Stanna kvar hur länge?
Jag har varit ihop med min man i många år och vi har två barn runt 20 år som bor hemma än. Vårt äktenskap är stendött och det enda vi pratar om är praktiska saker. Intimitet och all form av beröring försvann för flera år sedan. Man kan säga att vi är huskompisar som bor ihop, tjaffsar typ ingenting och har väldigt lite med varann att göra. Han drar iväg på sina aktiviteter på kvällarna och jag på mina.
Jag har länge tänkt att jag ska hänga kvar tills åtminstone ett barn flyttat hemifrån för att lindra smällen lite och till viss del för att göra det lättare att hitta nytt boende som inte behöver vara lika stort. Men ärligt talat, det börjar ta emot... Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt nåt lämpligt i närheten för länge sen, men så ser inte verkligheten ut. Jag vet faktiskt inte ens hur dom ekonomiska förutsättningarna ser ut. Vi har gemensam ekonomi MEN vi har varsitt sparkonto på Avanza som så klart faller under giftorättsgods. Jag har ca 800 tkr på mitt men om han har nåt liknande, mycket mer eller mindre, vet jag inte.
Vill så gärna vara fri samtidigt som jag skräms av tanken att sitta i någon skitlägenhet och undra "Vad f*n har jag gjort?" medan barnen är superledsna över att jag förstört deras tillvaro och att jag svikit dom.
Ni andra som varit i liknande situation, hur tänkte ni och vad gjorde ni?