• Anonym (pappa 13)

Pyjamas när man är tonåring?

Sover era tonåringar i pyjamas (långbyxor/tröja eller overall)?
    13 åringen har pyjamas overall.
    15 åringen har vanlig pyjamas (byxor7tröja) 

• Svar på tråden Pyjamas när man är tonåring?
  • Anonym (O)

Är pyamasoverallen till 13-åringen hemmasydd? 
    Har aldrig sett något liknande till så stora barn. Förutom de där Onesies men det verkar vara en avlivad trend nu,  med all rätt.

• Anonym (O)
    Anonym (ggg) skrev 2025-10-05 20:46:45 följande:
    Så varför ska TS diskutera detta? Jättekonstigt och obehagligt. Barn som vuxna har på sig vad som behövs för att de ska sova bra.
    Tänk att det finns dem som ser perversiteter i precis allt. Då måste man tänka mycket på sex och sånt om man kan få en pyjamas att bli till något som inte får diskuteras?
  • Anonym (ggg)
    Anonym (O) skrev 2025-10-06 13:58:50 följande:
    Tänk att det finns dem som ser perversiteter i precis allt. Då måste man tänka mycket på sex och sånt om man kan få en pyjamas att bli till något som inte får diskuteras?
    Det är säkert skönt för dig att inte vara på sin vakt men jag har varit på internetforum ett bra tag. Tyvärr är många av dessa trådar inte skapade av en förälder.
  • Anonym (O)
    Anonym (ggg) skrev 2025-10-06 14:21:53 följande:
    Det är säkert skönt för dig att inte vara på sin vakt men jag har varit på internetforum ett bra tag. Tyvärr är många av dessa trådar inte skapade av en förälder.
    Jag har också varit på forum ett bra tag. 2 decennier nästan. Det är nog vanligare att det är en förälder som frågar men blir anklagad för att vara ett pervo. Tror jag, men kan förstås ha fel.

Än sen om det är ett wanker? Blir någon stackare som sitter på behörigt avstånd kåt av att höra att mina barn sover i pyjamas, so be it. Då kan man nog bli kåt av att läsa om barn som är utåtagerande i skolan eller förbjuds äta socker också.
    Vi kan inte sluta att diskutera för att någon högst eventuellt kan bli kåt av det.

Värre för en vanlig förälder att få höra att den är ett pervo när den ställer en vanlig enkel fråga än att någon kan bli kåt.
  • Anonym (O)
    Dessutom finns det säkert någon som startat trådar med något skumt ämne för att den blir kåt av att folk skriver som du gjorde här. Att det är en obehaglig trådstart etc.
  • Anonym (ggg)
    Anonym (O) skrev 2025-10-06 14:51:28 följande:
    Jag har också varit på forum ett bra tag. 2 decennier nästan. Det är nog vanligare att det är en förälder som frågar men blir anklagad för att vara ett pervo. Tror jag, men kan förstås ha fel.

Än sen om det är ett wanker? Blir någon stackare som sitter på behörigt avstånd kåt av att höra att mina barn sover i pyjamas, so be it. Då kan man nog bli kåt av att läsa om barn som är utåtagerande i skolan eller förbjuds äta socker också.
    Vi kan inte sluta att diskutera för att någon högst eventuellt kan bli kåt av det.

Värre för en vanlig förälder att få höra att den är ett pervo när den ställer en vanlig enkel fråga än att någon kan bli kåt.
    Vad du än tycker är det inte något generellt och det är viktigt att ifrågasätta dessa trådar. En vettig förälder kan svara på varför ( vilket den brukar skriva i trådstarten) utan att dra till med något som mest är en luddig lösning...Detta är en mild tråd jämfört med annat som jag sett. 
  • Anonym (ggg)
    Anonym (O) skrev 2025-10-06 14:54:19 följande:
    Dessutom finns det säkert någon som startat trådar med något skumt ämne för att den blir kåt av att folk skriver som du gjorde här. Att det är en obehaglig trådstart etc.
    Orkar inte ens skratta åt hur jävla dumt det där lät.
  • Anonym (O)
    Anonym (ggg) skrev 2025-10-06 14:58:23 följande:
    Varför då? 
    Om man blir kåt av pyjamas så kan man nog bli kåt av att någon försöker varna andra om att det är en pervers trådskapare vi har att göra med också.
    Varför skulle man inte kunna bli kåt av det?
  • Anonym (O)
    Anonym (ggg) skrev 2025-10-06 14:57:38 följande:
    Vad du än tycker är det inte något generellt och det är viktigt att ifrågasätta dessa trådar. En vettig förälder kan svara på varför ( vilket den brukar skriva i trådstarten) utan att dra till med något som mest är en luddig lösning...Detta är en mild tråd jämfört med annat som jag sett. 
    Däremot så tror jag att du kan ha rätt om denna ts. Just med tanke på att denne inte förklarat som en vettig förälder skulle ha gjort. Detta verkar vara någon som startar tråd och sen slutar skriva.
    Alltså är det kanske varningar om en pervers ts som den går igång på? Ser det absolut inte som otroligt. Typ som en blottare som njuter av att folk förfäras.
    Varför slutade trådskaparen annars sitt snack om pyjamaser och slutade skriva helt tror du?
  • Anonym (O)
    Anonym (ggg) skrev 2025-10-06 14:58:23 följande:
    Fast ja. Det låter dumt. Men man upphör aldrig att förvånas:)
  • Anonym (pappa 13)
    Anonym (O) skrev 2025-10-06 13:56:49 följande:

Är pyamasoverallen till 13-åringen hemmasydd? 
    Har aldrig sett något liknande till så stora barn. Förutom de där Onesies men det verkar vara en avlivad trend nu,  med all rätt.

Anonym (olika) skrev 2025-10-06 08:21:13 följande:
    Dottern (17 år) är frusen och brukar ha rejäl pyjamas, långa byxor på vintern, korta byxor och linne på sommaren. Hon har flera olika pyjamasar och nattlinnen. 

Sonen (19 år) har alltid varit varm när han sover, han började sova naken eller bara i kalsonger redan när han gick på lågstadiet. Numera vet jag inte exakt vad han har på sig, men han äger ingen pyjamas i alla fall.

Finns det pyjamasoverall till 13-åringar alltså? 

Vi hittade pyjamas overallen på Bonprix. 

• Bits1975
    Jag tror att den som startade denna tråd har en fetisch. Der finns folk som går igång på alla möjliga saker
  • Anonym (pappa 13)

Tack till alla er som har svarat vettigt på frågan om pyjamas till tonåringar.
    TILL ER ANDRA, MED pervers SPÖKEN. SÖK VÅRD.

Svar på tråden Pyjamas när man är tonåring?