-
Hej allihopa, jag testade positivt för graviditet på morgonen äl +9 så idag är jag på äl+12 . och jag håller på att bli galen. jag har säkert gjort 300 graviditetstester vid de här laget, ska tilläggas att jag både har MF och utomkvedshavandeskap i bagaget. men hur som helst. jag ÖVER analyserar varenda symtom jag har. går runt och känner mig på brösten hela tiden för att se om de försvunnit att det ömmar osv.jag har haft ömmande bröst sedan dagarna innan plusset. och i morse bara försvann det typ klockan 08.00 poff så va de helt borta... nu har de kommit tillbaka en lätt ömhet igen. Har även testat med graviditetstester för att se så att styrkan ökar. (HELT IDIOTISKT JAG VET) men ja kan inte hejda mig själv och nu sitter jag här, super OROLIG. de flesta tester har ökat i styrka men dom här ursäkta j*vla babyplan remsorna ökar INTE och den i morse var till och med ljusare än den ja tog igår kväll.är det någon som varit med om detta och allt ändå varit helt normalt? jag håller på att tappa det. man vill ju njuta av att vara gravid och inte gå runt och "vänta" missfall utan att faktiskt vänta barn. någon som har något lugnande att dela med sig av
vet att de inte är några garantier men behöver emotionellt stöd. -
Svar på tråden Babyplan gravid testremsor HJÄLP mig
-
Jag förstpr din oro och man är så otroligt maktlös. Men mitt förslag är att du ringer till mödravården ocj berättar hur du har haft det innan med dina missfall hur det påverkar dig under denna graviditeten så kanske du får komma in på ett tidigt UL (det fick jag) sedan kanske du kan få komma i kontakt med någon samtalsterapeut som kan hjälpa dig igenom oron.Anonym (anxiousgirl) skrev 2025-10-05 13:33:04 följande:Babyplan gravid testremsor HJÄLP migHej allihopa, jag testade positivt för graviditet på morgonen äl +9 så idag är jag på äl+12 . och jag håller på att bli galen. jag har säkert gjort 300 graviditetstester vid de här laget, ska tilläggas att jag både har MF och utomkvedshavandeskap i bagaget. men hur som helst. jag ÖVER analyserar varenda symtom jag har. går runt och känner mig på brösten hela tiden för att se om de försvunnit att det ömmar osv.jag har haft ömmande bröst sedan dagarna innan plusset. och i morse bara försvann det typ klockan 08.00 poff så va de helt borta... nu har de kommit tillbaka en lätt ömhet igen. Har även testat med graviditetstester för att se så att styrkan ökar. (HELT IDIOTISKT JAG VET) men ja kan inte hejda mig själv och nu sitter jag här, super OROLIG. de flesta tester har ökat i styrka men dom här ursäkta j*vla babyplan remsorna ökar INTE och den i morse var till och med ljusare än den ja tog igår kväll.är det någon som varit med om detta och allt ändå varit helt normalt? jag håller på att tappa det. man vill ju njuta av att vara gravid och inte gå runt och "vänta" missfall utan att faktiskt vänta barn. någon som har något lugnande att dela med sig av
vet att de inte är några garantier men behöver emotionellt stöd.
För mig hjälpte det jättemycket även om oron alltid fanns där.
Symptom kommer och går så det är inget konstigt och jag är säker på att din hcg inte minskar så snabbt att det syns på ett test.
Ring imorgon och få hjälp är mitt råd och grattis till graviditeten ❤️❤️❤️ -
Hur har det fått för dig? 🌸
-
Än så länge inget missfall iaf men jag har beräknad BIM Idag så är exakt vecka 4+0 idag , jag tog cb digital igår som övergått till 2-3 veckor , men tycker inte att testremsorna eller stavarna blir mörkare så ja vet inte riktigt , ska ta ett första HCG blodprov idag så får se vad det visar och sedan boka in ett ytterligare på fredag så får ja se om de ökar som de ska , sedan är de bara att vänta :(Anonym (J) skrev 2025-10-06 11:16:48 följande:Hur har det fått för dig? 🌸
-
Vad skönt att det digitala har övergått tilö 2-3 veckor! ❤️ Kanske testremsorna int eär lika känsliga.Anonym (anxiousgirl) skrev 2025-10-07 06:41:37 följande:Än så länge inget missfall iaf men jag har beräknad BIM Idag så är exakt vecka 4+0 idag , jag tog cb digital igår som övergått till 2-3 veckor , men tycker inte att testremsorna eller stavarna blir mörkare så ja vet inte riktigt , ska ta ett första HCG blodprov idag så får se vad det visar och sedan boka in ett ytterligare på fredag så får ja se om de ökar som de ska , sedan är de bara att vänta :(
Ocj vad skönt att du bokat in sådans HCG prov. Det kommer bli superbra.
Blir det för jobbigt så kan du alltid skriva till oss här på FL 🌸 -
Förstår din oro, har själv ett X i bagaget alldeles nyligen och försöker bli gravid på nytt. Grattis till graviditeten ❤️ Får du ta hcg via sjukhuset eller gör du det privat? Tänkte att du borde få göra det via sjukhuset pga ditt X om inte annat, samt tidigt VUL. Håller alla tummarna för att det går bra, om du orkar och vill får du gärna uppdatera här hur det har gått.
-
Jag tar HCG privat och ska ringa sen till sjukhuset och be om ett ultraljud pga mitt tidigare X. är så otroligt förvirrad av alla dessa j*vla graviditetstester tror de är dumt att ta varje dag. då man stressar upp sig så mycket.Anonym (Hoppfull) skrev 2025-10-08 06:46:30 följande:Förstår din oro, har själv ett X i bagaget alldeles nyligen och försöker bli gravid på nytt. Grattis till graviditeten ❤️ Får du ta hcg via sjukhuset eller gör du det privat? Tänkte att du borde få göra det via sjukhuset pga ditt X om inte annat, samt tidigt VUL. Håller alla tummarna för att det går bra, om du orkar och vill får du gärna uppdatera här hur det har gått.
-
Anonym (anxiousgirl) skrev 2025-10-07 06:41:37 följande:Än så länge inget missfall iaf men jag har beräknad BIM Idag så är exakt vecka 4+0 idag , jag tog cb digital igår som övergått till 2-3 veckor , men tycker inte att testremsorna eller stavarna blir mörkare så ja vet inte riktigt , ska ta ett första HCG blodprov idag så får se vad det visar och sedan boka in ett ytterligare på fredag så får ja se om de ökar som de ska , sedan är de bara att vänta :(Att få 2-3 innan 4+0 är ett JÄTTEBRA tecken, det betyder att HCG är precis där det ska vara, det är tidigare än det slår om för de flesta skulle jag säga.
Bra att du mäter HCG för att få ett objektivt svar, men om du vill kan du ladda upp bild på dina tester så länge, det kan vara svårt att se själv ibland om man känner sig väldigt orolig.
-
Tack för att du svarade, håller alla tummarna och väldigt bra att mäta hcg. Håller med om att man blir galen av alla testremsor. Men fint att se att det digitala slagit över 😃
Anonym (anxiousgirl) skrev 2025-10-08 08:14:42 följande:Jag tar HCG privat och ska ringa sen till sjukhuset och be om ett ultraljud pga mitt tidigare X. är så otroligt förvirrad av alla dessa j*vla graviditetstester tror de är dumt att ta varje dag. då man stressar upp sig så mycket. -
Sluta testa om du redan vet att du är gravid. Du stressar bara upp dig och det finns INGET vården kan göra för ett fostertidigt i graviditeten ändå.
-
Meddelande borttaget -
Meddelande borttaget -
Ts verkar inte ha attitydproblem, har sett att qwerty har skrivit på fler inlägg och det är mycket onödiga och dumförklarande kommentarer som inte svarar på det som står i tråden. därav onödigt att ens skriva då det garanterat inte gör att ts mår bättre utan snarare sämre. det står att ts VET att de är dumt att testa men gör det ändå för att hon är orolig.
Anonym (x) skrev 2025-10-08 19:21:19 följande:Har du? Personen sa inget elakt utan sakligt. Du matar din ångest med alla tester och att analysera allt. Försök fokusera på något annat även om det är svårt, avled med hobbys etc -
Ts, jag vet hur det är! Och kommentarer att sluta testa kommer alltid som ett brev på posten, och är till absolut ingen hjälp...
Men att få starkare tester brukar ju verkligen betyda nåt bra! Verkar mer sannolikt att märket som ger svagare resultat "snappar upp för lite färg", än att märket som visar ökning skulle snappa upp hcg som inte finns.
Håller tummarna! -
Nu utgår jag från denna tråd och här var TS reaktion inte var direkt trevlig. Nej, testomaner slutar inte ta tester för att andra säger det men de som säger det brukar faktiskt bry sig, man säger det av omtanke för beteendet är inte bra för TS eller någon annan av dessa personer.lillemmy skrev 2025-10-08 20:05:39 följande:Ts verkar inte ha attitydproblem, har sett att qwerty har skrivit på fler inlägg och det är mycket onödiga och dumförklarande kommentarer som inte svarar på det som står i tråden. därav onödigt att ens skriva då det garanterat inte gör att ts mår bättre utan snarare sämre. det står att ts VET att de är dumt att testa men gör det ändå för att hon är orolig.
-
Märkligt att sätta sig över andra människor och bestämma att man själv vet vad som är bäst för dom. Om msn tycker det är en dålig idé att testa så är det väl lättare att hålla dig ifrån de trådarna bara?Anonym (x) skrev 2025-10-08 21:54:39 följande:Nu utgår jag från denna tråd och här var TS reaktion inte var direkt trevlig. Nej, testomaner slutar inte ta tester för att andra säger det men de som säger det brukar faktiskt bry sig, man säger det av omtanke för beteendet är inte bra för TS eller någon annan av dessa personer.