Olycklig men vill inte lämna?
Snälla döm mig inte för detta, jag mår så dåligt och behöver få hjälp att bolla..
Jag har alltid drömt om att bo i Stockholm. Har bott där en period i livet men pga privata grejer flyttat hem till min hemstad, en småstad nere i Skåne. Tanken har hela tiden varit att ta mig tillbaka till Stockholm. Jag har dock fått fast jobb här ?hemma? nu i en bransch där det inte finns jobb i Stockholm. (Eller är iaf jättesvårt). Och har nu också träffat en kille. Vi bor ihop i ett hus på landet och det kändes till en början jättebra. Men nu börjar jag få panik att jag kastar bort mitt liv och mina drömmar? Jag lockas fortfarande till Stockholm och nu har en kompis flyttat tillbaka dit och jag känner som avund och är rädd att jag kommer ångra mig om jag inte satsar på Stockholm.
Tillägg är att jag är 30 år och har haft väldigt svårt att träffa någon. Detta är första gången jag ?kommit så här långt? att vi flyttat ihop och han är den första killen som nånsin visat så pass genuint intresse. Så jag är också rädd att ?kasta bort? det.
Någon som har några råd om hur jag ska tänka? Jag älskar min sambo och vi pratar om barn och allt det jag drömt om men ändå kan jag inte skaka av mig känslan att egentligen vill jag ju inte bo på landet utan i Stockholm och man lever ju bara en gång? Men kan jag verkligen kasta bort den här kärleken som jag också längtat efter?
Jag har pratat lite med min sambo om dessa känslor och tankar. Han förstår men vägrar stan, han vill bo kvar här nere på landet, så jag kommer inte försöka få honom att flytta för jag vet att han inte skulle trivas. Han säger att ?du kan ju åka upp och hälsa på dina vänner så ofta du vill? och ja, men det är ju inte samma sak..