• Anonym (Trådst.)

Det gjorde ont vid sex

Hej,
    Vet att man borde göra av sig till en gynekolog om.man får ont vid sex men detta har aldrig hänt mig förut.

Jag och min kille hade sex igår och har bara känt av pyttelite ont när han kommer in djupt bakifrån (gjort det sedan jag började ha sex), men igår kväll så gjorde det ont när jag red honom, när han tryckte till så han kom djupt. Det har aldrig hänt när jag har ridit honom, sedan när vi skulle testa bakifrån så gjorde det väldigt ont och då kom han inte in i mig djupt. Känslan är som att något är i vägen, som stöts till? Det svider/bränner alltså inte, utan det kändes ömt. Hade ingen ont efter sex och inget nu dagen efter heller. Vissa ställningar kändes inte alls som t.ex missionären. 

Min mens avslutades precis om det är något som kan vara orsaken? Något här som vet vad detta beror på? 

• Svar på tråden Det gjorde ont vid sex
  • KimLinnefeldt

Du bör söka gynekolog. I värsta fall kan det vara cancer. I lindrigare fall kanske det kan hjälpa med en kondom med bedövningsmedel på. Och att välja bra ställningar.

• Anonym (Trådst.)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-08 11:00:35 följande:

Du bör söka gynekolog. I värsta fall kan det vara cancer. I lindrigare fall kanske det kan hjälpa med en kondom med bedövningsmedel på. Och att välja bra ställningar.

Jag har varit till gynekologen för bara några veckor sedan och då såg allting bra ut, så tror inte det är cancer. Funderar på livmodertappen? Läst att flera har fått ont om man lyckas stöta till den i vissa ställningar
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Trådst.) skrev 2025-10-08 11:45:00 följande:
    Jag har varit till gynekologen för bara några veckor sedan och då såg allting bra ut, så tror inte det är cancer. Funderar på livmodertappen? Läst att flera har fått ont om man lyckas stöta till den i vissa ställningar
    Ja, så kan det vara, om han är lång eller du är grund. Ni får hitta bra ställningar, och han kanske inte måste ända in.
  • Anonym (Trådst.)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-08 12:29:56 följande:
    Ja, så kan det vara, om han är lång eller du är grund. Ni får hitta bra ställningar, och han kanske inte måste ända in.
    Tack för rådet 
  • Anonym (Malena den andra)
    Anonym (Trådst.) skrev 2025-10-08 11:45:00 följande:
    Om det kändes som att ramla med snippan på en cykelstång eller ett trappräcke ungefär (fast inuti) så har du fått en slamdunk på livmodertappen.

Tappen kan vara lite olika lång hos olika kvinnor och även vinklad lite olika under månadscykeln så risken för det är större vissa dagar. Rätt typiskt kan det hända när killen kommer in rakt bakifrån med full fart, om han har lite längd, men också om man rider och inte har hunnit "värma upp" helt så att slidan hunnit anpassa sig i djup. För det gör den också. Både tillfälligt under sexet och lite över tid om man har en välhängd partner.
  • Anonym (Trådst.)
    Anonym (Malena den andra) skrev 2025-10-08 20:43:14 följande:
    Om det kändes som att ramla med snippan på en cykelstång eller ett trappräcke ungefär (fast inuti) så har du fått en slamdunk på livmodertappen.

Tappen kan vara lite olika lång hos olika kvinnor och även vinklad lite olika under månadscykeln så risken för det är större vissa dagar. Rätt typiskt kan det hända när killen kommer in rakt bakifrån med full fart, om han har lite längd, men också om man rider och inte har hunnit "värma upp" helt så att slidan hunnit anpassa sig i djup. För det gör den också. Både tillfälligt under sexet och lite över tid om man har en välhängd partner.
    Det kändes inte så, är svårt att beskriva men det bästa jag kan förklara är att det kändes bara ömt. Har inte haft något ont där nere efteråt, men hade svag magont igår dagen efter sex, så tror det måste ha varit livmodertappen. 

Har bokat in tid med gyn längre fram och ska prata för killen att ha längre förspel nästa gång och se om det skulle hjälpa :) 
Svar på tråden Det gjorde ont vid sex