Anonym (Sällskapssjuk) skrev 2025-10-10 17:00:58 följande:
Ja och nej, men han skulle antagligen säga samma sak! Ibland är det väldigt bra, kramas och pussas massor, ger varandra komplimanger och säger fina saker till varandra. Ibland har vi svackor. Som de senaste 2 veckorna innan den här veckan, han var tråkig och spelade mycket på datorn. I början gjorde det mig inget, men sedan började det bli långtråkigt för mig att nästan aldrig hänga. Han gjorde mer än sin del av hemarbetet (det är han verkligen bra på) men sedan var det bara datorn. Till slut sa jag att jag känner mig ensam ofta. Då bad han om ursäkt och sa han skulle bättra sig. Jag märkte att han verkligen förstod och tog mig på allvar. Ibland är jag trött i perioder och är säkert rätt tråkig. Exempelvis har jag inte initierat sex på väldigt länge, jag har varit för trött för att ens tänka på det. När han väl gjort det vid ett bra tillfälle har vi haft bra sex och jag har sagt det var precis vad vi behövde, men hade inte orken innan. Han har påtalat det ibland. Men jag tänker bara jag är gosig och inte avvisar honom i onödan så borde det inte spela så stor roll om det är han eller jag som tar initiativet. Man har väl mindre ork i perioder när det är för mycket på jobbet och så. Men nu har vi det jättemysigt igen när han varit bortrest bara en natt. Han var uppmärksam på mig och jag initierade sex och jag märkte det gjorde honom glad. Det största problemet enligt mig är nog när han är grinig. Jag tycker han låter det gå ut över relationen eller barnen genom att vara litet otrevlig eller tråkig fast det inte är mitt fel utan kanske beror på jobbet eller trötthet eller så. Men han är en ?blå? person, han har stor ansvarskänsla och gör allt för alla, baksidan är att han kan ta ut sig ibland och bli grinig. Det är fler blå personer jag känner som är såna. Hans goda sidor överväger. Men jag har sagt att han inte får bli en sur gubbe när han blir äldre för det kan jag bara inte stå ut med. Mest för att han ska veta det från start och inte bli det. Vissa män (säkert kvinnor också) tillåter sig att bli sura mot folk och det är sjukt otrevligt, kunde inte leva med en sån. Vi har varit tillsammans i 15 år.
Ja, det är lätt att ta varandra för givna, att bli så vana vid varandra att man slutar SE. Det gäller att försöka öppna ögonen och hjärtat, upptäcka hur fin hen är, på alla sätt.
Fint att du tog initiativet, det betyder säkert mycket för honom. Ibland får man sätta igång genom att sätta igång.