• Anonym (Övertänker)

Dålig i sängen

Är 50+. Var minst 5 år sen som jag låg med någon. Har nu börjat dejta en fin man.
    Vi har nu, efter några dejter hamnat i säng. Måste erkänna att det var på mitt initiativ.😇
    Det kan ju vara så att första gången tillsammans inte är helt perfekt.  Det tar ju ett tag innan man lär sig vad den andre gillar. Men jisses!
    Hela han är så fantastiskt mjuk. Hans k*k är helt perfekt. Jag älskar att använda min mun.
    Han ägnade sig åt mig på ett sätt som jag aldrig har varit med om. Dessutom var han redo igen efter några minuters vila.
    MEN: mina problem:
    Jag övertänker allt. Kan inte bara slappna av och njuta, utan jag förstör njutningen för mig själv genom att jag tänker för mycket. 
    Herregud, hur kan han ens röra det här? Jag är ju äcklig. (Överviktig) Ändå har han haft sex, sett mig naken och ändå återkommit.
    Jag har inte kondis nog och är smidig nog för att vara atletisk i sängen. 
    Jag känner mig alldeles för stor där nere. Stackarn kan ju för fan inte länna mig.

När jag var yngre så hade jag inte dessa tankar, utan bara njöt. Nu..
    Hur ska jag kunna slappna av och tillåta mig själv att njuta? Och hur blir jag en bra älskarinna?😪

• Svar på tråden Dålig i sängen
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Chrille Wollter) skrev 2025-09-29 02:23:14 följande:

Förvånar mig att man fortfarande knullar i den åldern.

Svarar mest för att ge dig som ung nåt att tänka på.. 
    Jag närmar mig 60 år och har nog aldrig varit så kåt som idag. Dessutom, kvinnor som passerat klimakteriet har inte längre de där hormonsvängningarna, inget PMS och behöver inte längre vara rädd för att bli på tjocken. P-piller för de yngre har dessutom en negativ inverkan på sexlusten. Så kvinnor som passerat klimakteriet är ofta kåtare å man behöver inte längre knulla med gummistövel på (såvida det inte är någon ny/tillfällig).
  • Anonym (Övertänker)
    UngGubbeinorr skrev 2025-09-29 12:54:29 följande:

Gratulerar TS. Bry dig inte så mycket, är så ståndaktig som du skriver har du inget att bekymra dig över. Där i sänghalmen är du hans gudinna. Att du sedan bekymrar för vikten är något du kanske ska fundera över gällande din egen hälsa. Lite dålig kondis också.. Sexet kan ju bli ännu bättre om du tar tag i det, det om något kan ju vara en bra motivering. Kroppen är till för att användas, den mår bra av det och det gäller även den där nere..

Tack för dina fina ord 🥰
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Övertänker) skrev 2025-09-29 13:49:13 följande:
    Tack för dina fina ord 🥰
    Varsågod, trots några glömda ord, men du förstod ändå. Njut, passa på. Låt elden brinna, ta för dig. Men tänk på din egen hälsa angående vikt å kondis, du vill ju att det skall vara. Å du, tro mig, män älskar när kvinnan tar initiativ, lika mycket som kvinnor gör det. Lagar ni mat å han skalar potatis, ta på honom, en liten smekning i skrevet medan du gör ditt. Du visar uppskattning, han känner sig uppskattad, förhoppningsvis gör han detsamma.. Men bränn inte vid maten.. 🤣
  • Anonym (NjutaAvNjutning)

Jag är den sortens man där min främsta drivkraft i sängen är kvinnans njutning. Med 100% allvar säger jag att min egen fysiska njutning är sekundär. Jag blir tillfredsställd av att se, känna, höra henne njuta, hur det känns på mitt eget kön bryr jag mig inte särskilt mycket om i jämförelse. Jag vill att hon ska bli tokig av njutning, stöna, ropa, komma, skaka, osv. 

Jag kräver ingenting av min partner, vill inte att hon suger av mig eller går med på särskilda ställningar, osv, för min njutnings skull. Det enda jag önskar är att jag ska vara kapabel att få henne att njuta mer och mer. 

Jag försöker inte skryta eller framhäva en falsk ödmjukhet, utan bara förklarar hur jag och en hel del andra män fungerar. Min hunger efter hennes njutning kan absolut ses som egoistisk, jag är ute efter en egotripp där jag får känna mig manlig genom att vara bra på att få min partner att njuta. 

Vissa kvinnor blir ändå förvånade över att såna som jag finns på riktigt och har svårt att acceptera att de faktiskt inte behöver göra något annat i sängen än att njuta. Men så är det, och det låter lite som att mannen du dejtar är likadan. 

Kanske kan det hjälpa dig. Hans högsta önskan i livet är att se, höra och känna dig, kvinnan han kärat ner sig i, njuta. Låt honom göra det, det är all tillfredsställelse han behöver. Gör honom lycklig genom att låta dig själv njuta av det han vill göra med dig. 

• Mandel

Varför tror du att folk slutar ligga bara för att de passerat 50?
    Vad har gjort att du fått den uppfattningen?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Varför tror du att folk slutar ligga bara för att de passerat 50?
    Vad har gjort att du fått den uppfattningen?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tom Araya

Jag tror inte du behöver oroa dig över att inte vara tillräcklig eller en bra sexpartner.

Du visar vilja och han visar vilja, det är den viktigaste förutsättningen och det uppskattar han uppenbarligen från dig.
    Det kommer att bli ännu bättre när ni lärt känna varandra bättre och du förhoppningsvis blir mer bekväm och avslappnad, släpper dina hämningar och njuter själv också.

• Anonym (radhusångest)

Är det några fler vanföreställningar du vill visa upp offentligt?

Jag vet, när man kollade på sina lärare i skolan så var det otroligt att tänka sig dem ha sex ens om de var 30, men de flesta blir sedan vuxna och fattar att det finns en hel del gubbar och gummor som har sex också.
  • Anonym (Övertänker)
    UngGubbeinorr skrev 2025-09-29 14:25:31 följande:
    Varsågod, trots några glömda ord, men du förstod ändå. Njut, passa på. Låt elden brinna, ta för dig. Men tänk på din egen hälsa angående vikt å kondis, du vill ju att det skall vara. Å du, tro mig, män älskar när kvinnan tar initiativ, lika mycket som kvinnor gör det. Lagar ni mat å han skalar potatis, ta på honom, en liten smekning i skrevet medan du gör ditt. Du visar uppskattning, han känner sig uppskattad, förhoppningsvis gör han detsamma.. Men bränn inte vid maten.. 🤣
    Uppskattar dina fina ord mycket.🥰

Var ska jag börja? Jag kan ju vara fullkomligt öppen eftersom jag är annonym.😄

Det här är nytt.  Väldigt nytt. Kan inte påstå att vi har ett förhållande än, utan bara dejtar. Men så länge vi vill träffas en gång till så är det väl bra?😉

Visst har jag fått org***m i tidigare förhållanden. Men ändå känns det som att jag hade kunnat leva utan sex. Det är bara nåt som tillhör liksom. 

Men nu...jag kan knappt vänta tills vi träffas igen. Jo, vi gör annat också
    🤣 men för mig är det en ny erfarenhet att längta så.

En liten, liten sak som kanske hör till är att.....
    Äh! Jag hörde av någon klok människa att det sämsta man kan göra är att säga nåt negativt under akten, utan istället framföra vad man vill, önskar och vad den andre gör bra.

Hittills har  han vid några tillfällen "klagat" på det jag har gjort. Typ när jag rispade lätt med naglarna på hans rygg så skrek han Aj! och såg missnöjd ut. Har hänt fler sånt. Det får mig att känna mig som en 14-åring som inte alls vet vad jag gör och liksom inte vet vad jag vågar göra mer. Vill inte vara helt passiv men vill inte heller göra illa honom.
    Fan! Att sex kan vara så svårt och samtidigt så underbart vid vår ålder.😪
  • Anonym (Övertänker)
    Anonym (NjutaAvNjutning) skrev 2025-09-29 15:11:39 följande:

Jag är den sortens man där min främsta drivkraft i sängen är kvinnans njutning. Med 100% allvar säger jag att min egen fysiska njutning är sekundär. Jag blir tillfredsställd av att se, känna, höra henne njuta, hur det känns på mitt eget kön bryr jag mig inte särskilt mycket om i jämförelse. Jag vill att hon ska bli tokig av njutning, stöna, ropa, komma, skaka, osv. 

Jag kräver ingenting av min partner, vill inte att hon suger av mig eller går med på särskilda ställningar, osv, för min njutnings skull. Det enda jag önskar är att jag ska vara kapabel att få henne att njuta mer och mer. 

Jag försöker inte skryta eller framhäva en falsk ödmjukhet, utan bara förklarar hur jag och en hel del andra män fungerar. Min hunger efter hennes njutning kan absolut ses som egoistisk, jag är ute efter en egotripp där jag får känna mig manlig genom att vara bra på att få min partner att njuta. 

Vissa kvinnor blir ändå förvånade över att såna som jag finns på riktigt och har svårt att acceptera att de faktiskt inte behöver göra något annat i sängen än att njuta. Men så är det, och det låter lite som att mannen du dejtar är likadan. 

Kanske kan det hjälpa dig. Hans högsta önskan i livet är att se, höra och känna dig, kvinnan han kärat ner sig i, njuta. Låt honom göra det, det är all tillfredsställelse han behöver. Gör honom lycklig genom att låta dig själv njuta av det han vill göra med dig. 

Ja, vi är båda hängivna "Givers" så vi har skämtat om att vi får slåss om saken. 🤣
  • Anonym (Övertänker)
    Tom Araya skrev 2025-09-29 18:35:03 följande:

Jag tror inte du behöver oroa dig över att inte vara tillräcklig eller en bra sexpartner.

Du visar vilja och han visar vilja, det är den viktigaste förutsättningen och det uppskattar han uppenbarligen från dig.
    Det kommer att bli ännu bättre när ni lärt känna varandra bättre och du förhoppningsvis blir mer bekväm och avslappnad, släpper dina hämningar och njuter själv också.

🥰
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Övertänker) skrev 2025-09-29 18:55:07 följande:
    Uppskattar dina fina ord mycket.🥰

Var ska jag börja? Jag kan ju vara fullkomligt öppen eftersom jag är annonym.😄

Det här är nytt.  Väldigt nytt. Kan inte påstå att vi har ett förhållande än, utan bara dejtar. Men så länge vi vill träffas en gång till så är det väl bra?😉

Visst har jag fått org***m i tidigare förhållanden. Men ändå känns det som att jag hade kunnat leva utan sex. Det är bara nåt som tillhör liksom. 

Men nu...jag kan knappt vänta tills vi träffas igen. Jo, vi gör annat också
    🤣 men för mig är det en ny erfarenhet att längta så.

En liten, liten sak som kanske hör till är att.....
    Äh! Jag hörde av någon klok människa att det sämsta man kan göra är att säga nåt negativt under akten, utan istället framföra vad man vill, önskar och vad den andre gör bra.

Hittills har  han vid några tillfällen "klagat" på det jag har gjort. Typ när jag rispade lätt med naglarna på hans rygg så skrek han Aj! och såg missnöjd ut. Har hänt fler sånt. Det får mig att känna mig som en 14-åring som inte alls vet vad jag gör och liksom inte vet vad jag vågar göra mer. Vill inte vara helt passiv men vill inte heller göra illa honom.
    Fan! Att sex kan vara så svårt och samtidigt så underbart vid vår ålder.😪
    Visst är det härligt, skiljer sig inte från när vi var ung. Eller jo, det gör det. Känslan är lika bra, om inte bättre, men du skrev det "bara dejtar". I vår ålder handlar det ju inte längre om att bilda familj, barn och alla tunga ansvar. Det är betydligt mer lättsamt och njutningsfullt. Två vuxna individer som råkar trivas ihop, kanske för att upptäcka många år senare att man fortfarande gör det, trivs. På många sätt är det så mycket enklare i vår ålder, men vi har också erfarenheten att vända ryggen till. Som det ser ut så har du träffat rätt. 

Det där "aj",  det sa han för att det faktiskt gjorde ont, men han uppskattar det också. Lite att du hade det så härligt att du förlorade dig. Han kan tom känna sig stolt över rivmärkena, att han fick dig dit hän, men han kommer inte att visa dem för någon "gentlemen do not kiss and tell". 

Jag tycker det här är lite kul, en kvinna som öppnar upp på det sätt du gör. Det är intressant. Vi män kan ju aldrig få en kvinnas perspektiv, å tvärt om.
  • Anonym (Kvinna40)

Jag kan känna på samma sätt som du och enda botemedlet jag kommit på hittills är alkohol;) behövs inte så mycket men middag med 2 glas vin och sen släpper oron på hur jag uppfattas

• Anonym (Övertänker)
    Anonym (Kvinna40) skrev 2025-09-29 19:26:07 följande:

Jag kan känna på samma sätt som du och enda botemedlet jag kommit på hittills är alkohol;) behövs inte så mycket men middag med 2 glas vin och sen släpper oron på hur jag uppfattas

Mmmm....tanken har funnits.  Men jag vet att jag reagerar med att bli "more willing but less able" efter lite vin.😄
    Lite ner pilsk, men själva känslotrådarna där nere blir som avtrubbade och mindre känslig.

Om jag är rädd för att han får jobba för mycket i nyktert tillstånd, så kommer ju stackaren få träningsvärk då.🤣🤣
  • Anonym (Tornberget)

Helt fantastiskt, grattis! Om du tappar fokus på din egen njutning så kan det kanske hjälpa att du sätter ord på vad du känner. Antingen bara för dig själv eller högt så att han hör vad du känner. Förmodligen går han igång på att få höra om hur han gör det skönt för dig. Lite mindfulness helt enkelt. Ungefär som när man letar smaker i mat eller vin. Tänker att du i bästa fall vinner dubbelt upp, dels genom koncentration på din njutning kommer få dig att känna och njuta mer själv och att du inte släpper fram andra tankar om du har focus på att beskriva vad du känner. Med det sagt så kanske du inte ska ligga å rabbla allt du känner, men i lagom doser läcka din njutning för honom. Det kanske är svårt att finna orden i början så då kanske du bara kan återge vad du känner med andningen och stön. För att när andan faller in och orden faller på plats beskriva hur djupt han kommer in i dig, hur du kramar hans lem osv..
    Lycka till!

• Anonym (Uäähh)
    exandthecity skrev 2025-09-29 04:26:18 följande:

Tror det kommer att lösa sig om ni har dominanssex, där du är undergiven alltså.

Sånt du funderar på I vargatimmen, 04.26 på Familjeliv istället för och somna om. Ingen dominanssex som tröttnat ut dig då.
  • Anonym (Chrille Wollter)

Dä ä bar å åk!

• exandthecity
    Anonym (Uäähh) skrev 2025-09-29 23:28:55 följande:
    Sånt du funderar på I vargatimmen, 04.26 på Familjeliv istället för och somna om. Ingen dominanssex som tröttnat ut dig då.
    Tack för din omtanke om min nattsömn. Det var en sak nyligen som fick mej att tappa dygnsrytmen men nu är den återställd.
Svar på tråden Dålig i sängen