Pro-Palestinier, vad är er syn på fredsavtalet?
Skulle gärna höra vad alla som är pro-palestina anser om fredsavtalet. Har varit knäpptyst om det.
Skulle gärna höra vad alla som är pro-palestina anser om fredsavtalet. Har varit knäpptyst om det.
De har inget att skrika om just nu. Du får vänta en vecka eller så.
Vi har två pågående krig i Europa, där ett var en invasion som skedde oprovocerat och ett där ett terrororganisation dödade kvinnor och barn, och dessa människor stöttar terrorsidan mot landet som försvarar sig.
Tror du verkligen de kommer ha något vettigt att säga?
Vi som är emot folkmord och ockupation vågar nog inte hoppas.
Och jag är inte pro-palestinier, det epitetet önskar jag ej. Utan jag är för rättvisa, att alla stater förväntas följa överenskomna lagar och regler (dvs inga gräddfiler för Isr-l eller skrik om antisemitism så fort man kritiserar deras krigföring) och att man inte bombar civila.
Kan man punkta vissa högt uppsatta från H-mas och undvika att bomba hotell där tex journalister bor så hade man på samma vis och med samma sorts övervakning och vapen kunnat undvika att skada civila i högre utsträckning. Man kan inte nyttja tekniken åt ena hållet och sen säga att det var oundvikligt åt det andra hållet.
Om ett halvår kan jag se bakåt och försöka analysera vad som kom av denna överenskommelse. Vi hörs!
Detta är inget avtal med palestinier.
Utan detta avtal är mellan Israel och hamas, och det är mycket stor skillnad mellan en palestinier och en hamas.
Detta är inget avtal med palestinier.
Utan detta avtal är mellan Israel och hamas, och det är mycket stor skillnad mellan en palestinier och en hamas.
Om punkterna i avtalet uppfylls innebär det ett totalt nederlag för Hamas. Deras terrordåd har inte givit något alls till folket utom förstörelse, svält och död. Nu måste de börja om från början och det kommer de antagligen att göra. Tror inte att några palestinier lärt av misstagen utan de kommer att ta till våld igen. Men nu dröjer det några år.
Men du lär inte få några svar från pro-palestinier, så dåligt som avtalet är för dem. Det hade varit smartare för Hamas att godkänt ett tidigare avtal, det var inte lika hårt.
Bra, då vet vi avtalet inte är mellan palisti8nier och Israel, utan hamas och Israel.
Och vi redan gått denna vägen med avtal har skett och brutna också.
Det enda som återstår om det är varaktigt med hamas, palestinier har inget att säga här vet vi med.
Bra, då vet vi avtalet inte är mellan palisti8nier och Israel, utan hamas och Israel.
Och vi redan gått denna vägen med avtal har skett och brutna också.
Det enda som återstår om det är varaktigt med hamas, palestinier har inget att säga här vet vi med.
Och då vet vi att du inte klarar av att delge din syn på avtalet.
Och om det verkligen var tack vare mig du insåg att avtalet är mellan Israel och Hamas så kan jag bara beklaga.
Om punkterna i avtalet uppfylls innebär det ett totalt nederlag för Hamas. Deras terrordåd har inte givit något alls till folket utom förstörelse, svält och död. Nu måste de börja om från början och det kommer de antagligen att göra. Tror inte att några palestinier lärt av misstagen utan de kommer att ta till våld igen. Men nu dröjer det några år.
Men du lär inte få några svar från pro-palestinier, så dåligt som avtalet är för dem. Det hade varit smartare för Hamas att godkänt ett tidigare avtal, det var inte lika hårt.
Yes, ett totalt nederlag för Hamas. Om det innebär att de aldrig kan få militär styrka igen är för tidigt att säga men Iran kommer att få svårt att beväpna dem på nytt.
Oklart dock varför pro-palestinier inte skulle kunna svara, avtalet är främst katastrof för Hamas men inte för palestinierna i allmänhet. Även om de inte får en egen stat än så borde avväpningen av Hamas vara välkommen.
Yes, ett totalt nederlag för Hamas. Om det innebär att de aldrig kan få militär styrka igen är för tidigt att säga men Iran kommer att få svårt att beväpna dem på nytt.
t. t än så borde avväpningen av Hamas vara välkommen.Oklart dock varför pro-palestinier inte skulle kunna svara, avtalet är främst katastrof för Hamas men inte för palestinierna i allmänhet. Även om de inte får en egen sta
Vi får se. Det är än så länge inget fredsavtal på plats. Det är mer en vapenvila.
Hamas har verkligen inte gått med på att avväpnas ännu.
Jag tror tyvärr som du. Förutom Hamas så finns det väldigt många Hamas sympatisörer kvar, som hyser starkt hat mot Israel.
Bara för att man är emot Israels folkmord så betyder inte det att man stöttar hamas.
Både Hamas och israel är hemska.
Jag är emot att barn kvinnor och andra oskyldiga civila bombas och skjuts ihjäl. Är också emot det hamas gjorde.
Precis som att jag emot kriget mellan Ryssland och Ukraina. Alltså båda sidor, jag är emot krig helt enkelt.
Tycker det intressanta under dagen har varit att folk som bor på Gazaremsan jublar medan kritvita kommunistlajvare i Sverige är arga på twitter.
Svår dag för dessa typer då de kanske snart inte kan använda det pågående folkmordet som anledning till varför vi behöver införa deras politik här.
Tycker det intressanta under dagen har varit att folk som bor på Gazaremsan jublar medan kritvita kommunistlajvare i Sverige är arga på twitter.
Svår dag för dessa typer då de kanske snart inte kan använda det pågående folkmordet som anledning till varför vi behöver införa deras politik här.
Och då vet vi att du inte klarar av att delge din syn på avtalet.
Och om det verkligen var tack vare mig du insåg att avtalet är mellan Israel och Hamas så kan jag bara beklaga.
Det är ju så det är, avtalet är mellan hamas och Israel, vad är det i denna fakta som upprör dig så?
Syn, ger inget alls, utan upp till bevis säger jag, och klarar de ett år, så kanske kanske så blir det lite mer varaktigt.
Syn om vad?
Men jo, det är skönt och se att kanske Israel slutar avrätta barn i gaza.
Oklart dock varför pro-palestinier inte skulle kunna svara, avtalet är främst katastrof för Hamas men inte för palestinierna i allmänhet. Även om de inte får en egen stat än så borde avväpningen av Hamas vara välkommen.
Kan aldrig NÅGONSIN tänka mig att hamas ens för en tusendels sekund trodde sig kunna besegra Israel.
Och fast än ett helt säkert nederlag, så startade dom upp kriget ändå.
Såklart dom kommer bygga upp sin militär igen, och detta kanske inte helt utan problem.
Men inget kan stoppa det i det långa loppet, och det kommer Iran se till med säkerhet också.
Intressant du säger det är hamas nu, har du så kortminne att inte ens nästa inlägg klarar du komma ihåg att du försökte säga avtalet inte är mellan hamas och Israel.
Och de enda som kan stoppa hamas är Palestinier, men tror inte dom vågar detta riktigt.
Jag tror tyvärr som du. Förutom Hamas så finns det väldigt många Hamas sympatisörer kvar, som hyser starkt hat mot Israel.
Och många nya hamas har fötts med folkmorden från Israel.
Tror inte heller avrättningarna av barn som Israel gjort massor av har gjort så att tillströmningen av nya hamas kommer minska.
Rent historiskt så är det rätt vanligt att såna här rörelser ökar i styrka efter sånt här folkmord av Israel.
Bara för att man är emot Israels folkmord så betyder inte det att man stöttar hamas.
Både Hamas och israel är hemska.
Jag är emot att barn kvinnor och andra oskyldiga civila bombas och skjuts ihjäl. Är också emot det hamas gjorde.
Precis som att jag emot kriget mellan Ryssland och Ukraina. Alltså båda sidor, jag är emot krig helt enkelt.
SÅ sant som det är sagt, man står VERKLIGEN INTE bakom hamas, inte heller Israel.
Saken är att vi har två stora skurkar här, och Israel och bibi som den största skurken av alla.
Det verkar vara en hel del som inbilla sig att man måste välja Israel eller hamas eller Palestina.
Bara en dum ska sker om man väljer sida, det är att man har fel oavsett vilken sida man väljer och pga bägge är riktigt hemska skurkstater.