Svartsjuk
Har alltid varit osäker och svartsjuk i tidigare relationer, men då valde kav också partners som inte gick att lita på.
I min nuvarande relation kände jag ingen svartsjuka i början. Men det är som att ju mer jag älskar/faller för min nya partner, desto mer svartsjuk blir jag.
Det känns ändå inte helt ogrundat då min partner har sagt saker som har triggat detta ibland. Till exempel pratat om ex på ett olämpligt sätt eller fått mig att känna att andra är vackrare baserat på olika uttalanden. Min partner kan vara ganska klumpig i sina uttalanden men är annars världens snällaste och finaste person.
Kan inte längre se skillnad på om det är min svartsjuka och osåkerhet som spökar eller om min partner faktiskt triggar detta själv med sitt beteende. Ibland har jag misstänkt att detta görs medvetet eller omedvetet för att få bekräftelse från mig.
När jag känner denna osäkerhet försöker jag att inte ta upp det, tror detta är för det känns omoget och barnsligt och för i min tidigare relation blev min partner alltid upprörd när jag tog upp något jag kände.
Jag har såklart bestämt mig för att sluta kommentera när jag känner svartsjuka men det är som att något tar över mig.
Tror också min partner fått mig att känna mig så trygg så att jag faktiskt känt att det har varit okej att känna som jag gör och leva ut de känslorna/tankarna. Men det tar ju på relarionen som annars är väldigt fin och bra.