publiken röstat väldigt tydligt med sin fjärrkontroll.
  • Anonym (f)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-27 18:27:09 följande:
    Det blir ingen underhållning eftersom vissa kändisar klagar hela tiden på att maten är äcklig, och man kan inte sova flera på samma ställe, det är hemskt att jag som är känd ska sova i förråd....Såna här påpekande gör att man vet att den kändisen lever ett lyxliv.

Jag skulle kunna tänka mig att kändisar skulle vara med i ett program där det är fattigt och att all mat skulle det få skaffa själv ut i naturen och laga maten själva för det skulle vara underhållande.

Så Robinson men där var tydligen alla redan kända! Katastrof

Tv till att de ska säga just dessa saker... 

• Anonym (Jo)

Det ger högre tittarsiffror.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Jo) skrev 2025-09-28 17:19:53 följande:

Det ger högre tittarsiffror.

Klart det gör för Tv kanalerna låter inte vanligt folk vara med i Tv. Allt ska handla om kändisar
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 20:36:07 följande:
    Klart det gör för Tv kanalerna låter inte vanligt folk vara med i Tv. Allt ska handla om kändisar
    Finns massor av program med vanlisar. Du kan väl söka till ett dejtingprogram? Då kanske du äntligen kan släppa din "sambo". Första Dejten kanske? 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Irani) skrev 2025-09-28 20:46:32 följande:
    Finns massor av program med vanlisar. Du kan väl söka till ett dejtingprogram? Då kanske du äntligen kan släppa din "sambo". Första Dejten kanske? 
    Vem fan söker sig på dejtingprogram i dagens Sverige......
  • Jimmy75
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 20:36:07 följande:

Tänk att det alltid är någon annan som är stor, stygg och elak....Ja, tv-kanalerna bestämmer såklart vilka som får vara med, men de bestämmer INTE över sina tittarsiffror. Om de fattar ett dåligt beslut och ett program inte underhåller, då väljer folk något annat och de förlorar tittarsiffror. Det är inte tv-kanalerna som gör det. Det är VI.

Alldeles uppenbart är det tillräckligt många som uppskattar deras val för annars hade de inte kunnat fortsätta med det. Att det sedan inte passar alla är en helt annan sak.

Jag undrar fortfarande vad det riktiga problemet är...stör du dig på att kändisarna, som du tänker redan är rika, har chansen att vinna mer pengar, när någon annan skulle ha mer "nytta av dem"? Eller stör det dig att det bara inte är underhållande för dig att titta på?

• Jimmy75

Postkodmiljonären....eller vad det heter nuförtiden är deltagarna helt vanliga människor.....kan vinna massor av pengar och behöver inte ens hålla på vecka ut och in med massa intriger och förnedra sig på olika vis som i alla dessa realityprogram. Visserligen inte SVT men det kanske det inte måste vara.

• Anonym (Undrar)
    Jimmy75 skrev 2025-09-28 20:51:17 följande:

Tänk att det alltid är någon annan som är stor, stygg och elak....Ja, tv-kanalerna bestämmer såklart vilka som får vara med, men de bestämmer INTE över sina tittarsiffror. Om de fattar ett dåligt beslut och ett program inte underhåller, då väljer folk något annat och de förlorar tittarsiffror. Det är inte tv-kanalerna som gör det. Det är VI.

Alldeles uppenbart är det tillräckligt många som uppskattar deras val för annars hade de inte kunnat fortsätta med det. Att det sedan inte passar alla är en helt annan sak.

Jag undrar fortfarande vad det riktiga problemet är...stör du dig på att kändisarna, som du tänker redan är rika, har chansen att vinna mer pengar, när någon annan skulle ha mer "nytta av dem"? Eller stör det dig att det bara inte är underhållande för dig att titta på?

Jag stör mig på många kändisar i Sverige och som oftast så får dom jag stör mig på vara med i vart enda program.
  • Jimmy75
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 20:49:39 följande:
    Uppenbarligen en hel del med tanke på "bonde söker fru", "gift vid första ögonkastet" 
  • Jimmy75
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 20:57:02 följande:
    Jag stör mig på många kändisar i Sverige och som oftast så får dom jag stör mig på vara med i vart enda program.
    Byt kanal så slipper du se dem - problemet löst. Det finns väl tillräckligt mycket elände att hänga upp sig på utan att ta dem man kan undvika.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 20:49:39 följande:
    Jättemånga. 
  • Anonym (Undrar)
    Jimmy75 skrev 2025-09-28 21:03:11 följande:
    Uppenbarligen en hel del med tanke på "bonde söker fru", "gift vid första ögonkastet" 
    Har aldrig tittat på "gift vid första ögonkastet"
  • Jimmy75
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 21:22:13 följande:
    Jag konstaterar bara att det finns tv-program som tar in "vanliga" människor
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 21:22:13 följande:
    Du kanske ska sluta kolla på kändisprogram och kolla andra, eftersom du stör dig så.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Irani) skrev 2025-09-28 22:55:45 följande:
    Du kanske ska sluta kolla på kändisprogram och kolla andra, eftersom du stör dig så.
    Jag gör som jag vill och du gör som du vill. Slutpratat om hur jag ska göra.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-28 23:29:45 följande:
    Jag gör som jag vill och du gör som du vill. Slutpratat om hur jag ska göra.
    Eftersom du startar en tråd så kommer folk att kommentera det du skriver. Var det inte det som var meningen med tråden?
Svar på tråden Kändisar!