Vet inte hur..
Vet inte hur jag ska göra.. eller knappt börja frågeställningen.
Min sambo och jag har tre barn och har bott ihop ca 9 år. Jag är just nu föräldraledig med den yngsta.
Min sambo har i princip alltid arbetat, men 1 års tid (Sedan sambons vikariat tog slut) har jag varit ensam ekonomisk försörjare för hela familjen. Han slutade betala sin akassa just innan tjänsten slutade.
Jag kan tillägga att jag haft en ytterligare tjänst utöver mitt fulltidsarbete för att få det att fungera.
Vi har ETT gemensamt lån, även där står jag nu själv.
Min sambo tar och har alltid tagit egna ekonomiska beslut. Han har privatlån för diverse maskiner (leksaker).
Nu har han äntligen börjat arbeta efter jag försörja alla själv. Det första han gör är att lämna mig och skaffar en lägenhet för 7 000 kr/mån. Ångrar sig..Men får betala den fortsatt 3 månader, vilket lämnar mig med allt gemensamt för hela familjen igen. Det är inte lätt med föräldrapenning.
Vi ska om någon månad efter lägenhetsincidenten flytta till en hyresbostad, och iom hans skulder börjar förmodligen en tids skuldsanering.. Jag ifrågasätter om sambon ska med i denna flytt överhuvudtaget? Jag känner mig sviken, lämnad, utnyttjad. Men han menar att "han bara mått dåligt" varpå jag blir ansvarig och förlåter. Men lägenheten var sånt svek att jag inte vet om jag kan gå vidare.
Ska jag släppa barnens far nu?