• Anonym (pappa 13)

Pyjamas när man är tonåring?

Sover era tonåringar i pyjamas (långbyxor/tröja eller overall)?
    13 åringen har pyjamas overall.
    15 åringen har vanlig pyjamas (byxor7tröja) 

• Svar på tråden Pyjamas när man är tonåring?
  • Anonym (Umi)

Mina sover i underbyxor och t-shirt för det mesta, men har pyjamas när vi sover borta eller de har kompisar som sover över. 

• Anonym (ggg)

Väldigt obehaglig trådstart. Det spelar ingen roll vad andra barn sover i. En förälder är vuxen nog att veta att vi alla är olika varma och bor i olika varma rum.

• Anonym (K)

Mina killar sov först i kalsonger bara (plus T-shirt om de sov borta eller hade nattgäster) sen började en med kortärmad/kortbent pyjamas eller kalsonger och stor T-shirt. Overall har de inte haft sedan de var bebisar. 

• Fjäril kär

Min 17-åring sover fortfarande i pyjamas .

Du vet att det finns massor av  vuxna som sover i pyjamas?  Vad skulle vara konstigt med att ett barn sover i pyjamas?  

• Anonym (H)

Dom sover i t shirt och underkläder-

• Anonym (ggg)
    Fjäril kär skrev 2025-10-04 17:32:19 följande:

Du vet att det finns massor av  vuxna som sover i pyjamas?  Vad skulle vara konstigt med att ett barn sover i pyjamas?  

Så varför ska TS diskutera detta? Jättekonstigt och obehagligt. Barn som vuxna har på sig vad som behövs för att de ska sova bra.
  • Anonym (pappa 13)
    Fjäril kär skrev 2025-10-04 17:32:19 följande:

Jag ställde frågan pga. att när grabbarna var på scoutläger förra helgen. Så var det få av dom andra ungdomarna/tonåringarna som hade pyjamas. (långbyxa/tröja)

• Anonym (ggg)
    Anonym (pappa 13) skrev 2025-10-05 20:57:32 följande:
    Jag ställde frågan pga. att när grabbarna var på scoutläger förra helgen. Så var det få av dom andra ungdomarna/tonåringarna som hade pyjamas. (långbyxa/tröja)

Vad spelar det för roll? och varför skulle du vilja diskutera 13åringars sömnval?
  • Fjäril kär
    Anonym (pappa 13) skrev 2025-10-05 20:57:32 följande:

Just i  såna sammanhang är väl pyjamas något som känns intimt och pinsamt kanske . En stor del av barn/unga i den åldern sover också fortfarande med nalle/gosedjur men det skulle dom ju aldrig erkänna för en kompis eller ta med sig på ett läger...  
  • Anonym (olika)
    Anonym (pappa 13) skrev 2025-10-04 16:04:39 följande:
    Pyjamas när man är tonåring?

Sover era tonåringar i pyjamas (långbyxor/tröja eller overall)?
    13 åringen har pyjamas overall.
    15 åringen har vanlig pyjamas (byxor7tröja) 

Dottern (17 år) är frusen och brukar ha rejäl pyjamas, långa byxor på vintern, korta byxor och linne på sommaren. Hon har flera olika pyjamasar och nattlinnen. 

Sonen (19 år) har alltid varit varm när han sover, han började sova naken eller bara i kalsonger redan när han gick på lågstadiet. Numera vet jag inte exakt vad han har på sig, men han äger ingen pyjamas i alla fall.

Finns det pyjamasoverall till 13-åringar alltså? 
Svar på tråden Pyjamas när man är tonåring?