• Anonym (Xfog)

Om det kom fram att din kille haft sex med en annan kille...

Om du fick veta att din kille haft penetrerande sex med en annan kille, hur ställer du dig till det? Det har inte skett under tiden ni är tillsammans men strax innan ni blev ett par. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det kom fram att din kille haft sex med en annan kille...
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Who cares) skrev 2025-10-11 19:28:52 följande:
    Om ens partner är bisexuell, vad spelar det för roll? Är det lika illa om en kvinna är bisexuell? Om inte, vad är då det riktiga problemet? 

Om min partner väljer mig, så spelar det ingen roll vad han valt innan. Lika lite som "body count" spelar någon roll. Om man inte klarar av att hantera sin partners tidigare sexuella liv så har man andra problem och bör söka sig en oskuld. Det gäller både män och kvinnor.
    Nu är jag heterosexuell kvinna, så det är inte aktuellt för mig att ligga med en kvinna.

Och jo, en partners sexuella läggning spelar roll. Precis som värderingar och syn på andra saker.
  • Anonym (S)
    Anonym (Usch) skrev 2025-10-11 21:52:40 följande:
    Nu är jag heterosexuell kvinna, så det är inte aktuellt för mig att ligga med en kvinna.

Och jo, en partners sexuella läggning spelar roll. Precis som värderingar och syn på andra saker.
    För dig spelar det roll.
    För många inte.

Och sexuell läggning är inte en värdering, en åsikt eller en syn en människa råkar ha...
    Det är ju något som en människa föds med.
    Eller tänker du att din heterosexualitet är något valbart eller förändligt?

Men ärligt, vad är problemet att en partner kan åtrå båda könen om ni väljer att leva i ett monogamt förhållande? På vilket sätt påverkar det ER relation?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (S) skrev 2025-10-11 22:14:09 följande:
    För dig spelar det roll.
    För många inte.

Och sexuell läggning är inte en värdering, en åsikt eller en syn en människa råkar ha...
    Det är ju något som en människa föds med.
    Eller tänker du att din heterosexualitet är något valbart eller förändligt?

Men ärligt, vad är problemet att en partner kan åtrå båda könen om ni väljer att leva i ett monogamt förhållande? På vilket sätt påverkar det ER relation?
    För det första skrev jag inte att sexuell läggning är en värdering. Jag skrev att en persons sexuella läggning spelar roll. Precis som värderingar och syn på andra saker. Jag skrev alltså inte att det är samma sak.

Problemet har ju folk skrivit gång på gång i tråden. Det är avtändande. Jag tycker även att det är avtändande med män som går på swingersklubbar, som köper sex, som vill ha sin kuk i en kukbur, som vill bli dominerade etc. Även om de inte gör det med mig, så vill jag ändå inte ha en relation med en sådan person. Och jag vill inte ha en relation med en man som kan tänka sig att ligga med en annan man. Jag tycker att det är avtändande.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (S) skrev 2025-10-11 19:42:06 följande:
    Här ser vi det olika...
    För mig är det viktiga att han tänder på MIG, inte vem han tänt på innan...
    På vilket annat sätt påverkar läggningen den andre i ett förhållande?
    På vilket sätt skiljer en bisexuell mot en heterosexuell förutom förmågan att tända på båda könen?
    Ja, vi är olika. För mig är det viktiga att JAG även tänder på HONOM.
  • Anonym (S)
    Anonym (Usch) skrev 2025-10-11 22:25:24 följande:
    För det första skrev jag inte att sexuell läggning är en värdering. Jag skrev att en persons sexuella läggning spelar roll. Precis som värderingar och syn på andra saker. Jag skrev alltså inte att det är samma sak.

Problemet har ju folk skrivit gång på gång i tråden. Det är avtändande. Jag tycker även att det är avtändande med män som går på swingersklubbar, som köper sex, som vill ha sin kuk i en kukbur, som vill bli dominerade etc. Även om de inte gör det med mig, så vill jag ändå inte ha en relation med en sådan person. Och jag vill inte ha en relation med en man som kan tänka sig att ligga med en annan man. Jag tycker att det är avtändande.
    Ganska olika exempel...
    Köpa sex och vara bisexuell...

Det ena handlar ju om ett VAL, det andra något man ÄR....
    Som att jämföra att köpa sex och att ha exempelvis judisk påbrå...
    Blir konstiga jämförelser för mig iallafall...

Sen är ju alla fria till att välja bort sexpartners utifrån vilka kriterier de vill..
    Jag blir nog dock inte lika lätt avtänd som du...att en person velat ha kukbur i ett förhållande påverkar inte mina känslor nämnvärt så länge han accepterar och respekterar att jag inte tänder på det...
    Så länge ingen behövt göra något mot sin vilja har jag nog inga problem med några tidigare sexuella preferenser...men det betyder ju inte att jag vill delta i liknande...
  • Anonym (Usch)
    Anonym (S) skrev 2025-10-11 22:58:59 följande:
    Ganska olika exempel...
    Köpa sex och vara bisexuell...

Det ena handlar ju om ett VAL, det andra något man ÄR....
    Som att jämföra att köpa sex och att ha exempelvis judisk påbrå...
    Blir konstiga jämförelser för mig iallafall...

Sen är ju alla fria till att välja bort sexpartners utifrån vilka kriterier de vill..
    Jag blir nog dock inte lika lätt avtänd som du...att en person velat ha kukbur i ett förhållande påverkar inte mina känslor nämnvärt så länge han accepterar och respekterar att jag inte tänder på det...
    Så länge ingen behövt göra något mot sin vilja har jag nog inga problem med några tidigare sexuella preferenser...men det betyder ju inte att jag vill delta i liknande...
    Det är inte jämförelser. Det är olika saker jag finner avtändande. Men håller med dig om att man har rätt att välja (och välja bort) sexpartners.
  • Anonym (O)
    Anonym (Lina) skrev 2025-10-11 17:01:10 följande:
    Han har alltså haft den i en hårig mansstjärt. Är det ok att den kommer in i dig efter det?
    Han får alltså inte ha haft analsex alls innan?
    För ditt och hans tidigare kvinnors anus är väl knappast bättre? Om du fått för dig det så kan jag upplysa om att kvinno och mansanus är precis samma sak.
  • Anonym (O)

Måste säga att jag förvånas varje gång en liknande tråd kommer upp hur många kvinnor som "äcklas" över att mannen haft sex med en annan man tidigare. 
    Visst man kan inte rå för vad man tänder på och inte, men att bli så äcklad att man överger den man trivs jättebra ihop med på alla plan om man får reda på det skvallrar åtminstone om lite homofobi. Eller man+manfobi.

Analsex är vanligast hos heterosexuella så inte ens säkert att sexet innehållit analt. Kan ha varit oralt eller petting bara. Är det lika "hemskt" för er som äcklas? Om inte, lämnar ni eller vägrar fortsätta dejta om killen haft analsex med en tjej tidigare också?

• Anonym (O)

Till alla bisexuella män ger jag rådet att tyvärr behöva hålla inne med din erfarenhet av män om din kvinna är lagd åt det homofoba hållet.
    Trist att det ska vara så att vissa äcklas över val av tidigare sexpartners till den grad att hon lämnar om du berättar.
    Bäst vore ju om alla män som någonsin haft sex med en annan man kunde äcklas lika mycket av homofoba kvinnor så att ni dumpar henne innan hon hunnit dumpa erFlört

• Anonym (Relationer bör inte vila på en grundlögn)
    Anonym (O) skrev 2025-10-12 03:50:50 följande:

Till alla bisexuella män ger jag rådet att tyvärr behöva hålla inne med din erfarenhet av män om din kvinna är lagd åt det homofoba hållet.
    Trist att det ska vara så att vissa äcklas över val av tidigare sexpartners till den grad att hon lämnar om du berättar.
    Bäst vore ju om alla män som någonsin haft sex med en annan man kunde äcklas lika mycket av homofoba kvinnor så att ni dumpar henne innan hon hunnit dumpa erFlört

Dumt råd. Bättre för alla parter om bin är ärliga med sin läggning redan från början så behöver ingen bli negativt överraskad. Även kvinnor som inte vill dejta bi bör vara ärliga med detta redan från början.

Och sluta kalla det homofobi. Man kan inte styra över vad som attraherar en. Jag blir också avtänd av bisexuella män. Finner det helt enkelt inte attraktivt utan blir också äcklad. Kallas preferenser. 

Homofobi är att vara emot hbtq-personers lika rättigheter och jag har inte sett en enda person uttryckt nåt sådant i tråden. 
    Anonym (O) skrev 2025-10-12 03:44:11 följande:

Måste säga att jag förvånas varje gång en liknande tråd kommer upp hur många kvinnor som "äcklas" över att mannen haft sex med en annan man tidigare. 
    Visst man kan inte rå för vad man tänder på och inte, men att bli så äcklad att man överger den man trivs jättebra ihop med på alla plan om man får reda på det skvallrar åtminstone om lite homofobi. Eller man+manfobi.

Analsex är vanligast hos heterosexuella så inte ens säkert att sexet innehållit analt. Kan ha varit oralt eller petting bara. Är det lika "hemskt" för er som äcklas? Om inte, lämnar ni eller vägrar fortsätta dejta om killen haft analsex med en tjej tidigare också?

Precis, man kan inte ändra sina preferenser och det är inget man ska behöva göra heller. 

Jag blir äcklad av bisexuella män och tanken på vad de hållit på med. Ser dem som omanliga och jag tänder på manlighet och män som penetrerar kvinnor, inte män som låter sig penetreras av andra män eller penetrerar andra män. Det är omanligt, emaskulerande, kvinnligt rentav, om de låter sig penetreras. 

Egentligen ska man inte behöva försvara sina preferenser. Alla har rätt till sina egna sådana. Det får bifolket helt enkelt acceptera - vi gillar olika. Ett bekant mantra jag hört från många håll, inte minst från HBTQ-folket själva. 
    Anonym (Avtänd) skrev 2025-10-10 20:42:33 följande:

Hade blivit mest förbannad över att inte blivit informerad om att han är bi från start. Vaggad in i en relation grundad på en lögn.

Det bästa för oss som inte vill vara med bi är att vara tydlig med en gång. Är man på dejtingsidor så är det bra om man skriver sina preferenser i sin profil, just för att undvika dra till sig såna typer. 

Jag hade inte tvekat att skriva att det är en straight man jag föredrar och även understrukit vad jag menar med en sådan. Vissa bi tycks på allvar se sig själva som straight bara för att "jag blir ju inte kär i män men kan tänka mig sex med dem". 

Straight i mina (och de flesta normala människors ögon) = absolut noll intresse för sexuella aktiviteter med någon av samma kön och aldrig varit intresserad av det heller.

Det kan vara till ens fördel att vara fullt ärlig med sina egna krav och preferenser i ett sånt läge. 
Svar på tråden Om det kom fram att din kille haft sex med en annan kille...