Är min självkänsla fortfarande så kass?
Ska försöka fatta mig kort...
Jag har växt upp med en narcisstisk mor (utan tvekan). Har aldrig känt genuin kärlek från henne. Hon har gett mig mat och tak och varit som en vän som först och främst bryr sig om sig själv. Hämta i stallet, skjutsa till kompisar, hjälpa till med läxor, köpa kläder har hon aldrig varit intresserad av. Kan ej minnas att hon gav mig kärlek sådär genuint. Hon har ingen förmåga att visa kärlek. Hon kunde säga ganska elaka saker och hon va liksom ingen jag tyckte om p.g.a detta.
Det första jag gör som vuxen är att bli ihop med en kille som är precis likadan. En man som i 10 års tis tryckte ner mig nått frukanscärt mkt. Han kunde be mig ta livet av mig, säga att jag var för fet för att knullas mm. Jag tappade alla vänner och blev sjukskriven. Han ville ha mig hemma.
Tillslut packade jag och stack. Då började han terrorisera mig ännu mera. Han hade levt dubbelliv och nu gjort den andra kvinnan gravid och det fanns inget för mig att tillägga. Ändå lät han mig inte vara.
Nu har det gått 5 år. Jag har varit själv med mina barn och kämpat. Den tyngsta biten med kämpandet har varit att inte falla och vara helt under isen. Jag har fått många fina vänner som jag umgås med. Jag har dejtat lite. Blivit förkrossad vid nått tillfälle när mina känslor inte varit besvarade. Utåt sett är jag väldigt stark. Får höra det väldigt ofta. Men det är inte riktigt sant. Jag är nog fortfarande väldigt kantad av allt och min självkänsla har blivit bättre men ibland faller allt jag byggt upp som ett korthus.
Jag har kämpat som en galning med mig själv. Hittat en del av mig själv igen men har nog mkt kvar. Just nu är jag inne i en svacka. Dejtat en kille nått år som jag bara väntar på ska skita i mig. Vi har haft ett litet tjafs och i mitt huvud är det mitt fel och han kommer inte vilja träffa mig mer. Ett av mina barn mår inte helt bra och detta blir en grop och jag har så lätt att falla. Jag vet att detta låter patetiskt och offerkoftan är på men det är inte lätt att bygga upp sig själv. Jag har gått till terapeut och varit aktiv med att hitta "hem".
Vill bara skriva av mig. Kanske finns det någon som jag som har något possitivt att dela med sig av. Jag behöver ta mig upp. Så gärna lite possitiva saker jag kan läsa. Tack till er som läst