• Hillevi743

Familjeliv är fullt av människor som inte mår bra

Jag har kommit till slutsatsen att det här forumet är proppfullt av människor som mår dåligt. Jag har aldrig varit med om en sådan mobbarkultur som jag stött på här, och inte bara inlägg som är riktade mot mig.

Så fort någon skriver något som mobbarna här inte gillar, behöver inte vara ett aggressitvt inlägg, kommer direkt en flod av tummen ned samt kommentarer från anonyma mobbare att vederbörande är en gammal användare med nytt konto, eller något annat skvallerrykte.

Folk som mobbar, oavsett om det är barn eller vuxna, mår ofta inte bra själva. Man kan även se att de populäraste trådarna på FL handlar om barnlösa kvinnor som försöker bli gravida. Jag tycker det säger det mesta. Det finns extremt många bittra människor här.

Sedan att det finns en anonymiseringsfunktion gör inte saken bättre, för det är som att spela mobbarna i händerna. Jag tycker faktiskt det är ganska läskigt hur elaka folk är på FL. Det är den där smygande elakheten som folk inte blir avstängda för, men som man definitivt märker av.

Det enda du behöver göra för att bli mobbad här är att skriva något som mobbarna inte gillar.

• Svar på tråden Familjeliv är fullt av människor som inte mår bra
  • Anonym (Gunnar)
    Anonym (Vimmerby) skrev 2025-10-18 17:13:21 följande:

Hillevi743, KarlAlexander, Halvsvensk, Halviranier, RececcaSchneider, Maja2020, m.fl.  Vad är den gemensamma nämnaren tro?

OK, så det ÄR hatbloggaren.
  • Anonym (Flera)
    Anonym (Gunnar) skrev 2025-10-18 17:39:43 följande:
    OK, så det ÄR hatbloggaren.
    Det kan vara fler än en person. Jag tycker mig ha sett vissa skillnader i sätten att uttrycka sig.
  • Astrid12
    Hillevi743 skrev 2025-10-15 08:42:57 följande:
    Familjeliv är fullt av människor som inte mår bra

Jag har kommit till slutsatsen att det här forumet är proppfullt av människor som mår dåligt. Jag har aldrig varit med om en sådan mobbarkultur som jag stött på här, och inte bara inlägg som är riktade mot mig.

Så fort någon skriver något som mobbarna här inte gillar, behöver inte vara ett aggressitvt inlägg, kommer direkt en flod av tummen ned samt kommentarer från anonyma mobbare att vederbörande är en gammal användare med nytt konto, eller något annat skvallerrykte.

Folk som mobbar, oavsett om det är barn eller vuxna, mår ofta inte bra själva. Man kan även se att de populäraste trådarna på FL handlar om barnlösa kvinnor som försöker bli gravida. Jag tycker det säger det mesta. Det finns extremt många bittra människor här.

Sedan att det finns en anonymiseringsfunktion gör inte saken bättre, för det är som att spela mobbarna i händerna. Jag tycker faktiskt det är ganska läskigt hur elaka folk är på FL. Det är den där smygande elakheten som folk inte blir avstängda för, men som man definitivt märker av.

Det enda du behöver göra för att bli mobbad här är att skriva något som mobbarna inte gillar.

Jag håller med dig! Jag kom precis tillbaka till familjeliv efter kanske 2 års avbrott för folk var så elaka här! Jag vet att ingen av dem hade ens vågat säga något om dom inte satt bakom en skärm. Jag försöker alltid vara så trevlig jag kan för jag tänker på att det är faktiska människor jag pratar med känslor! 
  • Anonym (Stämmer)
    Anonym (Wre) skrev 2025-10-18 07:31:44 följande:
    Hur vet du om det är en kvinna eller man om du inte hör rösten? Menar du att du vet detta utifrån skriven text?
    Hänvisar till svar nr 17. Kunde nämligen inte ha sagt det bättre själv.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Wre)

Så i princip alla som skriver saker ni provoceras av är en och samma person? 

• Anonym (Flera)
    Anonym (Wre) skrev 2025-10-18 23:46:18 följande:

Tycker också det verkar lite märkligt att man klumpar ihop så många nick till en person, kan det inte finnas flera "störda" individer?
  • Anonym (Vimmerby)
    Anonym (Wre) skrev 2025-10-18 23:46:18 följande:

Mariasmorgon är också ett annant nick,

Många trådar startas av samma personer men det är verkligen inte bara en person som provocerar, tyvärr en hel del, alla med sina egenheter dock.
  • Anonym (Wre)
    Anonym (Vimmerby) skrev 2025-10-19 08:19:54 följande:
    Mariasmorgon är också ett annant nick,

Många trådar startas av samma personer men det är verkligen inte bara en person som provocerar, tyvärr en hel del, alla med sina egenheter dock.

Du förhåller dig till det som att det vore en sanning. Hur vet du att många trådar startas av samma person?

Troligare är det att du förmodar det när du ser en tråd som provocerar dig.

• Anonym (Vimmerby)
    Anonym (Wre) skrev 2025-10-19 09:26:37 följande:

Du förhåller dig till det som att det vore en sanning. Hur vet du att många trådar startas av samma person?

Troligare är det att du förmodar det när du ser en tråd som provocerar dig.

Det är sååå enkelt och det är många som sett det. Var och en av dessa har sitt eget säregna sätt att uttrycka sig, resonera, val av fraser och meningsuppbyggnad i kombination med samma ämne som återkommer. Visst det finns många ämnen där trådar startas av flera men just detta gör det lätt att avslöja vilka som är samma. Mannen som fullständigt saknar förmåga till logiskt resonemang och pratar om rättighet till sex känner alla igen på en gång. Det är inte Ts, utan en helt annan individ men ger bara exempel på hur enkelt det kan vara att se vilka som är samma. Det finns många andra saker dessutom.
  • Hillevi743

Ja vad ska man säga. Folk här är minst sagt sjuka i huvudet. Ni sitter och hittar på saker tills ni tror på era egna fantasier.

Jag tror det hade varit mycket bättre om FL tog bort anonymiseringsfunktionen. Den är som gjord för att sitta och sprida rykten och skvallra.

• Ormbiten i Orania

Det här är ett litet forum, vad som skrivs här har ingen påverkan på någonting eller någon utanför forumet. Upplever du forumet som så du beskrev det är det väl egentligen ingen idé att använda det överhuvudtaget? Att gå i klinch med andra som är övertygande om att de har rätt och sin egen förträfflighet när man själv också är det, leder sällan någon vart. Moraliska debatter ser ofta ut att handla om känslan av att vara den rättfärdiga i ett litet forum-drama där skribenten får spela hjälte ett litet tag.

• Anonym (H)
    Ormbiten i Orania skrev 2025-10-19 14:21:53 följande:

Det här är ett litet forum, vad som skrivs här har ingen påverkan på någonting eller någon utanför forumet. Upplever du forumet som så du beskrev det är det väl egentligen ingen idé att använda det överhuvudtaget? Att gå i klinch med andra som är övertygande om att de har rätt och sin egen förträfflighet när man själv också är det, leder sällan någon vart. Moraliska debatter ser ofta ut att handla om känslan av att vara den rättfärdiga i ett litet forum-drama där skribenten får spela hjälte ett litet tag.

Håller med.
  • Anonym (Flera)
    Anonym (Vimmerby) skrev 2025-10-19 09:37:57 följande:
    Det är sååå enkelt och det är många som sett det. Var och en av dessa har sitt eget säregna sätt att uttrycka sig, resonera, val av fraser och meningsuppbyggnad i kombination med samma ämne som återkommer. Visst det finns många ämnen där trådar startas av flera men just detta gör det lätt att avslöja vilka som är samma. Mannen som fullständigt saknar förmåga till logiskt resonemang och pratar om rättighet till sex känner alla igen på en gång. Det är inte Ts, utan en helt annan individ men ger bara exempel på hur enkelt det kan vara att se vilka som är samma. Det finns många andra saker dessutom.
    Fast man ska komma ihåg att människor med samma sorts åsikter och syn på saker ofta apar efter varandra och inspireras av varandra. Så du kan inte säga säkert att en trådstartare är samma som en annan. Som jag upplever det har främst ensamma män på forumet en ganska "typisk" jargong, och när en sådan man ser en annan man skriva något som denne tycker är bra så kommer denne kanske att formulera sig på ett likartat sätt i sin trådstart.
  • Anonym (.)
    Anonym (Flera) skrev 2025-10-20 07:43:44 följande:
    Fast man ska komma ihåg att människor med samma sorts åsikter och syn på saker ofta apar efter varandra och inspireras av varandra. Så du kan inte säga säkert att en trådstartare är samma som en annan. Som jag upplever det har främst ensamma män på forumet en ganska "typisk" jargong, och när en sådan man ser en annan man skriva något som denne tycker är bra så kommer denne kanske att formulera sig på ett likartat sätt i sin trådstart.
    Det är visserligen sant, men det finns användare som har ett väldigt speciellt sätt att skriva som skiljer dem från andra med liknande åsikter, vilket gör att de lätt avslöjar sig. Och det handlar inte bara om ensamma män, utan även om personer som brukar diskutera andra typer av ämnen.
  • Anonym (Wre)
    Anonym (Flera) skrev 2025-10-20 07:43:44 följande:
    Precis, om några är woke eller politiskt korrekta så kommer dom apa efter varandra även dom. Det betyder inte att det är samma person med 14 trollkonton.
Svar på tråden Familjeliv är fullt av människor som inte mår bra