Det här med att äta mycket protein
Jag äter en ganska bra kost och rör på mig, är inte överviktig och mår i regel bra. Sover gott, är sällan sjuk osv, men får emellanåt ångest för att jag äter fel. Tänker att jag äter för mycket kolhydrater och för lite protein, men jag vet inte om det är så. Jag vill inte börja räkna eller väga då jag tror att det skulle trigga min ångest. Hur som helst försöker jag ibland att äta mer protein och minska på kolhydraterna, men jag mår illa av det. Vad ska man ens äta? Ägg är gott då och då men att äta ägg till frukost och mellanmål för jämnan blir äckligt. Kvarg och keso går bort då jag känner mig uppsvullen och får dålig hy de perioder jag har ätit det. Kyckling, fisk och kött äter jag till huvudmåltider men vill inte äta så till frukost och helst inte till lunch då jag känner att det blir för mycket mat. Mer fett i kosten går också bort då jag tycker det är äckligt och känner mig tung av det. Det blir som en klump i magen. Vet inte hur jag ska bli av med den ständiga ångesten som kommer på grund av detta.