Ammade på Gender Reveal-fest, sambo sur
Vi var på en Gender Reveal-fest idag, faktiskt den första jag har varit på. Jag har en dotter som är 8 månader gammal som jag ammar, hon har börjat äta lite men dricker inte välling eller ersättning.
Iallafall så var vi på festen med henne och äldre barn. Hon satt hos pappa men sen blev hon lite ledsen och började skrika och jag tog henne , det var precis när de skulle börja skära upp tårtan. Jag satt snett bakom den blivande mamman som är sambons vän (men som jag har träffat förut också, jättetrevlig tjej). Jag började amma dottern för att hon skulle bli lugn, tänkte liksom inte så mycket på det.
Men sen tänkte jag på att folk filmade men då kunde jag ju liksom inte gå iväg eller slita dottern från bröstet. Från vinkeln som den blivande pappan filmade syntes jag inte men det var någon som filmade så jag syntes, dessutom släppte dottern bröstet någon sekund sen för att hon blev lite rädd när folk applåderade.
Tänkte inte så jättemycket mer på det sen men sen när vi kom hem sa sambon något om det, att det var pinsamt och att jag kanske förstörde så att de inte kan lägga upp videon. Svärmor tyckte inte att det var någon stor grej alls och inte fel att amma där .. men jag har dåligt samvete nu, känner att jag kanske förstörde deras stora ögonblick.. och gjorde så de inte kunde lägga upp video som sambon sa (även om det filmades från andra vinklar också). Vad tror ni? Har sambon rätt eller var det inte så farligt? Tror ni den blivande mamman eller pappan tyckte att det förstörde?