-
Jag vet knappt var jag ska börja. Jag (28) har varit tillsammans med min sambo i flera år. Vi har haft det bra, men den senaste tiden har vi glidit ifrån varandra lite. Mindre närhet, mindre prat, jag kände mig osynlig och ensam. Jag älskar honom verkligen, men jag började känna mig bortkopplad.För ett tag sen började jag prata med någon annan på nätet. Det började oskyldigt, men gled över till sexchatt. Jag skäms så mycket över det. Det var aldrig fysiskt, men jag vet att det är otrohet ändå. Jag fick sån ångest efteråt att jag till slut berättade allt.Han blev helt förkrossad. Jag såg hur något gick sönder i honom. Han grät, skakade och sa att han kände sig så sviken. Men mitt i allt det där sa han också att han kände sig förvirrad ? för han var samtidigt väldigt attraherad av mig. Han sa att han kände ett behov av att "ha" mig, att han ville använda mig, men inte visste varför. Han sa att det kändes som att han älskade mig, hatade situationen, men inte kunde sluta vilja vara nära mig.Den kvällen blev väldigt känslomässig och fysisk mellan oss. Det var intensivt, som att alla känslor kom på en gång ? sorg, ilska, kärlek, längtan. Efteråt grät vi båda. Han höll om mig hela natten och sa flera gånger att han älskar mig och att han aldrig kan hata mig, oavsett vad jag gjort.Sen dess har vi tillbringat all tid tillsammans. Vi har pratat, gråtit, tagit farväl och samtidigt sökt närhet. Vi har haft sex flera gånger, och varje gång har det känts som en blandning av kärlek, sorg och desperation. Det är som att vi försöker hålla fast vid varandra, trots att vi vet att jag ska flytta imorgon.Han säger att han älskar mig, men att han behöver tid för att kunna förlåta. Jag förstår det. Det här har fått mig att inse hur mycket jag älskar honom och hur mycket jag förstört.Men jag är så förvirrad. Är det här en vanlig reaktion efter otrohet? Att partnern blir mer fysisk och närvarande ett tag, fast de är sårade och arga? Är det chock, kontroll, kärlek ? eller allt på en gång?Han säger att han älskar mig, att han aldrig kan hata mig, och jag tror honom. Men jag vet inte hur jag ska förstå det här ? hur vi kan känna så mycket på samma gång. -
Svar på tråden Jag sexchattade med en annan och nu är han mer kärleksfull än någonsin
-
ja, vanlig reaktion men bara kortvarigt. Sen kommer han gradvis att börja tänka med hjärnan och fatta att det är kört och att det inte finns någon anledning att kämpa på när ni bara är 28 och inte har barn tillsammans. Antingen gör han själv slut eller gör sig själv så omöjlig att leva tillsammans med att han provocerar dig till att göra slut. Vilket tydligen är bäst för bägge parter.Anonym (B) skrev 2025-10-05 20:04:30 följande:Men jag är så förvirrad. Är det här en vanlig reaktion efter otrohet? Att partnern blir mer fysisk och närvarande ett tag, fast de är sårade och arga? Är det chock, kontroll, kärlek ? eller allt på en gång? -
Det låter som att ni verkligen ska fortsätta med varandra. Ni behöver släppa och bestämma er för att gå vidare och låta det som varit berika er relation. Det som behövs är att ni tar ställning till att fortsätta med varandra och utifrån det ställningstagandet agera för er gemenskap. Skuldbeläggande etc. måste gå bort.
Lycka till
-
Jag sexchattade med andra män när jag var ihop med min f.d. när han ville undvika att ha sex med mig, antingen pga olust, trötthet eller lathet, för att markera att jag har behov. Jag gjorde det en gång så att han skulle komma på mig med flit, och han blev helt vansinnig och lappade till mig så jag föll av stolen.
Jag ringde min bror, som varit boxare och som man inte leker med, som kom nästa dag och då förklarade jag för honom att det att han inte ville ha sex med mig, samt att han slog mig, var skäl nog att lämna honom för gott. Han var "ledsen" och ångerfull men min bror sa till honom vad han tyckte och tänkte om kvinnomisshandlare och att han (min f.d.) skulle vara glad att min bror inte gav honom en rejäl omgång stryk.
Jag anser det fullt acceptabelt att sexchatta med och flirta med andra män när han inte vill ha sex under en lång tidsperiod, eftersom det testar honom och då får man se om han älskar en eller inte.
-
Absolut inte!!!Anonym (Go for it) skrev 2025-10-06 09:02:58 följande:Det låter som att ni verkligen ska fortsätta med varandra. Ni behöver släppa och bestämma er för att gå vidare och låta det som varit berika er relation. Det som behövs är att ni tar ställning till att fortsätta med varandra och utifrån det ställningstagandet agera för er gemenskap. Skuldbeläggande etc. måste gå bort.
Lycka till
-
Han är rädd att förlora dig och han vill att det ska fortsätta som innan, men han vet inte än vad som är RÄTT för han är så kärleks blind. Däremot vet jag vad som gäller. Du ska plocka ihop alla dina grejor ifrån lägenheten och flytta IDAGAnonym (B) skrev 2025-10-05 20:04:30 följande:Jag sexchattade med en annan och nu är han mer kärleksfull än någonsinJag vet knappt var jag ska börja. Jag (28) har varit tillsammans med min sambo i flera år. Vi har haft det bra, men den senaste tiden har vi glidit ifrån varandra lite. Mindre närhet, mindre prat, jag kände mig osynlig och ensam. Jag älskar honom verkligen, men jag började känna mig bortkopplad.För ett tag sen började jag prata med någon annan på nätet. Det började oskyldigt, men gled över till sexchatt. Jag skäms så mycket över det. Det var aldrig fysiskt, men jag vet att det är otrohet ändå. Jag fick sån ångest efteråt att jag till slut berättade allt.Han blev helt förkrossad. Jag såg hur något gick sönder i honom. Han grät, skakade och sa att han kände sig så sviken. Men mitt i allt det där sa han också att han kände sig förvirrad ? för han var samtidigt väldigt attraherad av mig. Han sa att han kände ett behov av att "ha" mig, att han ville använda mig, men inte visste varför. Han sa att det kändes som att han älskade mig, hatade situationen, men inte kunde sluta vilja vara nära mig.Den kvällen blev väldigt känslomässig och fysisk mellan oss. Det var intensivt, som att alla känslor kom på en gång ? sorg, ilska, kärlek, längtan. Efteråt grät vi båda. Han höll om mig hela natten och sa flera gånger att han älskar mig och att han aldrig kan hata mig, oavsett vad jag gjort.Sen dess har vi tillbringat all tid tillsammans. Vi har pratat, gråtit, tagit farväl och samtidigt sökt närhet. Vi har haft sex flera gånger, och varje gång har det känts som en blandning av kärlek, sorg och desperation. Det är som att vi försöker hålla fast vid varandra, trots att vi vet att jag ska flytta imorgon.Han säger att han älskar mig, men att han behöver tid för att kunna förlåta. Jag förstår det. Det här har fått mig att inse hur mycket jag älskar honom och hur mycket jag förstört.Men jag är så förvirrad. Är det här en vanlig reaktion efter otrohet? Att partnern blir mer fysisk och närvarande ett tag, fast de är sårade och arga? Är det chock, kontroll, kärlek ? eller allt på en gång?Han säger att han älskar mig, att han aldrig kan hata mig, och jag tror honom. Men jag vet inte hur jag ska förstå det här ? hur vi kan känna så mycket på samma gång. -
Kanske Omöjligt att svara på men tror han vill försöka förlåta det du har gjort men att det satt så djupa spår i honom att han just nu är förtvivla. Varför du var otrogen kan ju bara du svara på. Jag personligen tycker att är man otrogen så älskar min inte sin partner längre men det är bara min uppfattning.
om han Nu lyckas förlåta dig för det du gjort så är mitt tips, patt gå i par terapi så ni kan få hjälp av experter att gå vidare och kunna jobba tillsammans så detta INTE händer igen.
Anledningen till att ni varit så tätt intill varandra och haft mycket sex precis innan flytt är kanske just lite han älskar dig, han vill se om du älskar honom, du flyttar och kommer inte finnas där så nära som du gör just precis innan flytten så tror det är en del separations ångest som kommer.
önska er all lycka hir det än går för er -
Ja, det här kan vara en kris som gör att er unga relation blir mer vuxen och realistisk. Att leva tillsammans ger många känslor - kärlek, misstänksamhet, kåthet, avstånd, närhet, flyktinstinkt, längtan.Anonym (Go for it) skrev 2025-10-06 09:02:58 följande:Det låter som att ni verkligen ska fortsätta med varandra. Ni behöver släppa och bestämma er för att gå vidare och låta det som varit berika er relation. Det som behövs är att ni tar ställning till att fortsätta med varandra och utifrån det ställningstagandet agera för er gemenskap. Skuldbeläggande etc. måste gå bort.
Lycka till
Ge det lite tid. Ta inga snabba beslut. Låt de heta känslorna svalna. Tids nog vet ni vad ni behöver göra.
Jag har själv varit med om känslostormar i samband med otrohet, separation, kärlek och distans. Det är jobbigt, men jag tror att man till slut alltid gör det som man måste göra.