• Anonym (Hjärtat)

Ni som blivit lämnade

Om ni som har blivit lämnade skulle säga vad som sas fel av den som lämnade er.. vad skulle ni velat gjordes annorlunda? Var det något som gjorde att det var tydligt och ändå "bra" 

• Svar på tråden Ni som blivit lämnade
  • Anonym (Kvinna ....)

Har alltid varit "träffat en ny", vilket vore okej skäl OM de inte alltid ångrade sig när de förstått hur bra jag var.

Bra är det om båda är helt klara med varandra utan nån ny tillfällig flirt kommit iväg utan det egentligen är i samförstånd. 

Jag har själv aldrig lämnat trots att jag nog borde gjort det. Jag ger liksom allt och lite till, men kommer det nån som bjuder ut sig hårt har mina ex tydligen haft svårt att testa ett tag och tro att jag finns kvar. Är som en (alltför) trogen hund. 

• Anonym (Hjärtat)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-15 11:37:13 följande:

Förstår inte frågan, sorry.

Om man blivit lämnad, hur upplevde man det? Var man chockad (kom det som blixt från klar himmel?) Vad kunde gjorts annorlunda av ens partner? Går det göra det mer eller mindre snärtsamt.. mer tankar kring hur man hade velat få ett sånt besked levererat....
  • Anonym (Perarne)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2025-10-15 11:46:55 följande:
    Om man blivit lämnad, hur upplevde man det? Var man chockad (kom det som blixt från klar himmel?) Vad kunde gjorts annorlunda av ens partner? Går det göra det mer eller mindre snärtsamt.. mer tankar kring hur man hade velat få ett sånt besked levererat....
    Efter 20 år och två barn ville hon inte leva med mig längre. Det var som om tyngdlagen upphävdes, jag kraschade, fick ångest, sökte kristerapi.

Efter något år kom jag ut på andra sidan och insåg att jag egentligen inte heller hade så mycket kärlek kvar. Mest gammal vana och rädsla för det okända, samt att bli ensam.

Mitt ex var hänsynsfull. Det blev en lång process att skiljas, med familjerådgivning och samtal mellan oss. Vi hade sex in i det sista, och är efter 25 år fortfarande vänner. 
  • Anonym (Ja)

Det är mindre bra om den som lämnar gör det i ilska och smutskastar efteråt. Japp, är där nu och ingen såg det komma, varken jag eller närstående. Alltså det fula beteendet, att bli lämnad trodde jag skulle kunna ske, det var ett stökigt förhållande. Men trodde att exet var en person som alltid skulle tänka till innan och såra så lite som möjligt.

Tydlighet är bra och schysst. Man får lämna av vilka skäl som helst men det blir mycket bättre att göra det med respekt. Bli inte upprörd om exet bryter helt med dig heller (om ni inte har barn), det känns bäst för mig att göra så. Såklart ordnar man praktiska saker direkt men sen har jag noll behov av att diskutera och argumentera.

• Anonym (Lämnad)

Helt chockad heter min tråd här på forumet och det summerar det ganska bra. Jag hade uppskattat att få veta tidigare att partnern gick i dessa tankar, och hade varit otrogen. Under själva lämnandet: kan Inte komma på vad som skulle lindrat det annars. 

• Anonym (Hjärtat)
    Anonym (Lämnad) skrev 2025-10-15 20:03:32 följande:

Helt chockad heter min tråd här på forumet och det summerar det ganska bra. Jag hade uppskattat att få veta tidigare att partnern gick i dessa tankar, och hade varit otrogen. Under själva lämnandet: kan Inte komma på vad som skulle lindrat det annars. 

Kan man söka efter en viss tråd? 
    Ja går det så långt som till otrohet bör man säga innan.. dock om man nara går i tankarna kan det nog tyvärr bli utdraget innan man själv analyserat klart... o då vågar säga..
Svar på tråden Ni som blivit lämnade