Straff, och hot till 14årig pojke
Pappan begärde ensam vårdnad. Han fick sin makt igenom och kan nu styra tonåringarna som han vill. Sonen trivs inte alls med sin nya familj på pappa, hans fru, hennes hög med barn sedan innan, och deras gemensamma nyfödda. Sonen bor i ett litet shyffe på en vind, dålig isolerad, ingen brandutgång. Mm. Pappan gör allt för den tjuriga frun, och allt med hennes alla barn medan hon bara ligger på soffan och äter. Så med andra ord, Sonen mår inte speciellt bra. Hans egna (2) tonåringar har han inte hittat på något med på ca 3 år.
Till saken nu då.. Sonen var iväg med kompisar, och dom hade kommit över att få smaka på alkohol. Pappan fick reda på det och straffet blev utan pengar i en hel månad. Inget tv-spel på en vecka. Och inte umgås med några kompisar efter skolan i två veckor. Är det bara jag som tycker att det är helt orimligt? Vem f*n smakade inte på alkohol i tonåren?
Jag blir så ledsen när jag får höra allt de här. Men vad kan jag, eller vem kan sonen vända sig till för att reda i detta? Han är väldigt rädd och orolig av sig, och tycker det låter jätte läskigt att prata med kuratorn på skolan.