Anonym (Egetval) skrev 2025-10-09 08:55:04 följande:
Är så trött på det eviga gnället på invandrare från ytterhögerfolket. De flesta invandrare som kommer hit vill ha ett arbete så snabbt det går eller börja studera. Det är en liten klick som hamnar i reellt utanförskap och kriminalitet, men som syns och märks väldigt mycket. Det finns dock en del att säga om lata och arbetsskygga svenskar som vill gå i pension så tidigt som möjligt och slippa jobba. Reinfeldt såg det problemet och ville göra något åt det, men som ville försvara Försäkringskassans tidigare generositet vann.
SD är ett populistiskt parti som försöker lura folk att tro att det finns enkla lösningar på komplicerade problem. "Släng ut invandrarna så kommer Sverige på fötter igen". Det har tidigare visat sig att utan invandring går Sverige under.
"Bara en liten klick som inte vill arbeta..."
Du kanske inte känner till att det finns 180 utanförskapsområden i Sverige?
Du borde tillbringa en månad i något av alla 180 utanförskapsområden, med dina ögon och öron öppna, besök skolan och moskeen, prata med människor som vistas i utanförskapsområdet och prata med människor som arbetar där, t ex poliser, socialarbetare, lärare, de som jobbar inom sjukvården, osv, osv...
Jag vågar slå vad om att du skulle ändra uppfattning i denna fråga likväl som i många frågor. Du kanske i grunden skulle bli en förändrad person och få en helt ny politisk uppfattning, efter att du tillbringat en månad i något av Sveriges alla (180!) utanförskapsområden.
Du är säkert en av alla dessa vänsterblivna som läser mina inlägg och som inbillar dig att jag tillhör ytterhöger och att jag skyller allt på invandrare.
Men sanningen är att jag har aldrig någonsin skyllt något på invandrare generellt och faktiskt aldrig skyllt på en enda invandrare!
Däremot kritiserar jag Sveriges nya samhällsproblem och dessa skyller jag på den politik vi har valt att föra, bl a på den totalt misslyckade invandringspolitiken som vi har fört i Sverige.
Samhällsproblemen skyller jag mer på dig och andra vänsterblivna som ständigt försöker dölja och förneka Sveriges nya samhällsproblem, jag skyller mer på dig än på gruppen invandrare.
Sveriges nya samhällsproblem, t ex den fruktansvärt ökande kriminaliteten, de allra flesta välfärdsbrotten, det ökade överutnyttjandet av den Svenska välfärden, den kraftigt växande belastningen på rättssystemet och kriminalvården, påskupploppen och liknande upplopp, skjutningar och sprängningar, mm, mm, bakom allt detta ligger ofta individer som kommer från främmande länder, från främmande kulturer och främmande religioner.
Men det är vår misslyckade politik som är den bakomliggande orsaken (inte generellt gruppen invandrare).
"Bara en liten klick som inte vill arbeta..."
Om du vill försöka inbilla dig själv att massor av individer från främmande länder har rest till Sverige, på sin resa valde de t ex att lämna Danmark för att fortsätta sin resa till Sverige, om du måste försöka inbilla dig själv och andra att de gjorde sitt val främst för att de vill arbeta, i så fall är jag övertygad att du tillhör de ovanligt naiva, och att du tillhör de som ständigt försöker dölja och förneka sanningen.
Jag är inte SD:are, har aldrig röstat på det partiet.
Men jag tackar SD för att de är det enda partiet som har varit ärliga i den fråga som är den viktigaste frågan för majoriteten av Sveriges befolkning och vi kan tacka SD för att de har öppnat ögonen på de andra gamla etablerade partierna.
S var länge extrema i sina försök att dölja och förneka samhällsproblemen, de försökte skylla på att vi såg det inte komma...
Men till sluts fick t o m deras partiledare, som då var Sveriges statsminister, erkänna att "Vi har varit naiva".
I dag erkänner t o m sossarna det som SD sade redan för 20 år sedan.
Vad tycker Svenska folket om Sveriges samhällsproblem och om den viktigaste frågan?
När S var som störst hade de själva över 50% av rösterna. De har gått ned till att ha kvar bara 30% av rösterna i senaste valet.
S har haft en nedgång på -40% (!).
SD har under senare tid ökat till att bli Sveriges näst största parti, från att de 2006 fick knappt 3% av rösterna har de gått upp till att bli näst största parti med 21% (Novus).
SD har haft en uppgång med +600% (!).
Jag är inte SD:are.
Men jag kan inte dölja och förneka SD:s otroliga framgångar, vilket enligt mig visar mycket av vad Svenska folket egentligen tycker.
Hör gärna av dig igen sedan du tillbringat en månad i ett utanförskapsområde. Kanske har SD då fått ännu en ny sympatisör?